حضور شاهرودی و جنتی بر بالين مشکينی برای آخرين وصيت
شايعه ابتلای آيت الله مشگينی
به بيماری "اچ. آی. وی"


 


بعنوان مظاهر بت پرستی و شرک
صدور فتوای تخريب
مقبره امامان شيعه درعراق

       پیک هفته 94  --------- 31 تير 1386 2ژوئیه 2007

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته


دادستان کل کشور:
اگر پای زن منتقدان در ميان بود باز هم با سنگسار مخالفت می کردند؟


فرمانده سپاه اعلام کرد:
آمادگی يگان های رزمی سپاه
برای مقابله با تهديدهای خارجی


دفاع  رهبر از احمدی نژاد
با اين دفاع
بوهای خوبی به مشام نمی رسد!

علی مزروعی

سئوال روز:
آنها که می خرند کيستند؟

چوب حراج بر شرکت ها

 

هنوز معلوم نيست اين صنايع و شرکت ها به چه کسانی و چه شرکت های نوتاسيسی فروخته و يا واگذار می شوند و هويت، نام و مشخصات خريداران اين شرکت ها چيست؟ اين پنهانکاری امنيتی عملا آن حدس و گمان هائی را تقويت کرده که بموجب آن، شماری از فرماندهان سپاه و بسيج با سرمايه ای که معلوم نيست از کجا جمع کرده اند و يا از کجا به حساب آنها منتقل شده شرکت های جديد برای خريد اين صنايع را تاسيس کرده اند. بخشی از وحشت اخير موتلفه اسلامی و سرمايه داران بزرگ تجاری و صاحبان بنيادهائی که در سه دهه گذشته حاکم اقتصاد کشور بوده اند و اکنون منتقد ملايم دولت شده اند، از پيدا شدن سر و کله اين سرمايه داران جديد است که بجای تسبيح، تفنگ دراختيار دارند!!


سئوال ملی
 
120 ميليارد ارز خارجی را
 دولت احمدی نژاد

 کجا مصرف کرده؟


مصاحبه مهم رئيس

   جديد اتاق بازرگانی  

بنزين

  باک موتور رابطه با امريکا
ر را بخش خصوصی پر می کند


  مصاحبه معاون وزارت خارجه
ديپلماسی طلبکارانه


حالت فوق العاده درکشور برقرار شده

اداره کشور شباهت پيدا کرده به زمان حاکميت مشترک شاه و حضرت اشرف"قوام السلطنه" نخست وزير تام الاختيار


 
" کارکثيف "
جنايتی که چنی، معاون بوش
مامور اجرای
آن شده‌است؟
زمزمه کناررفتن موقت بوش وسلطه چنی برکاخ سفيد

سيمين دانشور
يادگاری که نفسش، ديگر همراهی نمی کند!

از جمله آخرين شخصيت هائی که احمد خمينی قبل از مرگ با وی ملاقات کرد خانم سيمين دانشور بود. خانم دانشور در همان روزهای اوليه مرگ مشکوک احمدخمينی، با تاثر و هيجان يکبار و در يک محفل بسيار خصوصی، فقط اين جمله را بر زبان آورد و ديگر دراين باره هيچ نگفت:
« احمد، 48 ساعت قبل از فوتش آمد نزد من. آشفته بود. گفت: می دانم که بزودی رفتنی ام!» دلداری اش دادم و توی دلم گفتم: جلال هم به دلش آمده بود!
هستند کسانی که اين شرح را از زبان خانم دانشور شنيده اند و شايد بتدريج زمان بازگوئی آن، بی آنکه از اين فاش گوئی و خطر آن برای خانم دانشور بيمی به دل راه دهند، آن را دقيق تر فاش کنند!


