ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

کنفرانس مطبوعاتی حسن روحانی

برای تصمیمات مهم اتمی

از رهبر نامه کتبی گرفته ایم!

تلاش هائی برای حل مسئله دانشجویان با حداقل هزینه!

 
 
 
 
 

حسن روحانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی پس از سخنرانی در مراسم افتتاحیه گردهمایی سراسری دبیران تشکیلات استانی حزب اعتدال و توسعه در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به پرسش هائی که مطرح شد پاسخ داد. از جمله در پاسخ به سئوالی که از وی در باره سیاست اتمی شد گفت:

«استراتژی مسایل هسته‌ای در گذشته در اختیار تیم هسته‌ای نبوده و اکنون هم تعیین استراتژی در حوزه اختیارات تیم هسته‌ای نیست. تعیین استراتژی بر عهده سران نظام است. مقام معظم رهبری در این مورد تعبیری داشتند و فرمودند: «کلیه تصمیمات به طور جمعی اتخاذ شده است.» ما هیچ موردی بدون موافقت کاری نکرده‌ایم و حتی در  مواردی به موافقت شفاهی بسنده نکردیم و موافقت کتبی مقام معظم رهبری را درباره تمامی تصمیمات هسته‌ای گرفته‌ایم و آن‌گاه کارها را انجام دادیم. مقام معظم رهبری همواره تاکید داشته‌اند که «تیم هسته‌ای هرگز از خط قرمز عبور نکرد.» در زمان پایان مسئولیت ما هم در دیداری که خدمت ایشان بودیم، فرمودند شما سربازان خط مقدم ما بودید. بالاترین مقام کشور، مقام معظم رهبری است و تصمیمات هسته‌ای هرگز تصمیمات یک فرد یا تیم هسته‌ای نبوده است.»

من در آینده اگر فرصتی باشد مسایل را خواهم گفت. ما مجری بودیم. هر تصمیمی را نظام اخذ می‌کرد و می‌پذیرفت.

روحانی در باره مناسبات با امریکا گفت:

به هر حال ما که قسم نخورده‌ایم میان ما و آمریکا تا ابد رابطه‌ای برقرار نمی‌شود! ما همیشه روی حسن‌نیت آمریکا بحث و تردید داشته‌ایم وگرنه برای حل و فصل موضوع آمادگی کامل داریم. از سویی می‌توان امیدوار بود که این دیوار بی‌اعتمادی در جریان این گفت‌وگوها کوتاه‌تر شود.

روحانی در باره دانشجویان دستگیر شده اشاره به چاره جوئی های پشت صحنه کرد و گفت:

‌«ما اگر مساله‌ای داریم باید تلاش کنیم با حداقل هزینه آن را حل کنیم نه با حداکثر هزینه! در روز 18 تیرماه سال 80 عده زیادی دستگیر شدند. آن زمان ما بحث کردیم و به این نتیجه رسیدیم که نیازی نیست دادگاه‌ها در این مورد فعال شوند. کار را به کمیته‌های انضباطی سپردیم و آن‌ها رسیدگی کردند. من الان در جریان ریز ماجرای دانشجویان نیستم. ممکن است مسئولان هم اکنون فکرهایی برای اتمام ماجرا با حداقل هزینه کرده‌اند. اما ما می‌توانیم با هزینه کمتر ماجرا را حل و فصل کنیم.»