ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سفر شاهنشاهی علی خامنه ای به یزد

3 نکته از میان همه پرگوئی ها

روزی که لازم باشد

فرمان مناسبات با امریکا را میدهم

علیرغم کاهش خطر حمله، باید هوشیار بود

با وجود انتخابات آزاد و حضور گرایش مختلف در آن،

عده ای هنوز از نبودن دمکراسی درایران سخن می گویند!

 
 
 
 
 

رهبر جمهوری اسلامی "علی خامنه ای" در یک سفر شاهنشاهی راهی استان یزد شد. او در آنجا سه دیدار و سخنرانی داشت. یکبار برای آنها که به قول بادمجان دورقاب چینان بیت رهبری، برای زیارت او از اطراف و اکناف آورده شده بودند، یکبار برای دانشجویان دستچین شده و وابسته به بسیج  استان و یکبار هم برای نظامی ها و سپاهی ها.

سفری که برای او تدارک دیدند، یاد آور بخشی از صحنه آرائی های جشن های دوهزار و پانصد ساله شاهنشاهی بود، انگیزه او نیز از سفر به یزد، رقابتی کودکانه با محمد خاتمی. رقابتی که در جریان زلزله بم، نیز دوبار با سفر رهبر به این شهر ویران شده و مانورهای نمایشی از کنار ویرانه ها سوار بر بلیزر ضد گلوله تکرار شد. قرار بود برای بهره گیری از محبوبیت خاتمی و یا خراب کردن او و هم کاسه نشان دادن وی با رهبر، وی نیز در این سفر همراه رهبر شود، اما خاتمی یا واقعا بیمار شد و یا بیماری مصلحتی و به همین دلیل با رهبر راهی یزد نشد.

رهبر جمهوری اسلامی در جریان سخنرانی برای باصطلاح زیارت کنندگانش، تقریبا حرف های علی لاریجانی در باره سیاست های اتمی را مو به مو تکرار کرد اما از مواضع قبلی خود در حمایت از احمدی نژاد کمی عقب نشینی. بخش مهم سخنان او در این دیدار و زیارت دروغ رسوائی بود که در باره آزادی انتخابات در جمهوری اسلامی گفت. او برای شهادت آزادی ها در ایران از "دُم" منطقه یاد کرد و مدعی شد:

«هيچ كشوري درمنطقه از لحاظ اتكا به آرا و خواست‌هاي مردم به پاي ايران نمي‌رسد اما متاسفانه برخي به علت ملاحظات جناحي و سياسي و براي دلخوشي دشمنان، مرتب منفي بافي مي‌كنند و با وجود برگزاري انتخابات متعدد، آزاد و پرشور در كشور و حضور گرايش‌هاي مختلف در اين انتخابات از نبود دمكراسي در ايران سخن مي‌گويند. »

در دیدار با دانشجویان بسیج و شبه بسیج نیز تنها نکته خبری و غیر تکراری که از دهان وی خارج شد در حقیقت پیامی بود برای تاثیر گذاری روی انتخابات ریاست جمهوری در امریکا، مناسبات با امریکا و تاکید روی نقش خود در این مناسبات. خامنه ای دراین ارتباط گفت:

« قطع رابطه با آمريكا از سياست‌هاي اساسي ماست، البته ما هيچ‌گاه نگفته‌ايم اين رابطه تا ابد قطع خواهد بود؛ بلكه شرايط دولت آمريكا به گونه‌اي است كه ايجاد اين رابطه اكنون به ضرر ملت است و طبعاً آن را دنبال نمي‌كنيم.  اولا اين رابطه خطر آمريكا را كاهش نمي‌دهد؛ چرا كه آمريكا در حالي به عراق حمله كرد كه با آن كشور رابطه سياسي داشت، ثانياً ايجاد رابطه، امكان نفوذ آمريكايي‌ها و زمينه رفت و آمد مأموران اطلاعاتي و جاسوسي آنها در ايران را فراهم مي‌سازد. به همين علت برخلاف ادعاي برخي افراد پرگو، رابطه با آمريكا در حال حاضر براي ملت ايران نفعي ندارد و مطمئناً آن روزي كه رابطه با آمريكا براي ملت مفيد باشد بنده اولين كسي خواهم بود كه آن را تأئيد مي‌كنم. »

 

در سخنرانی برای افراد سپاهی و نظامی نیز علی خامنه ای ضمن شرح کشافی پیرامون سیاست نظامی حاکم بر کشور به بهانه فعالیت اتمی و ادعای به زانو در آمدن قدرت ها در برابر مقاومت اتمی ایشان، سرانجام و لابلای ادعاهای طرح شده اعتراف کرد:

«احتمال حمله آمريكا امروز كمتر از گذشته است، با وجود كاهش احتمال حمله دشمن، ملت و مسوولان بايد هميشه هوشيار باشند .»