میرحسین موسوی: نگران کشیده شدن کار به خشونت هستم
نباید کاری کرد که سرانجام
کارد به استخوان مردم برسد


 


وزیرکشور در آذربایجان شرقی
سردار میلیارد "محصولی":
جنس دولت نهم از طلا ست!

       پیک هفته 106  --------   23  بهمن 1387  برابر 11  فوريه 2009

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

مهدی خزعلی حاشیه رفته
مشکل علی خامنه ای
مشکلی است که شاه داشت

در کمیسیون امنیت مجلس
بودجه 87  نظامی چه شد؟
بودجه 88 نظامی چقدر است؟

خاطرات زندان عفت ماهباز
مجریان قتل عام 67
در پست های حکومتی!

دیدار با شیرین عبادی
3 انگیزه حمله به

کانون مدافعان حقوق بشر


میرحسین موسوی

 سرانجام دهان گشود!


 میشل شوسودووسکی
ریشه
های پنهان

فاجعه حمله اسرائیل به غزه


آقای خمینی لیسانس داشت؟
 بازی بی مزه "ایرنا"

اقدام بی سابقه بیت رهبری
ایجاد 40 کارگاه سیاسی
برای ابلاغ نظرات رهبر

دادسرای کارکنان
سرنوشت
3 پرونده
مشت نمونه خروار

یورش جدید

 به ته مانده حقوق بشر


حزب پادگانی چه ساختاری دارد !

علاوه بر کمبود بودجه
ایران با کمبود "هفته"
و بحران "دهه" روبرو شده!

تن فروشی درایران
نیمه دوم زنان را
کدام مردان ایرانی می‌خرند؟

امام زمان
هنوز ظهور نکرده
 روی دست حکومت مانده
!

وحدت ملی لازم نیست
دفاع حسین شریعتمداری از دولت "وحشت ملی"

امیرالحجاج آیت الله خمینی:
استبداد از اینجاست :
مصلحت مردم را
من تشخیص میدهم!

قتل خانم برقعی

از قتل های زنجیره ای

بخش اول - شنیداری
بخش دوم - شنیداری

 

در بغداد
پیام رهبر به "اوباما"
تسلیم جلال طالبانی شد

مصاحبه آیت الله منتظری با گزارشگر ژاپنی
دفاع غافلگیر کننده
آیت الله منتظری از آیت الله خمینی

بعید مىدانستم ایشان از وضعیت نابسامان زندان ها اطلاع‏ ‏داشته باشند. برخى ها که حتى خود ایشان روى آنها نظر داشتند هم‏ ‏نمى توانستند یا نمى خواستند گزارش ها را به ایشان بدهند یا اطرافیان ایشان‏ ‏اخبار و گزارش ها را به واسطه رعایت حال ایشان ، سعى مىکردند به ایشان‏ ‏داده نشود. ایشان می گفت: مگر‏ ‏من اصول دین هستم که اگر کسى مرا قبول نداشت باید در زندان نگه داشته‏ ‏شود. نظر ایشان این گونه بود. برخى ها هم مطالبى را با اسم و رسم ایشان بیان‏ ‏مىکردند یا عملى به نام ایشان انجام مىگرفت که در نتیجه موجب ضرر و‏ ‏خسران به اسلام ، انقلاب و شخص آیت الله خمینى شد. على رغم شعارهاى فعلى مسئولان (احمدی نژاد) که به عنوان نمونه در‏ ‏آمریکا گفته اند ایران آزادترین کشور دنیاست، چنین مطلبى صحت ندارد و‏ ‏آزادى هاى مشروع و مصرح در قانون اساسى به راحتى با مصونیتى که آقایان‏ ‏در برابر قانون و شرع  براى خود مىپندارند پایمال مىشود. هنوز خیلى از‏ ‏احزاب آزادى ندارند، برخى گروه هاى سیاسى چون مخالف سلیقه حاکمان اند‏ ‏غیرقانونى شمرده شده اند. رسانه هایى که ثناگوى حاکمان اند آزادند که هرچه‏ ‏مىخواهند یا دستور گرفته اند بنویسند ولى رسانه هاى مستقل از حاکمیت‏ ‏مشکلاتى را از ناحیه مقام ها و نهادهاى امنیتى و قضایى متحمل مىشوند.‏ ‏برخى افراد در کشور ممنوع التصویر هستند.‏ مسئولین ما در سخنرانى ها از وجود ظلم و بى عدالتى در جهان سخن‏ ‏مىگویند. آیا در ایران ما ظلم و بى عدالتى و تجاوز به حقوق دیگران وجود‏ ‏ندارد؟


گفتگو با اسدالله کشمند سفیر وقت افغانستان درایران
 امیرمحبیان نظریه پرداز جناح اصولگرا و علی خدائی نظریه پرداز توده ای
به دست حکومت نگاه کنید
نبض حوادث آنجا می زند
اسدالله كشتمند امير محبيان علی خدايی

تفسیر دیدار کردها با خاتمی- عرفان قانعی فرد
زمان پذیرش کردهای ایران
در حکومت مرکزی رسیده!


