جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

دیدار با آیت الله بیات- طواف زن ممنوع، بروید جمکران

گروه های زیارتی قم به حرم

حضرت معصومه برده نمی شوند

 
 
 
 

اعضاي شوراي مركزي انجمن اسلامي معلمان قم با آيت‌الله بيات نایب رئیس مجلس سوم و از روحانیون مغضوب اما مطرح ديدار كردند.

خبرگزاری های داخلی مطابق دستورالعمل های ابلاغ شده از جانب شورای امنیت ملی و دادستانی تهران(مرتضوی) اجازه انتشار جزئیات این دیدارها و مسائلی که طرح می شود را ندارند و تنها بخش اندکی از سخنان فردی که با او دیدار شده را پخش می کنند. در ارتباط با این دیدار نیست خبرگزاری تحت فشار و سانسور "ايسنا" تنها بخشی از سخنان آیت الله بیات در پاسخ به سخنان ملاقات کنندگان را منتشر کرد. آیت الله بیات دراین ملاقات و در پاسخ به معلمان گفت:

«در شرايط حساس و ويژه‌اي هستيم و من نسبت به اين شرايط نگرانم. تنها راه خروج از اين شرايط، عقلانيت در مديريت و سلامت در اداره حكومت است.

با نخبگان فکري و سياسي جامعه برخوردهائی می شود که درگذشته سابقه نداشت. براي نمونه مي‌توان به برخوردي كه امروز با آقاي خاتمي مي‌شود اشاره كرد. البته این برخوردها نشان‌دهنده اين است كه فكر آقاي خاتمي هنور زنده است و شما مطمئن باشيد که اگر اين فکر زنده نبود، اصلا با آن برخورد نمي‌شد، چرا كه نگراني بازگشت اين تفكر به صحنه اجرايي كشور اند. »

خبرگزاری ایسنا در یک جمله کوتاه می نویسد که معلمان به آیت الله بیات گفته اند:

«بعضي‌ فكر مي‌كنند به واسطه قدرتي كه دارند جايگاه مقدسي يافته‌اند»

بیات در پاسخ می گوید:

«قدرت هيچ گاه تقدس‌آور نيست؛ خدا لعنت كند افرادي را كه امروز يا در هر عصري، طوري عمل كنند كه اين فكر در ذهن‌ها خطور كند كه اسلام قادر به حل مشكلات جامعه نيست.

زماني مي‌گفتيم برخي مي‌خواهند كشور با خرافات اداره ‌شود. هنوز هم به این مسئله معتقديم.  آن موقع خبرهايي به ما مي‌رسيد كه امروز بصورت عمومي مشاهده مي‌ شود. مثلا گزارش‌هايي به ما مي‌رسد كه كاروان‌هاي زيارتي كه به قم مي‌آيند در اكثر اوقات ديگر به حرم حضرت معصومه (س) برده نمی شوند.»

یا آیت الله بیات جزئیات این ماجرا را توضیح نداده و یا او گفته اما خبرگزاری ایسنا منتشر نکرده است. به همین دلیل معلوم نیست این گروه های زیارتی به حرم معصومه به این دلیل برده نمی شوند که زن را زیارت نکنند و یا اینکه چاه های دو قلوی جمکران را جانشین حرم معصومه کرده اند.