ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

ماجرای یک شنود تلفنی

لو رفتن بودجه محرمانه اتمی

دلیل برکناری "فرهاد رهبر"؟

 

هفته نامه  اشپیگل گزارشی را تحت عنوان تلاش های مخفیانه برای خرید تجهیزات اتمی در ایران منتشر ساخته است. دراین گزارش آمده است:

بموجب اطلاعات بدست آمده، ایران 418 میلیون دلار بودجه برای محرمانه برای فعالیت های اتمی خود اختصاص داده است. این بودجه با نام دیگری در بودجه عمومی کشور گنجانده شده و تاکنون هیچ مقامی درباره جزئیات این بودجه سخن نگفته است.

اشپیگل متکی به شنود تلفنی یک منبع اطلاعاتی غرب، در خردادماه گذشته، از یکی از مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی   مدعی می شود:

بموجب این شنود، برخی اعضای مجلس ایران شاکی بوده اند که آن ها از میزان و دلایل هزینه های منظور شده در بودجه ها و مقادیر پول موجود در دست دولت بی خبر نگاه داشته می شوند.علاوه براین در رابطه با وجود «بودجه ویژه ای» مذاکره شده است که از طرف سازمان برنامه و بودجه در اختیاریک وزیر دولت با نام «فرهاد رهبر» گذاشته است. او مسئول سازما ن جدیدی است که در پائیز سال2005  با نام «مر کز مراقبت از سوالات اتمی » در جمهوری اسلامی بنیانگذاری شده است. مسئولیت دو گانه «فرهاد راهبر» این امکان را فراهم می آورد که او به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران دسترسی بیشتری داشته باشد.

 اطلاعات موجود نشان می دهد که« بودجه ویژه» 418 میلیون دلاری برای امور نظامی و جهت تولید بمب های اتمی از نوع خوشه ای در نظر گرفته شده است.

 نگرانی محافل مسئول در غرب زمانی باز هم بیشتر می شود که با چنین بمب هائی امریکا و یا اسرائیل می توانند مورد هدف قرار بگیرند. ساخت یک پایگاه هسته ای مخفی نیز از جمله اطلاعات بدست آمده است.( معلوم نیست شخصی که بنام "فرهاد رهبر" دراین گزارش به آن اشاره می شود، همان فرهاد رهبر که در روزهای گذشته بدستور احمدی نژاد از راس سازمان برنامه برداشته شد است یا فرهاد رهبر دیگری؟ اگر این دو، یک تن باشند، آنوقت می توان حدس زد که برکناری فرهاد رهبر می تواند در  ارتباط با لو رفتن اطلاعات اتمی بالا باشد!)