درتهران منتشر شد
بانگ متحد 622 چهره سياسی عليه موج جديد سركوب و اختناق


 


درانتظار باران و سيل
ابرهای بحران اقتصادی
در آسمان سراسر ايران

       پیک هفته 70  ----------  30 خرداد  1385 - 20  ژوئن 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


نمايشگاه
مينياتورهای
فرشچيان
در
اصفهان


2 گل هم از پرتغال
تفسير فوتبال
مغلوب ايران
منصور پورحيدری
 مانوك خدابخشيان


بازی

ایران - مکزیک

آینه

ایران کنونی


نمايشگاه بزرگ
كاريكاتور
گرافيك و
تصويرسازی
در تهران


چشم های
عكاس ورزشی ايران
بسته شد


به آذين
نا شنيده‌ها
ونا گفته‌
ها
1- گزارش مراسم خاكسپاری
2- سالهای سردبيری "اتحاد"
و "كيهان هفته دوره دوم"
3- ناگفته های يك ديدار متفاوت
4- صدای گوشخراش علی نژاد
از بلندگوی سخن پراكنی لندن


 

گفتگو با بهزاد نبوی  
وضع بايد تغيير كند
برای استقلال و آزادی
حاكميت كنونی تهديد كننده است
برخی ناگفته های كنفرانس برلين كه در ديدار با رهبر مطرح شده بود

3 جبهه از سوی مخالفان وضع موجود در كشور مطرح است: اعتدال، اصلاحات و دمكراسی خواهی. برنامه اقتدارگرايان بريدن زبان و خفه كردن صداها بود، اما شرايط بيرونی اجازه چنين كاربردهايی را نداد. آنها چه بسا در جايی مجبور خواهند بود، به چيزی كه دلخواهشان نيست هم تن بدهند. فعلا تا مشكل جدی داخلی برايشان پيش نيآمده دنبال تك صدائی نيستند. وقتی من در مجلس ششم گفتم زمان مذاكره با امريكا فرا رسيده و شرايط مناسبی هم داشتيم متهم شدم به "بی غيرتی” و حالا نامه برای بوش می نويسند و طلب ملاقات می كنند. بستن روزنامه ها ديگر ضرورتی ندارد زيرا با يك تلفن آنچه را بخواهند ديكته می كنند. انتخابات شوراها را روی موج نا اميدی و ياس حاكم شده بر جامعه در تهران با يكصد هزار رای بردند و زمينه پيروزی های بعدی را فراهم كردند. در جهان امروز نه قدرت نظامی و سلاح پيشرفته، ‌بلكه دمكراسی و اتكای به مردم است كه می تواند تهديدات خارجی را خنثی و استقلال كشورها را، ولو كوچك و ضعيف، حفظ كند. همه بحث همين است!


در محافل سياسی گفته ميشود:
مديران سابق چمدان های خود را می بندند
احمدی نژاد بزرگترين سوژه
برای خنده مردم تبديل شده

اقشار تهی دست و حتی ميانه جامعه بسرعت متوجه كلاهی شده‌اند كه در انتخابات رياست جمهوری سرشان گذاشته شد. نمايندگان مجلس، پس از بازگشت از ديدار با رهبر: خوب بود ايشان اقلا از 8  سال دولتمداری خودش دفاع می كرد! ايشان با آوردن احمدی نژاد، هم با آبروی خودش بازی كرد و هم با آينده مملكت.


نئونازی های آلمان
پشت پرچم اهدا
ئی سفارت جمهوری اسلامی

عكس بالا را خبرنگار اشپيگل از تجمع 600 نفری اعضا و هواداران حزب نژاد پرست ان . پ. د آلمان تهيه كرده است . خبرنگار از تعريف و تمجيد نژاد پرست های آلمانی از محمود احمدی نژاد و از جمهوری اسلامی، توسط نازی های آلمانی می نويسد. آن ها احمدی نژاد را فردی طرفدار هيتلر، ضد يهودی و ضد كمونيست می دانند.
در ششماه گذشته 2 نفر از مهاجرين افريقائی در آلمان بدست نژاد پرست هايی كه اكنون طرفدار احمدی نژاد شده اند كشته شده اند و شمار زيادی مجروح. هفت سال پيش راستگرايان نژاد پرست آلمان، با پرتاب كوكتل مولوتف به درون خانه يك خانواده ترك و مسلمان اعضای اين خانواده را به آتش كشيدند تا برای خود شهرتی جهانی كسب كنند. آنهائی كه احمدی نژاد می گويد به سفارت جمهوری اسلامی در آلمان مراجعه كرده و خواهان پرچم جمهوری اسلامی بودند تا بنفع تيم فوتبال ايران شعار بدهند، همينها هستند كه اتفاقا عكسشان را هم با پرچم اهدائی سفارت جمهوری اسلامی، اشپيگل منتشر كرده است.


