عزت الله سحابی
میان موسوی و خاتمی
مردم با خاتمی بیشتر آشنا هستند


 


"عصر نو" ارگان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
تیم های ترور کیهان
آماده ترورهای انتخاباتی شده‌اند

       پیک هفته 106  --------   3 اسفند 1387  برابر 21  فوريه 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته


اعلامیه

سازمان مجاهدین انقلاب


میرحسین موسوی:
 کاری نکنید که کارد
 به استخوان مردم برسد

وزیرکشور
سردار میلیارد :
جنس دولت  از طلا ست!

نامه دریافتی از ایران
نقش سید احمد خمینی
در قتل عام سیاسی 67

مهدی خزعلی حاشیه رفته
مشکل علی خامنه ای
مشکلی است که شاه داشت

در کمیسیون امنیت مجلس
بودجه 87  نظامی چه شد؟
بودجه 88 نظامی چقدر است؟

خاطرات زندان عفت ماهباز
مجریان قتل عام 67
در پست های حکومتی!

دیدار با شیرین عبادی
3 انگیزه حمله به

کانون مدافعان حقوق بشر


میرحسین موسوی

 سرانجام دهان گشود!


بورژوازی مستغلات


آقای خمینی لیسانس داشت؟
 بازی بی مزه "ایرنا"

اقدام بی سابقه بیت رهبری
ایجاد 40 کارگاه سیاسی
برای ابلاغ نظرات رهبر

دادسرای کارکنان
سرنوشت
3 پرونده
مشت نمونه خروار

یورش جدید

 به ته مانده حقوق بشر


حزب پادگانی چه ساختاری دارد !

علاوه بر کمبود بودجه
ایران با کمبود "هفته"
و بحران "دهه" روبرو شده!

تن فروشی درایران
نیمه دوم زنان را
کدام مردان ایرانی می‌خرند؟

امام زمان
هنوز ظهور نکرده
 روی دست حکومت مانده
!

وحدت ملی لازم نیست
دفاع حسین شریعتمداری از دولت "وحشت ملی"

امیرالحجاج آیت الله خمینی:
استبداد از اینجاست :
مصلحت مردم را
من تشخیص میدهم!

قتل خانم برقعی

از قتل های زنجیره ای

بخش اول - شنیداری
بخش دوم - شنیداری

 

گزارش گاردین که امشب از بی بی سی پخش می شود- ترجمه پیک نت
پیشنهادات ناکام مانده
 برای‌معاملات پشت‌پرده اتمی


دیدار در خانه "باکری" ها

به بهانه مراسم سالگرد شهادت برادران باکری - علی، حمید و مهدی- پنجشنبه شب گذشته محمد خاتمی و میرحسین موسوی به همراه شماری از چهره های کابینه محمد خاتمی در خانه باکری ها جمع شدند. این عکس مربوط به این مراسم و حضور است. علاوه بر حجت‌الاسلام یونسی وزیر اطلاعات خاتمی، علی شمخانی وزیر دفاع خاتمی، کمال خرازی وزیر خارجه خاتمی، عبدالعلی‌زاده، محسن مهرعلیزاده، آیت الله علی رازینی رئیس دادگاه ویژه روحانیت و سردار حسین علایی نیز در این مراسم حضور داشتند.  خانواده باکری از نامزدی محمد خاتمی برای ریاست جمهوری حمایت کرده اند. علی باکری سال 1351 توسط ساواک اعدام شد، حمید باکری قائم مقام لشگر 31 عاشورا در جریان جنگ در اسفند 62 و در عملیات خیبر کشته شد و مهدی باکری فرمانده لشگر 31 عاشورا یکسال بعد در عملیات بدر کشته شد.


دیدار و مذاکره با علی خامنه ای در گام اول
جلال طالبانی می آید تهران
و سپس می رود به امریکا


محمدرضا جلایی پور:
حکومت12 ساله "دولت سایه"
چه سرنوشتی خواهد یافت؟

پیام حمایت دوباره
سرلشگرفیروزآبادی از احمدی نژاد

دکتر زهرا بنی یعقوب
کشتند، مدارک جرم را هم از بین بردند

3 یورش امنیتی در تهران و اصفهان

بدنبال فتوای قضائی دادستان کل کشور "دُری نجف آبادی" درباره ممنوع بودن آئین بهائیت درایران، روز گذشته به خانه دهها بهائی از قبل شناسائی شده در تهران یورش امنیتی برده شد و شمار زیادی از اعضای خانواده های بهائی دستگیر شدند.

