ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

با 12 میلیارد دلار و 900 کیلومتر کمربند جدید مرزی

عربستان خود را آماده

جنگ شیعه – سنی می کند

روزنامه "دی ولت" آلمان نیز در شماره 17 نوامبر(دیروز) خود نوشت: عربستان سعودی به حل مسالمت آمیز جنگ عراق بی باور است و به همین دلیل قصد دارد کمربندی امنیتی به طول 900 کیلومتر به دور مرزهای خود که مرز با عراق را نیز شامل می شود بکشد. همین روزنامه از قول پرنس "عبدالعزیر" وزیرداخله عربستان، در مصاحبه با روزنامه کویتی "الانباء" همین خبر را که تا به حال بعنوان شایعه مطرح بود تائید می کند و از قول او می نویسد:

ساخت این دیوار 5 تا 6 سال طول می کشد و سنگ بنای آن در سال آینده گذاشته خواهد شد. دی ولت ادامه می دهد: این کمبر بند امنیتی از 135 برج الکترونیکی مراقبت با دوربین های مخصوص تشکیل می شود و محوطه هائی برای فرود هلیکوپتر خواهد داشت.

عربستان نگران حمله نیروهای افراطی اسلامی به خاک خود است و جنگ بین شیعیان و سنی ها را بعنوان بزرگترین خطر مطرح می کند.

دی ولت ادامه می دهد: وقتی تونی بلر در دجله و فرات در حال تصحیح استراتژی انگلستان است و امریکا تحت عنوان استراتژی جدید 20 هزار نیروی ویژه نظامی را زیر پوشش کمیسیون "جیمزبیکر" راهی عراق می کند و ترکیه از قول وزیر امور خارجه خود "عبدالله گل" هشدار می دهد که در صورت تجزیه عراق به هرشکل که انجام شود به آن کشور حمله خواهد تا از تشکیل یک دولت مستقل کردستان جلوگیری کند و کرکوک( مرکز نفتی منطقه) را اشغال خواهد کرد و عربستان حاضر است کمربند امنیتی با هزینه 12 میلیارد دلار در مرزهای مشترک با عراق به دور خود بکشد، طبیعی است که نباید از یک راه حل مسالمت آمیز درعراق سخن گفت.