30 سال به از این سالها

حمله دو چماقدار به خاتمی

مصطفی خامنه ای

راهپیمائی حکومتی دیروز تهران که با سخنرانی احمدی نژاد خاتمه یافت، از کم رونق ترین و سازمان یافته ترین راهپیمائی های سه دهه اخیر در تهران 8 تا 12 میلیونی بود و آن بخش پر رونقی هم که خبرگزاری خارجی از مراسم دیروز مخابره کردند، مربوط به جمعیتی بود که با دیدن خاتمی سیل آسا، با شعار "درود برخاتمی" دور او جمع شدند. البته در آن میان دو تن از اعضای حزب پادگانی هم با چماق خواستند به خاتمی نزدیک شوند که مردم خودشان گریبان آنها را گرفتند و نتوانستند به خاتمی برسند. خبرگزاری های خارجی یگانه نکته ای را که از سخنان احمدی نژاد مخابره کردند اعلام آمادگی بود که او تحت پوشش ابرقدرت شدن ایران، برای مذاکره با امریکا اعلام داشت! از صحنه های ماندگار راهپیمائی دیروز تهران شکار با دوربین یکی از 4 پسر علی خامنه ای در لباس روحانیت بود. چهره ای که مثل دیگر فرزند خامنه ای از جمله "مجتبی" تاکنون پشت صحنه بوده است. مجتبی یکی از پسری های رهبر است که ناطق نوری، مدتی بعد از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد، در دیدار با رهبر به وی گفت "مجتبی در همه کارها دخالت می کند" و رهبر با عصبانیت پاسخ داد "مجتبی" نیست، بلکه "آقا مجتبی" است. ایشان اجتهاد گرفته است!
تصاویر و عکس های مونتاژ شده تظاهرات دیروز که در سیمای جمهوری اسلامی و بعنوان تظاهرات میلیونی مردم نمایش داده شد، هیچکدام مبنای قضاوت خبرگزاری ها و تلویزیون های بین المللی قرار نگرفت زیرا عکس هائی که خبرگزاری ها مخابره کردند بکلی با ادعاهای سیمای جمهوری اسلامی متفاوت بود. شاید آقا مصطفی هم بدستور رهبر با انگیزه آگاهی مستقیم از میزان شرکت مردم در تظاهرات دیروز؛ بی سروصدا به میدان فرستاده شده بود، که اگر اینگونه باشد، گزارش او برای رهبر باید استقبال مردم از خاتمی و شرکت کم مردم در مجموع تظاهرات باشد!
برخی عکس های واقعی راهپیمائی دیروز را که عکاسان شکار کردند اینجا ببنید.


بورژوازی مستغلات
پدیده ای نوظهور در ج. اسلامی

نوشته: امین حسن پور(
و. ورگ)

سرداران ساقدوش دولت
گلوگاه تجاری کشور را فتح کردند

اینک گلوگاه تجاری کشور، اطلاعات کلیه صاحبان کالاهای وارداتی و صادراتی، مدیریت کل ترمینال کانتینر و بخش های مهم ترمینال کالاهای فله و متفرقه و جریان صادرات پنبه آسیای مرکزی از طریق بندر شهید رجایی، تماما در اختیار سردارانی قرار گرفته که به بهانه دفاع از حریم دریایی کشور، بزرگترین و ثروتمندترین شرکت خدمات دریایی و بندری را به دو برابر قیمت پایه مالک شده اند. موسسه مالی و اعتباری مهر سیزدهمین شعبه خود را در استان هرمزگان، امروز  در بندر شهید رجایی  با حضور گسترده سرداران سپاه افتتاح کرد. سردار عیسی رضایی صراحتا از مدیران شرکت تایدواتر خواست تا همه حساب های بانکی خود را به این موسسه منتقل کنند.


سرمقاله راه توده
بیش از دو سیاست
دربرابر ما وجنبش قرارندارد
!


با اعلام نامزدی خاتمی
جدال بزرگ در انتخابات
میان روحانیت و سرداران


خانواده41 سردار شهید جنگ و انقلاب
از محمد خاتمی حمایت کردند

شیخ مهدی کروبی
اگر قدر 2 خرداد را دانسته بودیم
دولت نهم روی سرمان فرود نمی آمد

سخنگوی بی نام قضائی اعلام کرد
دستگیری 7 سابقه دار، که می خواستند
برای مهندس بازرگان فاتحه بخوانند!

جدول بودجه سال آینده
بودجه کفن پوش های حرفه ای
به مرز 7 میلیارد تومان رسید


آخرین دیدار

آن که بر بستر مرگ خوابیده، پسر کهنسال آیت الله مدرس است و آن که بر بالین او نشسته نوه آیت الله مدرس "فاطمه" که او را "فردین" صدا می کرده اند. مترجم و نویسنده ای که در سال 1362 دستگیر شد. او را که پوست و استخوانی شده بود؛ پس از 7 سال زندان و شکنجه و سلول انفرادی، با خواهش خانواده‌اش از مقامات بالای حکومتی برای آخرین دیدار از اوین با این حجاب به خانه آوردند و برگرداندند. برگرداندند و در جریان قتل عام سیاسی 67 به دار کشیدند.(شرح بیشتر را اینجا بخوانید)


1200 کارگر در مازندران بیکار می شوند
شکوفائی بیکاری در کارخانه روغن غنچه

طالبانی سفر به امریکا را
به دیدار از تهران ترجیح داد!