روح الله حسينيان و هاشمی ثمره
دو امنيتی و توطئه گر
در يک کابينه نگنجيدند

روح الله حسينيان از طراحان حمله به کوی دانشگاه در 18 تير 1376 و سازمان دهنده تظاهرات 23 و 24 تير بود. اين را خود او در مصاحبه ای که همان زمان و از موضع نجات دهنده ولايت و رهبری با مطبوعات وقت انجام داد اعتراف کرد. او گفت که پس از حمله 18 تير و هنگامی که دانشجويان در دانشگاه متحصن بودند به خدمت رهبر رسيده و به وی پيشنهاد کرد: "با سازمان دادن يک تظاهرات بزرگ در تهران می توان کار دولت خاتمی را تمام کرد. ايشان گفتند: من نمی توانم عليه دولت و رئيس جمهوری که تائيد کرده ام چنين اقدامی کنم. شما آنگونه که صلاح می دانيد عمل کنيد اما انتظار حمايت از من نداشته باشيد"

اين مخالفت، يعنی تائيد پيشنهاد حسينيان و او خود در آن مصاحبه گفت که 23 و 24 تير را توانستيم سازمان بدهيم و همانطور که خدمت رهبر هم گفته بودم توانستيم 400 هزار نفر را بيآوريم به خيابان، فقط حيف که همان موقع کار خاتمی را تمام نکرديم


احترام امام زاده دست متولی آنست!

اين نمائی از مقبره حضرت علی، پيش از خمپاره اندازی و انفجار در گنبد آنست. عکس دوم صحنه ای از سنگر گيری نيروهای مقتدا صدر در حياط پشت اين مقبره و تبديل اين حياط به خاکريز جنگی در جريان عمليات يکسال پيش است. جنگ شيعه و سنی بتدريج مانند نوک کوه يخ از آب در آمد. ميگويند احترام امام زاده به دست متولی آنست. وقتی حياط حرم تبديل شد به خاکريز و سنگر، چه تعجب که حالا فتوای تخريب آن را روحانيون سنی عربستان صادر نکنند.


مصاحبه دنيس روس با "دی ولت" آلمان
سئوال بزرگ در اسرائيل:
حمله هوائی
آری؟ يا نه؟
ترجمه ستاره عسگری

اعتراض نامه منيژه حکمت
درجريان فيلمبرداری "آتش سبز"
طناب پوسيده پاره شد
و پگاه آهنگرانی سقوط کرد


فرمانده کل سپاه:

دفاع مسطح و موزائیکی

در برابر حمله نظامی به ایران


دیدار با آیت الله بیات- طواف زن ممنوع، بروید جمکران

گروه های زیارتی قم به حرم

حضرت معصومه برده نمی شوند


نماز جمعه نرم و رنگی در تهران

 احمد خاتمی تمرین نشستن روی قالیچه رنگی احمد جنتی را می کند

ج. اسلامی به تار موی

هاله اسفندیاری بند است!

تمام درد آقایان، جامعه مدنی، مطبوعات آزاد، دمکراسی، تشکل های کارگری، کانون های صنفی و انجمن های دانشجوئی است و به زعم آنها، آقای بوش روی این تخم ها در کاخ سفید نشسته تا جوجه های رنگی در بیآید! پاسخ به این که چرا چتر نظامی که با رای 99 در صد مردم ایران جانشین نظام شاهنشاهی وابسته به امریکا شد، پس از نزدیک به سه دهه کارش به جائی رسیده که چهارتا موسسه امریکائی و گیس سفیدی مثل هاله اسفندیاری می توانند در آن انقلاب رنگی و نرم راه انداخته و به جای پنجره، از دروازه برگردند، بسیار شنیدنی تر از پخش اعتراف گیری هاست. مملکتی که در یک شب و به بهانه سهمیه بندی بنزین شعله های خشم از دهها شهر بزرگ و کوچک آن زبانه می کشد، کجا گوش مردمش بدهکار اعتراف گیری است؟