همچنین در یورش امنیتی دیگری، شماری از اعضای خانواده های برخی اعدام شدگان قتل عام زندانیان سیاسی 1367 در تهران دستگیر شده و به بند 209 وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شدند. هنوز معلوم نیست این خانواده ها مربوط به کدام گروه فکری از میان صدها اعدامی 1367 بوده اند و خبرهائی که فعالان حقوق بشر دراین زمینه منتشر کرده اند فاقد اطلاعاتی کافی دراین مورد است. این یورش در ساعات اولیه بامداد روز گذشته انجام شد و توام بوده است با اعمال خشونت و ضرب و شتم.

همچنین در یک یورش امنیتی دیگر حسینیه دراویش گنابادی در اصفهان تخریب شد و شماری از دراویش که در حسینه بودند دستگیر شده و به اوین منتقل شدند. این یورش سحرگاه روز چهارشنبه 30 بهمن ماه انجام شد.


مصاحبه رادیو تلویزیونی دبیر کل حزب کمونیست روسیه- ترجمه پیک نت
زمان به میدان آمدن کمونیست ها رسیده
روسیه باید خود را آماده
انتخابات زودرس ریاست جمهوری کند!

بحران در خیابان هاست
نه در بورس و کارخانه ها!

ترجمه و تدوین - سارا بیانی

آینده پاکستان و افغانستان
در گرو انتخابات ایران

ادامه حکومت طالبان شیعه در ایران که اکنون در دولت نظامی احمدی نژاد تبلور یافته، به آن سناریوئی شتاب خواهد بخشید که سایه روشن های آن نمایان است. یعنی دو حکومت القاعده و طالبان در پاکستان و افغانستان و حمایت مالی گسترده عربستان سعودی از آن ها. آنها که امنیت در ایران را با فرستادن متهمین و مجرمین به بالای جرثقیل اعدام و موشک فرستادن برای حماس و حزب الله و گسترش سرکوب مذهبی در کشور معنا کردند و "باد" را در منطقه کاشتند، حالا باید در انتظار "توفان" خون ریز ترین و مخوف ترین ارتجاع مذهبی در پاکستان اتمی و افغانستانی که بزرگترین شمار پناهنده را درایران دارد باشند. نه تنها این، بلکه در انتظار حمله زمینی اسلام سنی و شاید حمله هوائی امریکا و اسرائیل. انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران، اگر به حاکمیت آنچه که اکنون حاکم است ختم شود، از این فاجعه گریزی نیست، همچنان که به نمایش در آمدن چهره دیگری از اسلام و حاکمیت در ایران می تواند این سناریوها را خنثی کند.


مصاحبه سرلشگر رحیم صفوی با ارگان سپاه "سپاه ‌نیور"
سپاه مقابل اصلاحات ایستاد
مجری طرح های میلیاردی شد

بعد از جنگ، با مجوز آقا، سپاه‌ وارد عرصه‌ اقتصادی شد و قرارگاههای‌ تابعه‌اش‌ از سال‌ ‌٦٩ تا ‌٨٤ موفق‌ شدند ‌١٥٢١ قرارداد پروژه‌ را با وزارتخانه‌های مختلف‌ ببندند. ‌ اکنون هم‌ سپاه حدود ‌٢٢٥ پروژه‌ دیگر سپاه‌ در دست‌ اجرا دارد. قرارداد فاز ‌١٥ و ‌١٦ پتروشیمی در عسلویه‌ با ‌٣ /‌٢میلیارد دلار را کدام‌ پیمانکار می توانست‌ قبول‌ کند؟ و آیا کارفرما حاضر بود با یک‌ پیمانکار قراردادی با یک‌ حجم‌ ‌٣ /‌٢میلیارد دلاری ببندد؟ ما نمی توانستیم‌ بعضی طرح ها را به‌ پیمانکاران‌ بدهیم‌ تا از همه‌ چیز اطلاع‌ پیدا کنند.