ريشهری
برای رياست قوه قضائيه
تمرين آيت الهی می كند
!


دكتر ابراهيم يزدی: يكنفر نمی پرسد
پيش شرط ملت ايران
 برای گفتگو با امريكا چيست؟


علی ربيعی
مبارزه تبليغاتی با فساد اقتصادی
در زمان شاه و در جمهوری اسلامی
سايت مشاركت- معصومه ستوده


سپر اتحاد
مانور نظامی مشترك
دو كشور روسيه و بلاروس


"زنا" با محارم
اشاره 5200 پرونده ای
گوشه ای از واقعيت است
شهرام رفيع زاده-۲۴ خرداد ۱۳۸۵


سرمقاله راه توده 90
امريكا ايران را می خواهد
حاكميت ياری ميكند، يا مقابله؟


نگاهی به مصاحبه حسن روشن
فوتبال ايران را
آينه جامعه امروز ايران ببينيد!


فيلم
توصيه های احمدی نژاد به فوتباليست های ايران برای گل زدن!

اين فيلم مربوط به ديدار احمدی نژاد با رئيس فدراسيون "دادكان" و اعضای تيم فوتبال ايران قبل از سفر به آلمان و شركت در بازی های جام جهانی است. هرچه را ما به عنوان شرح و تفسير براين فيلم بنويسم اضافه است. خود ببينيد و قضاوت كنيد: سرنوشت 70 ميليون جمعيت ايران و كشوری كه موجوديت آن از هر طرف در خطر قرار گرفته بايد بدست امثال او باشد؟ اين ملاقات نمايشی همراه بود با توصيه كارشناسانه احمدی نژاد به فوتباليست ها كه "بگيد يا محمد و بزنيد تو دروازه"! آنهائی را هم كه وی دراين فيلم بعنوان مراجعه كننده آلمانی به سفارت جمهوری اسلامی ياد می كند، نئوفاشيست های آلمانی اند كه بشدت مورد نفرت مردم خود آلمان اند. نه تنها پرچم جمهوری اسلامی به آنها داده شد، بلكه پول هم برای اين تشويق به آنها داده شد. ورزش ايران، مثل روزنامه نگاری ايران، سينمای ايران مثل كابينه دولت ايران، مربی تيم، مثل استاندار فلان استان و... همه پديده هائی كه شاهد آن هستيم در ارتباط با هم اند. اجزاء هميشه كل را می سازند و كل نماينده و تبلور اجزاء است! حاكميتی كه مردم را مغلوب و سركوب شده می خواهد، چطور ممكن است فوتبالش پيروز و سربلند باشد؟


عيسی سحرخيز: خطای مربی ها را ببينيم
زمين كوچك فوتبال ميدان بزرگ بازی حكومت


وزيركشورآلمان- وزيركشورج.ا
"شويبله" تقاضا "پورمحمدی" برای ملاقات را قبول نكرد


پايان سكوت اقليت مجلس
در خواب رفتگان مجلس هفتم
حتی 10 دقيقه نخواستند بيدارشوند


كانون مدافعان حقوق بشر
اعلام قبول وكالت  دستگير شدگان تجمع 22 خرداد


قاچاق ميلياردی
عبورنفت، خاويار، عتيقه ازمرزهای امنيتی كشور



گزارش ديدار جميله كديور با دو چهره بين المللی تركيه
سبز و قرمز تركيه نگران حمله امريكا به ايران است

آنها نگران بی خيالی مردم ايران نسبت به خطر حمله امريكا بودند و برخلاف نظر ايرانی ها اعتقاد دارند امريكا نيازمند جنگ جديد در منطقه است. تركيه زير فشارهای امريكا ناگزير از موافقت با حمله نظامی امريكا به ايران می شود و بخش هايی از مردم تركيه نيز پشتيبان اين حمله خواهند بود. اين درحالی است كه افكار عمومی تركيه نيز نسبت به ايران مثبت نيست!