11 کشته و 9 زخمی

حمله به کاروان سپاه در زاهدان

منطقه درگیری که از سوی سایت "زمان" انتشار یافته


6 هدف فیلم اعترافات

آموزش راه های سرنگونی

در برنامه اعترافات رنگی

پروین انصاری


تمرکز فشار روی جهانبگلو

علی افشاری

چماقی بر سر جنبش دانشجوئی

جواد جوان


فیلم اعترافات

این دفعه بار، کمی ابتکاری بود

سیامک زند


سفر کوتاه احمدی نژاد به سوریه و دیدار نیمساعته با بشار اسد

وقت دفاع  فلسطینی ها

از کیان اسلام و دین محمد است

جمهوری اسلامی از بازپس گیری بلندی های جولان حمایت می کند، اما اسرائیل می خواهد مسئله فلسطین را زودتر حل کند تا برود دنبال بقیه توطئه ها(علیه ایران) !


استقبال از سفر رئیس سیاس خارجی مجلس امریکا به ایران

بازی علاء الدین بروجردی

روی بند دمکرات های امریکا


انقلاب

سه دهه پس از انقلاب 57

حجت الاسلام "سقای بی ریا"


مصوبه های ضد و نقیض مجلس

به کسی مربوط نیست

آن عده، از کجا آورده اند!

برای اولین بار قرار بود از سرداران سپاه بپرسند:

 تیمسار از کجا آورده ای؟

بیژه صف سری


شمس الواعظین تشکیل یک گروه 4 نفره را اعلام داشت

گزارش جدیدی از موقعیت

مطبوعات درایران تهیه می شود

 


کابوس شورش محتمل

خواب را آشفته می کند!

و. عبدالله شهباری


جنگ با عراق را تمام کنید!

شرح دیدار دکتر یزدی با آیت الله خمینی

نه صدام معاویه است نه علی خامنه ای امام حسن

سیل فیلم و گزارش- چه از گذشته و چه از حال- درباره ایران به سوی "یوتوپ" در گوگل روان است. شاید بیشتر از هر کشور دیگر جهان. اگر هم بیشتر نشده باشد، با روندی که طی می شود، چنین خواهد شد. یکی از آخرین فیلم هائی که روی این شبکه قرار گرفته، فیلمی است از یکی از آخرین پرسش و پاسخ های دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران که در آن از دوران جنگ با عراق و دیداری که با آیت الله خمینی در همین زمینه داشته است می گوید.

فیلم و اظهار نظری تاریخی است. نه تنها از آن نظر که – به قول دکتر یزدی- در چه مقاطعی می شد به جنگ با عراق خاتمه بخشید، چرا که اگر چنین بود صرفا ذکر تاریخ بود. اهمیت این اظهار نظر و این فیلم در آن بخش است که از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی یک خط پرقدرت در حاکمیت ایران بدنبال فتح عراق بوده است و یا لااقل شهرهای مذهبی (اماکن و مقبره امامان شیعه) را می خواسته فتح کند. از این نگاه است، که آنچه دکتر یزدی می گوید، با حوادث امروز پیوند دارد. گرچه خود وی نیز به فتح بصره می اندیشیده است! شعار "جنگ، جنگ تا رفع فتنه از عالم" و مخالفت ضمنی آیت الله خمینی با دیدار علی خامنه ای و صدام حسین بعنوان دو رئیس جمهور از دو کشور درحال جنگ و پاسخی که یزدی به آیت الله خمینی در این زمینه می دهد نیز شنیدنی و دانستنی است: نه صدام معاویه است و نه علی خامنه ای امام حسن! فیلم را ببینید!


تسلیم سازمان ملل شد

دادنامه شیرین عبادی

خطاب به کمیسرعالی حقوق بشر

زنان مدافع برابری حقوق زن و مرد را در ایران، گروه گروه به کام محاکمه، زندان و شلاق می کشند. آنچه می گذرد، نه تنها نقض حقوق بشر، بلکه نقض حقوق اخلاقی و انسانی است.