بخشی از مشکلات‌ سپاه پاسداران بعد از جنگ مباحث‌ فرهنگی سپاه‌ بود که با همکاری حوزه‌ نمایندگی و حفاظت‌ اطلاعات‌ داشت حل شد. بعد از حمله‌ نظامی آمریکا به‌ افغانستان‌ وعراق‌ حلقه‌ سوم‌ ایران‌ بود. همین‌ که‌ این‌ خطر از ایران‌ رفع‌ شد، در درجه‌ اول‌ فکر و تدبیر مقام‌ معظم‌ رهبری و مسئولین‌ سیاسی کشور و نقش بزرگ سپاه بود که‌ این‌ تهاجم متوجه‌ ایران‌ نشد. سپاه‌ با قدرت‌ مانورهای رزمی که‌ چند سال‌ قبل‌ برگزار کرد، نقش‌ مهمی را در نمایش قدرت‌ بازدارندگی به‌ دشمنان‌ فرامنطقه‌ای نشان‌ داد و با نشان دادن خود بعنوان‌ یکی از قویترین‌ نیروهای مسلح‌ منطقه‌ خاورمیانه‌ مانع‌ هرگونه‌ تهدید نظامی علیه‌ جمهوری اسلامی ایران‌ شد.

بعد از جنگ ما در ارتش‌ و سپاه‌ به‌ طور جداگانه‌ نیروی زمینی، هوایی و دریایی داشتیم. ما دو نیروی دیگر یعنی نیروی مقاومت‌ بسیج‌ و نیروی قدس‌ را هم داشتیم‌. برای اینکار با تدبیر مقام‌ معظم‌ رهبری در ستادکل‌ نیروهای مسلح، جلساتی تشکیل‌ شد که‌ شاید ‌٦ ماه‌ طول‌ کشید تا تفکیک‌ ماموریت‌ نیروهای سه‌گانه‌ سپاه‌ و ارتش‌ به‌ طور کامل‌ مشخص‌ شد. در بخش‌ دانشگاهی، دانشگاه‌ بقیه‌ الله‌ انصافاً‌ حرف‌ جدیدی را در بسیاری از رشته‌ها زد و توانست‌ در بحث‌ جنبش‌ نرم‌افزاری مقامات‌ خوبی را کسب‌ کند. دانشگاه‌ امام‌ حسین(ع) هم‌ در مقاطعی توانست‌ حرف‌های بزرگی بزند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها


شاه سلطان حسین
کار ایران را

به اینجارساند


 نکته
باریک تر از مو
سیامک زند

1-  در منطقه ...  باشگاهی است بنام ... که در آن مراسم مختلف از جمله مراسم عروسی بر گزار می شود. گفته می شود حداقل هزینه برگزاری مراسم عروسی در آن کمتر از 15 تا 20 میلیون تومان نیست. این باشگاه تصمیم به زن و شوهرهایی که در این باشگاه عروسی بگیرند امکاناتی را پیشنهاد می کند با هزینه ای ارزان برای برگزاری سالگرد ازدواج عروس و دامادهائی که دراین بازشگاه جشن عروسی گرفته اند. در سالگرد عروسی ها مطابق لیستی که دارند تلفنی تماس می گیرند و سالگرد ازدواج را تبریک می گویند و مراسم ارزان قیمت را یادآور می‌شوند. این ماجرا از سال 1381 تاکنون جریان داشته است و غیرطبیعی و غیر عادی هم نیست. اما نکته غیر عادی آنست که در دو سال گذشته مطابق آماری که گرفته اند، به اکثر زن وشوهرها وقتی تلفن زده اند با خبر جدا شدن آنها از یکدیگر جدا شده  اند. ظاهرا 80 درصد آنها. این هم یک آمار خودمانی و اختصاصی از رشد طلاق و جدائی در ایران و یا لااقل در تهران.
2- دوست نازنینی دارم که بالاخره بعد ازمدتی کشاکش از همسرش جدا شد. یکی از بستگان او که تقریبا نقش پدری برایش دارد یک جلسه خانوادگی ترتیب داد تا از ریشه این جدائی سر در آورد و معلوم شود مقصر مرد بوده و یا زن. البته این جلسه بعد از مرگ سهراب تشکیل شده بود. یعنی همسر دوست نازنینم در پایان کشاکش ها و گرفتن طلاق راهی اروپا شد و همانجا ماند و شوهر را با همان حال افسرده در تهران باقی گذاشت. یادم رفت بنویسم که این دوست نازنین پزشک است. دراین جلسه، بعد از خوردن و آشامیدن باتفاق رای به گناهکار بودن زن دادند و دوست بنده از همه لحاظ تبرئه شد. مجلس رو به پایان بود که زیر گوش دوستم گفت: بی انصاف حداقل 20- 30 در صد هم تو سهم خودت را قبول می کردی. اینها که حکم دادند، حکمی شکمی دادند، تو چرا قبول کرده ای و خوشحالی؟ آخه ما مردها هم یک جائی اشتباه داریم! تفاوت این حکم شکمی با احکامی که قضات شرع صادر می کنند چه تفاوتی دارد؟ زیر بار نرفت که نرفت و آب یخ ریخت روی آتش دوستی چندین و چند ساله ای که داشتیم.
3- مقاله ای به قلم آقای "حسین رفیعی" در مجله آفتاب خواندم در باره زنان خیابانی. انصافش همانگونه بود که انصاف صادر کنندگان حکم شکمی در آن محاکمه خانوادگی. نوشته بود حدود 2 تا 3 میلیون زن، عمدتا از کشور های جنوب مجبور به تن فروشی می شوند. کانا ل های ماهواره ای و سایت های اینترنتی علنا و رسما تن فروشی را مثل یک کالا تبلیغ می کنند. ایشان تمام کاسه کوزه ها را سر زن ها شکسته بود، بی آنکه اشاره به مردان خیابانی بکند!


