ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

بدلیل شنود تلفنی، فیلترینگ، پارازیت رادیو- تلویزیونی

کارنامه مخابرات ایران

برای حضور درITU نمره قبولی نگرفت

 

دوازده كشور عضو اتحاديه‌ بين‌المللي مخابرات (ITU)، به عضويت شوراي نظارتي ITU درآمدند.

كمال محامدپور - معاون آموزش و پژوهش وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات - در گفت‌وگو با (ايسنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: روز گذشته، 25 آبان‌ماه،

 

انتخابات شوراي ITU كه نظارت بر فعاليت‌هاي اتحاديه بین المللی مخابرات را برعهده دارد، برگزار شد، 12 کشور به عضویت این شورا انتخاب شدند و عضویت ایران پذیرفته نشد.

معاون آموزش و پرورش وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در همین ارتباط با خبرگزاری های داخلی مصاحبه کرد و بی آنکه اشاره به معیارهای شورای نظارت و موارد نقض این معیارها در پرونده ایران بکند، مدعی شد که اگر از قبل همآهنگی کرده و زمینه سازی کرده بودیم ایران هم می توانست انتخاب شود. در واقع، این زمینه سازی یعنی صحنه سازی و باج دهی، والا اگر مخابرات ایران متهم به دست داشتن در فیلترینگ، ایجاد پارازیت های رادیو- تلویزیونی، شنود روی سیستم تلفن، ماهواره ستیزی و... نبود می توانست دراین انتخابات موفق شده و به شورا راه یابد. معاون مخابرات این نکات را نمی گوید، بلکه روی باج دهی و خرید رای و زمینه سازی از قبل برای این عضویت تاکید کرد!

او گفت:

بايد زمينه‌ لازم از قبل فراهم می شد؛ متاسفانه وقتی تيمی ‌مي‌خواهد از ايران در اين نوع اجلاس حضور يابد، همه‌ی موارد در روز آخر مشخص م شود و به تبع نمی توانيم حضور منسجم و موثرتری داشته باشيم.  بايد از قبل رايزنی‌های لازم را انجام می ‌داديم.

اجلاس سران مختار اتحاديه‌ بين‌المللي مخابرات (ITU) با حضور وزراي ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات كشورهاي عضو و بيش از 140 نماينده از اين كشور‌ها از 15 آبان‌ماه در آنتاليا آغاز به كار كرد و تا سوم آذرماه ادامه دارد.