ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

بند شلوار خود را نگهدارید، لازم نیست زلف همسایه را فر بزنید

مصاحبه حقوق بشری وزیر امور خارجه

چون اسرائیل و امریکا جنایت می کنند،

پس جمهوری اسلامی هم مجاز به نقض حقوق بشر است!

بدنبال صدور پیش نویس قطعنامه نقض حقوق بشر در ایران از سوی کانادا، وزير امورخارجه جمهوری اسلامی در یک مصاحبه مطبوعاتی ضمن بیان کلمات و جملاتی که در شان یک وزیر خارجه نیست اقدام کانادا را قبيح، نخ‌نما... خواند و گفت:

"اقدام كانادا در دو، سه سال گذشته اقدامي‌ به ظاهر از سوي خود، اما به نمايندگي از جا‌هاي ديگر است؛ چراكه فرمانداري كل كانادا هنوز بايد با لندن هماهنگ شود!"

متکی نگفت که دراین دو سه سال مورد اشاره او، ماجرا باز می گردد به قتل "زهراکاظمی" در زندان اوین و در حضور دادستان مرکز و حتی با مشارکت او. او بجای پاسخ به آنچه در قطعنامه مورد بحث مطرح شده و پرداختن به آنها، فرافکنی کرده و زندان ابوغریب و ... را پیش کشید. گوئی چون در ابوغریب امریکا جنایت می کند و یا اسرائیل در منطقه چنین می کند، پس جمهوری اسلامی هم مجاز است هرکار که میخواهد با مردم ایران بکند!

وزیرخارجه جمهوری اسلامی گفت: "مواضع غرب در اجلاس اخير شوراي حقوق بشر را در ژنو مايه‌ شرم بشريت بود. آنها نسبت به جنايات اخير رژيم صهيونيستي در بيت حامون واكنشي از خود نشان ندادند و اين جنايات را تاييد كردند. "

كانادا تحت تاثير ارباب خود در منطقه يعني آمريكا و غرب چنين مواضعي را اتخاذ مي‌كند. کانادا دربرابر اقدامات ضدحقوق بشري غرب در زندان‌هاي ابوغريب و گوانتانامو سکوت کرده است.

وزیر خارجه دراین مصاحبه برای منصرف کردن کانادا از پیگیری وضع حقوق بشر درایران رهبران این کشور را یک تهدید خواندنی هم کرد و گفت:

"ممكن است امسال به دليل عدم شناخت كشور‌ها به آنچه در كانادا مي‌گذرد قطعنامه ای تهیه کنیم و به عنوان سياستي جدي اين مساله را دنبال مي‌كنيم!"

ما از بحث حقوق بشر براساس تعاليم اسلامي‌ و كرامت انساني كه مورد تاكيد قرآن كريم است حمايت مي‌كنيم.

بنا بر آخرین جمله متکی پیرامون حقوق بشر اسلامی، ظاهرا بموجب این حقوق بشر، قتل در زندان و تجاوز به زندانی برای اعتراف گیری مجاز است، همچنان که بستن راه های خبرگیری مردم از آنچه درکشورشان می گذرد و یا هر رفتاری که پشت دیوارهای زندان با زندانیان می کنند.

اگر فکری برای این مسائل بشود، نیازی به دنبال کردن حقوق بومیان کانادا نیست. پای مرغ خود را باید بست، پیش از آنکه نیاز به اتهام دزدی زدن به همسایه باشد.