دخالت بی جا!
محمد علی ابطحی

کیهان، رادیو تلویزیون و خیلی از خبرگزاری‌های حامی دولت یک تیتر خیلی بزرگ را این روزها از دست دادند. اگر یک مقام اسرائیلی گفته بود که پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌روی ایران می‌تواند سد راه تلاش‌های بین‌الملل برای توقف برنامه هسته‌ای کشور شود، تیتر نصف صفحه‌ای روزنامه‌ها و خبر اول تلویزیون می‌شد و چند تا تحلیل ویژه و برنامه خبری با حضور کارشناسان درست می‌کردند که دیدید اسرائیلی‌ها با احمدی‌نژاد مخالفند و نتیجه می‌گرفتند رئیس‌جمهور فعلی تنها کسی است که دشمنان از او می‌ترسند و حرفهایی که به‌خصوص نزدیکی‌های انتخابات زیاد می‌نویسند و شما شنیده‌اید و خوانده‌اید. اما این بار روزنامه جروزالم پست اسرائیل در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نوشته:‌ "پیروزی خاتمی در انتخابات پیش روی ایران می‌تواند سد راه تلاش‌های بین‌المللی برای توقف برنامه هسته‌ای این کشور شود. پیروزی خاتمی احتمالاً تلاش‌های بین‌المللی برای بازداشتن ایران از تبدیل شدن به یک قدرت هسته‌ای را از مسیر خود منحرف خواهد کرد. اگر خاتمی پیروز انتخابات باشد وی احتمالا در زمینه کاهش سطح فشارهای بین‌المللی بر ایران در مساله هسته‌ای موفق خواهد شد و از این رو تلاش‌های جهانی برای توقف برنامه اتمی ایران با شکست مواجه می‌شود. نباید فراموش کرد که خاتمی به عنوان رئیس‌جمهور برنامه هسته‌ای ایران را توسعه داد اگر او پیروز شود از آنجا که نسبت به احمدی‌نژاد میانه‌روتر به نظر می‌رسد در نتیجه می‌تواند در موجه جلوه دادن این برنامه نزد جامعه بین‌المللی موفق عمل کند." البته واقعیت این است که اسرائیلی‌ها هم می‌دانند در صورتی‌که خاتمی‌ رئیس‌جمهور شود، می‌تواند با همکاری با دنیا حقوق مردم ایران را احیا کند و به همین دلیل خیلی نگران آمدن خاتمی‌هستند. ولی این‌بار همان خبرگزاری‌های اصولگرا نوشته‌اند مقامات اسرائیل اظهارات مداخله‌جویانه‌ای در مورد مسائل کشور ما کرده‌اند.


شاه سلطان حسین
پاسخگو نیست

یادداشت سردبیری


ولایت مطلقه فرماندهان سپاه

 رویدادی تعجب آور نیست!
یادداشت سردبیری


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)