بزرگداشت به آذين در برلين

نخستين مراسم بزرگداشت "به آذين" در آلمان، قرار است ساعت 6 بعدازظهر روز 2  ژوئيه  2006 ( يكشنبه) برگزار شود. كميته برگزار كننده اين مراسم آدرس محل اين مراسم را بشرح زير اعلام كرده است:

Werkstatt der Kulturen
Wissmannstraße 32
12049 Berlin

U-Bhf. Hermannplatz U7, U8,
Bus M29, M41, 171, 194, 344


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


حساب بانکی

A.KH.P

ِDeutsche Bank

Konto Nr 4593745

BLZ: 10070024

Germany

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany


 

    

 

 
 

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


رنگ سياه
نفت و استبداد
منوچهر زنجانی

مجال ارزيابی تاثيرات نفت بر سياست در ايران دراين مختصر نمی گنجد. اين يادداشت كوتاه در ادامه بحثی است كه با مقاله و سپس مصاحبه عباس عبدی درباره رابطه نفت و ديكتاتوری و استبداد در ايران منتشر شده است. البته پيش از ايشان، مصطفی تاج زاده هم اشاراتی با همين مضمون به نقش نفت در انسداد سياسی حكومتی در ايران داشته است.

آيا نفت می تواند خاصيت استبدادی داشته باشد؟
آيا خاصيت استبدادی نفت بسته به موقيعت ژوپوليتيكی آن است؟
آيا از نفت فقط بوی استبداد به مشام می رسد؟4
آيا نفت نمی تواند بوی صلح وعدالت هم بدهد و يا در كشور ما نمی دهد؟
آيامقوله نفت خارج از مقوله تضاد طبقاتی است؟
و نهايتا، اگرنفت را قيچی دو تيغه درنظر بگيرم به اين نتيجه نخواهيم رسيد كه هر ابزاری حداقل دو خاصيت دارد؟
برخی، در كالبد شكافی عجولانه به اين نتيجه می رسند كه چرا در كشورهای اروپايی – مثلا در نروژ- نفت بوی استبداد نمی دهد اما در ايران می دهد.
به دارندگان اين استدلال می توان پاسخ داد: نفت نيز مثل هر ثروت ديگری قطعا می تواند بوی استبداد بدهد، اما بايد ديد ماهيت حاكميتی كه آن را اهرم استبداد كرده دارای چه ماهيت و وابستگی طبقاتی است؟
شايد بتوان در عرصه هائی به آقای عبدی و ارزيابی كه از نقش نفت در ايران دارد حق داد. كشوری كه سابقه هفت هزارساله استبداد را پشت سر دارد نفت آن هم قطعا در خدمت استبداد حاكم بوده است. ماهيت استبداد و حاكميت مستبد درايران بر پيشانی نفت كشور هم مهر خود را می زدهد و زده است.
نمی توان ايران را با نروژ مقايسه كرد. كشوری كه دمكراسی پارلمانی در آن نهادينه شده و سرمايه داری بزرگ آن نيز اجبارا تابع اين نظم شده را چگونه ميتوان با ايرانی كه هنوز در پيچ های تند يك نظام پارلمانی درگير است مقايسه كرد؟ نه تنها در نروژ، بلكه با كل اروپای سرمايه داری نيز قابل مقايسه نيست. در كشور كه حاكميت آن هنوز دنبال ابزاری برای مسدود كردن اطلاع رسانی به مردم می گردد و تكنولوژی را عليه تكنولوژی می خواهد به خدمت بگيرد( نگاه كنيد به سيستم پيشرفته فيلترينگ و يا مقابله با ماهواره و...) خيلی طبيعی است كه نفت و ثروتی كه دراختيار حاكميت است نيز به همين سياست حاكم خدمت می كند و حاكميت از آن برای همين سياست بهره می گيرد.
آيا در نروژ و يا حتی در ونزوئلا مشكلات كشور بر اساس ريش سفيدی و چانه زنی در بالا حل می شود؟
نفت می تواند بوی استبداد ندهد، اما بدان شرط كه ابتدا مناسبات درون حكومتی و مردم با حكومت تغيير كند. ما اندر خم اين تغييريم و تا چنين نشود، حق با عبدی است: نفت بوی استبداد می دهد، زيرا دراختيار استبداد است و استبداد نيز از آن در جهت سياست های خود بهره می گيرد. چنان كه نمی توان از او سئوال كرد با نفت چه می كند؟


آب درخوابگه
 قم نشينان
نسرين ماندگار


وحشت
حوزه از دانشگاه
"اينروزها"- علی اصغر خداياری

ترس
برادر آشتی است!

اعتراض كنيد
پيش از آنكه
نوبت شما برسد
و. تريبون آزاد


هشدارنامه
 340 امضائی در ايران
ادامه سركوب در آذربايجان
تقويت تجزيه طلبی است!

دفاع
از رفسنجانی
به سبك
حسين شريعتمداری!


استبداد
چرا بايد
بوی نفت بدهد؟
بهرام معتمد