برای نخستین بار درجهان - سپاه پاسداران به لیست تروریسم جهانی اضافه می شود

نیروی نظامی یک کشور- ا یران -  تروریست اعلام می شود
آنها در اربيل عراق دستگير شده اند
امريکا 5 فرمانده سپاه را محاکمه می کند

پيک هفته

   

پایان دو دهه وحشت و اختناق و امنیتی که با سرنیزه و قتل و زندان برقرار شده بود. اتحاد رضا شاه با هیتلر می رفت تا ایران را به یکی از جبهه های جنگ دوم جهانی تبدیل کرده و پایان جنگ، پایان تمامیت ارضی ایران نیز باشد!

خاطرات تلگرافچی رضاشاه

هواپیماها ناگهان برفرار مشهد ظاهر شدند

از اتحاد با هیتلر تا سقوط

بمباران محدود

 و سپس پایان

 حکومت

خودکامه رضا شاهی

آخرین بخش از کتاب "تلگرافچی رضا شاه" را به مشاهدات مستقیم او از ورود ارتش اتحاد شوروی به خراسان، سقوط رژیم دیکتاتوری رضاشاه و پوچ بودن همه ادعاها و مبارز طلبی های جهانی شاه و فرماندهان نظامی اش اختصاص داده ایم. "عبدالرضامهدوی" زمان ورود ارتش سرخ به خراسان رئیس تلگراف منطقه بود. وزارتخانه و تشکیلاتی که حکم سازمان امنیت و اطلاعات را در زمان رضا شاه داشت. او که حتی در کتاب خاطراتش همچنان علاقه و عشق خویش به رضاشاه راحفظ کرده و در جای جای خاطراتش این علاقه و عشق بیرون می زند، در همین بخش از خاطراتش از چاپلوسی ها و تملق گوئی هائی می نالد که رضاشاه خود مشوق و بانی آن بود. از طرح تبلیغ حاکمیت رضاشاه و پیشرفت های دوران او می نویسد که وزارت فرهنگ وقت مسئول آن شده بود. در همین جلسات رضا شاه و ارتش را به عرش می بردند تا موقعیت و لفت و لیس حکومتی خود را حفظ کنند.
شاه خودکامه ای که با استفاده از اختناق و دیکتاتوری و دراوج بی خبر نگهداشتن مردم از آنچه در دربار او می گذشت با آلمان هیتلری نرد عشق ورزیده و همسرش را در راس یک هیات دیپلماتیک به ملاقات هیتلر فرستاده بود تا آمادگی وی برای اتحاد با آلمان نازی را به اطلاع هیتلر برساند، نیمه شب با تلفنی از خواب بیدار می شود که تلگرافچی مورد اعتمادش از مشهد می زند و اطلاع میدهد که ارتش شوروی وارد خراسان شده، هواپیماها بر فراز شهر مشهد پرواز می کنند، فرودگاه مشهد را بمباران کرده اند و " از سر تا ته لشکر" همه گریخته اند!


فرصت یافتن راه حلی برای معضل ولایت فقیه از دست رفت

 آقای خمینی سال 63 می خواست کنار برود


تاریخ سینمای ایران- مسعود مهرابی

سیاهی لشگرها

شهدای گمنام سینمای ایران

اکثر آنها درخیابان یا جبهه "ارباب جمشید" به خاک افتادند

از میان آن همه شهید گمنام سینمای ایران، بالاخره ایمان وردی، شورانگیز طباطبائی،

 منیژه آرا، فیروز و منصور سپهرنیا نامشان در تاریخ سینما ماند.

سازش - نقش اول را بهروز وثوقی برعهده دارد و سیاهی لشکر ها به امید چند لحظه حضور بر پرده سینما دوراو جمع شده‌اند. در فیلم قرقی هم سیاهی لشکرها را در نقش لمپن‌ها جمع کرده‌اند


ایشان عمر است آقا زاده "اسامه بن لادن"

آن خانم هم تازه عروس "اسامه بن لادن"


از آب گذشته ای بحرینی!

این خانم محجبه هم "وفاء یعقوب" است. بفهمی نفهمی بد حجاب است. بحرینی است و هنوز حسین شریعتمداری توی سرش نزده تا برود زیر حجاب برتر! در یک مسابقه داخلی- عربی، لقب دختر نمونه جهان عرب را گرفته است. چیزی شبیه دختر شایسته در ایران و یا ملکه زیبائی در اروپا و غرب. در همین مسابقه "شیماء محمد" از مصر دوم، "عبیر لیوس" از لبنان سوم "خدیجه مرابط" از تونس چهارم و "ریما بوصیری" از لیبی پنجم شدند.


 23 مرداد 1386

شماره 96            

   
پيک هفته
ارشيو هفتگی
درباره پيك هفته

سیداحمدی کسروی،  در جوانی و با عمامه

کوچک و تنگ تبریزی. بعدها از این لباس در آمد.

به روایت سعید نفیسی

احمد کسروی

مردی بزرگ، با خلق

و خوئی تلخ و تند

ترور او بدست مشتی عامی "فدائیان اسلام" ضایعه ای جبران ناپذیر برای ادبیات، پژوهش و تاریخ نگاری ایران بود و از قتل "حلاج" و "سقراط" بدتر!

نواب صفوی رهبر فدائیان اسلام که در منطق کم آورد و با منطق گلوله با کسروی حرف زد!


نقل از خاطرات تلگرافچی رضاشاه

آیت الله مدرس

در تبعید رضا شاه هم

نتوانست جان بدر برد

قربانیان قتلهای زنجیره ای

دوران سلطنت رضا شاه

از زیر این لباس

چه ها که در نیآمد!

شیخ محمد خیابانی،(سمت چپ) دمکرات انقلابی تبریز و شیخ علی دشتی (سمت راست) نویسنده و سناتور مجلس سنای شاهنشاهی



همه نوع صیغه

آقایان نترسند

دائمی نیست، موقت است!


صیغه تلفنی

چندتا درروز میشه خوند؟

وبلاگ زیتون


گوش کنید!

آرزو

این ترانه عاشقانه- میهنی را هم که "آرزو" نام دارد و با صدای "آرام موسی خانیان" ضبط شده گوش کنید. شعر ترانه از فتح الله شکیباست. نه فقط ترانه های "رپ" و "هوی متال"، بلکه دیگر سبک های موسیقی و ترانه های تازه حال و هوای دیگری یافته. حال و هوای دهه 1350.