فارین پالیسی:

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری برکنار شده


سرانجام قتل در ایستگاه متروی کرج

حاج آقا "قاتل" است مهم نیست، تبرئه است!


اوباشی که 8 میلیون تلفن همراه قاچاقی وارد ایران کردند کیستند؟


زير دريائی انتحاری
انتشار خبر خريد، جلوتر از رسيدن آن به ايران

محمد جعفری، معاون لاريجانی
مصاحبه نيوزويک با آنکه از مهلکه اربيل گريخت!

50 سرتيپ سپاه برای رفتن به مجلس آينده استعفا دادند
مجلس هشتم، مجلس شورای سرداران!


دولت تصويب کرد
تقاضانامه پذيرش ايران در سازمان تجارت جهانی

حساب بانکی

AKHP

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

 

 

    

 

 
 
 

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


اسب ها

در سربالائی

یکدیگر را

گاز می گیرند

ناصر مستشار

پروژه برگماری احمدی نژاد در سناریوی انتخابات ریاست جمهوری کاملا  شکست خورده است، اما پذیرش آن از جانب حاکمیت براحتی صورت نمی پذیرد و نوعی فرصت مناسب در یک واقعه ناگهانی  لازم هست تا عدم کفایت دولت احمدی نژاد اعلام شود. حاکمیت جنگ طلب درپی تکرار تئوری و سوژه "جنگ نعمت الهی" است. پرچم جنگ طلبی را "حسین شریعتمداری" در کف دارد. در جمهوری اسلامی همواره آن سیاستی پیش می رود که به ظاهر رسمیت ندارد. مثلا در مورد فتوای قتل سلمان رشدی، تمام تلاش دولت جمهوری اسلامی در رابطه سیاسی واقتصادی با اروپا براین محور متمرکز شده بود تا نشان دهند که فتوای آیت الله خمینی سیاست رسمی دولت جمهوری اسلامی نیست وآن فتوا یک موضوع مذهبی است. در شرائط کنونی نیزحسین شریعتمداری مسئولیت حکومتی ندارد و خود را مستقل از حاکمیت قلمداد می نماید اما آشکارا او با یک تیم ویژه روزنامه کیهان را تبدیل به ماشین تئوری پردازی حکومت کرده است. شخصیت های شناخته شده و صحنه گردان دو دهه گذشته که پست های کلیدی دراختیار داشته اند روبروی هم ایستاده اند. درگیری جواد لاریجانی و علی اکبر ولایتی نمونه بارز است. در اواخر حکومت شاه نیز همین دسته بندی ها شکل گرفته بود. هریک ازپایوران قبلی حکومت اسلامی  تقصیرات گذشته را به گردن دیگری می اندازد. آنها در برائت ازاعمال و رفتار و تصمیم گیری های گذشته، گوی سبقت را ازیک دیگرمی ربایند. در میان همین افراد هستند کسانی که جنگ را موهبت الهی نمی دانند، چرا که این بار اگر جنگی رخ دهد دیگر در مرزهای دور دست نمی باشد، بلکه در قلب ایران شکل خواهد گرفت. میدانند که جنگ آتی دیگر جنگ انسانی نیست، بلکه برتکنولوژی پیشرفته استوار است. بر خلاف تصورات حسین شریعتمداری.

یک شرکت بزرگ نفتی امریکائی بعد از فروپاشی اردوگاه شوروی تنها به این بسنده کرد که بگوید"چچن دارای پانصد میلیارد دلار نفت می باشد" همان گفته باعث قیام وجنگ چچنی ها شد تا خودشان صاحب پانصد میلیارد دلار نفت بشوند. امریکا با آن حرکت حساب شده، چچن را به جان روسیه انداخت. اینک حسین شریعتمداری نیز صحنه گردان و عامل همین ترفند ها شده است.( این مقاله با هدف تمرکز روی سوژه اصلی مطرح شده در آن، خلاصه شده است.)