جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

امریکا

گام به گام ایران را به کام

جنگ منطقه ای می برد

افسانه نگاهی

 
 
 
 
 
 

حاکمیت مردم ایران را درمحاصره بی خبری و رجزخوانی های اسلامی و نظامی قرار داده و با انواع طرح های جنجالی و خیابانی اجازه نمی دهد افکار عمومی متوجه آن رویدادها و تصمیماتی شود که آینده ای هولناک را برای ایران و ایرانی در پی خواهد داشت. طرح امریکائی تقسیم امنیت بغداد میان شیعیان و سنی ها کدام هدف را دنبال می کند؟ قرار گرفتن سپاه در لیست تروریسم جهانی کدام ضربات اقتصادی و محرومیت های معیشتی و داروئی را برای مردم ایران در پی خواهد داشت؟ سیل سلاح ها نظامی امریکا بموجب قرار دادهای دهها میلیارد دلاری جدید چرا به سمت منطقه سرازیر است؟ سپاه مجهز به سلاح اتمی را امریکا چنان دربوق تبلیغاتی کرده و رجزخوانی های رهبر، رئیس دولت و فرماندهان سپاه چنان در خدمت این تبلیغات امریکائی قرار گرفته که کشورهای منطقه از بیم "سپاه اتمی" حاضر شده اند به هر قیمتی، علیه ایران بسیج شوند.

دولت بوش که از سوی کنگره آمریکا به دلیل تلفات نیروهای آمریکایی در عراق شدیدا تحت فشار است، برای خارج شدن از فشار مخالفان چند اقدام را در برنامه خود قرار داده است که باید این تصمیمات را در ارتباط با یکدیگر تحلیل کرد.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز "کاخ سفید قصد دارد با استفاده از گزارشی که تا ماه آینده در مورد شرایط عراق منتشر می شود با موافقت کنگره طرحی را برای کاهش نیروهای آمریکایی در عراق ارائه کند". به گزارش همان روزنامه" آمریکا در عراق مشغول آزمایش طرحی است که حفاظت بخش های مختلف شهر بغداد را به نیروهای سنی واگذار کند  تا امنیت را در این مناطق حکمفرما کنند. این شبه نظامیان اجازه استفاده از سلاح  نیز خواهند داشت." ضمن اینکه طی روزهای آینده با تصمیم کاخ سفید سپاه پاسداران نیز به دلایلی، از جمله دخالت در امور عراق در لیست گروههای تروریستی قرار خواهد گرفت.

تصمیمات فوق در صورتی که به مرحله اجرا گذاشته شود با جایگزینی نیروهای سنی به جای نیروهای آمریکا، جنگ ایران و آمریکا در میدان عراق به جنگ ایران با اعراب و بویژه نیروهای سنی منطقه  تبدیل خواهد شد. جنگی که با هیزم اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی آن  پتانسیل را دارد که عراق را تبدیل به حمام خون کند. سخنان حیرت انگیز ملک عبدالله پادشاه عربستان نیز که اعلام کرده 30 میلیارد دلار در جنگ با ایران به صدام کمک کرده و اکنون نیز حاضر است یکصد ملیارد دلار برای سرنگونی دولت شیعی نوری المالکی هزینه کند موید شعله ور شدن آتش همین اختلافات است که حاکمیت ایران برای جلوگیری از حمله و یا براندازی اش از سوی آمریکا آلوده به آن شده است. این ساده نگری حاکمیت جمهوری اسلامی نه تنها خطر حمله به  ایران را کاهش نداده بلکه اکنون آمریکا و اسراییل با هزینه و نیروی اعراب جبهه گسترده ای را علیه ایران در عراق، لبنان و فلسطین تدارک دیده اند و با تروریست اعلام شدن سپاه گام های بلندی نیز برای زمینه سازی حمله به ایران و تاسیسات اتمی که آنها را متعلق به سپاه میدانند برداشته اند.

قرار داد فروش تسلیحات به اعراب از سوی آمریکا با موافقت اسرائیل و به شرط استقرارشان در شرق عربستان برای استفاده علیه ایران را هم باید در همین راستا دانست. با تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی، گسترش قدرت منطقه ای و چنگ و دندان نشان دادن فرماندهان سپاه با موشک های بزرگ و کوچکی که با آن رویای تشکیل حکومتی سپاهی در ایران و ابرقدرت شدن در منطقه را در سر می پرورانند عملا کشورهای منطقه و جهان را به این نتیجه رسانده که برای جلوگیری از بهم خوردن توازن قوا در منطقه و  گرفتار نشدن در چنگ سپاه  مجهز به بمب اتم، هزینه متوقف کردن قدرت طلبی حاکمیت جمهوری اسلامی حتی به قیمت جنگ در کل منطقه را به جان بخرند و این آتشی است که در آن نه آمریکا بلکه مردم منطقه و به خصوص مردم ایران بیشترین زیان را خواهند دید.