امید سردار قالیباف
به حمایت همه اصولگرایان از وی

آغاز به کار
دو سایت خبری در ایران

اعلامیه سازمان مجاهدین انقلاب
رسیده ایم به لحظه تعیین کننده تبدیل جمهوریت به سلطنت فقیه
دهه چهارم انقلاب 57
در گرو سرانجام نبرد 2 خط

نبرد بر سر کانونی ترین آرمان های انقلاب 57

1- در یکطرف این منازعه جریانی به دفاع از هویت انقلاب اسلامی ایستاده است که اصلی ترین شعار انقلاب را جمهوریت و حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش می داند، آرمان های انقلاب را در حال استحاله، سرمایه اجتماعی را در حال نابودی، وحدت و انسجام ملی در حال افول، قشری گری و تحجر و جمود را به جای تعقل و دین ورزی خردمندانه در حال بسط و گسترش، نهادهای انتخابی را در حال استحاله، نهاد انتخابات را در حال تبدیل شدن به شکل و صورتی بی مسمی و اساس جمهوریت نظام را درمعرض تهدید و بازگشت استبداد را خطری جدی می داند.

2- در طرف دیگر منازعه جریانی دیگر صف آرایی کرده است که دموکراسی و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش را دستاورد جاهلیت مدرن و عین شرک به خدا می داند، جمهوریت نظام را ترفندی از سوی امام به منظور کاهش حساسیت منفی جهانیان نسبت به انقلاب در روزهای قبل از پیروزی تحلیل می کند و سودای بازتولید سلطنت در قالب حکومت در سر دارد. اصل تفکیک قوا را مغایر با اسلام و قوای سه گانه را ابزاری در دست حاکم اسلامی برای اداره جامعه گسترده امروزی می داند. معتقد است هدف شاه را باید از روش او تفکیک کرد زیرا هدف شاه ضد اسلامی و ناپسند بود اما روش او درست بود. براین باور است که روحانیون و روشنفکران و سیاسیون برای اداره جامعه مناسب نیستند و بدون اتکا به مردم و بدون نیاز به نهادهای مدنی و احزاب و تنها با تکیه بر اقلیتی متشکل و سازمانیافته و مسلح می توان کشور را اداره کرد.


تاج زاده: به نظر می رسد
به نظامی ها تذکر داده شده
در کار انتخابات دخالت نکنند


آیت الله منتظری:

بزرگترین جشن انقلاب

تجدید نظر رفتار حکومتی است


پشت درهای بسته چه میگذرد؟
جلسه محرمانه سنای امریکا
برای ارزیابی موقعیت اتمی ایران

سردار قالیباف روی گلدسته
نقاره ریاست جمهوری می زند
!

محمد علی ابطحی

"نوطالب" ها
این بار از "وزیرستان"
به سوی کابل سرازیر شده اند
نوشته Syed Saleem Shahyad
ترجمه دینا کاویانی

لوموند دیپلماتیک فارسی ژانویه منتشر شد

1-  پول 2- حافظه وا خورده غرب 3- «آنارشیست» ، «لیبرتر» *   نام گذاری‌هایی‌ نه چندان دقیق 3- ننگ بر انتخابات عمومی 4- پییر ژوزف پرودن کنار گذاشته شده 5- سرپیچی مسری 6- آیا آقای اوباما اسیر «عقاب ها» در عراق است؟7- « به بانک ها پول می دهند و به جوانان گلوله » 8- سندیکای آنارشیستی CNT کلید معمای اسپانیا 9- نقطه مشترک تیمور لنگ، اورادور و شاهزاده سیاه 10-  ایتالیا : موج، خروش و سیلاب11- سفر به قلب هند مسلمانان 12- گروه ضربت سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا)13- افغانستان، پاکستان، هجوم « نو طالبان» ها 14-  تعداد مبارزان اروپایی؟15- موفقیت مبارزه سندیکائی در شیکاگو 16- توابین و شورشیان17- رویاهای فروریخته در دبی


جهان بدون "بوش"
هنوز تا جهانی آرمانی فاصله دارد
سرمقاله هیات تحریریه لوموند دیپلماتیک فارسی

نتیجه سفر احمدی نژاد به کرمانشاه
یک ملت از حکومت ایران
ناراضی است و شکایت دارد

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات استانداری کرمانشاه اعلام کرد: در جریان دور دوم سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان کرمانشاه 250 هزار نامه به وزن حدود 2000 کیلوگرم از سوی مردم استان تحویل مراکز جمع آوری نامه‌های ریاست جمهوری شد. تعداد نامه‌های دور اول سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه 231 هزار نامه بود.

تا سال 1385 جمعیت استان کرمانشاه مطابق آمار رسمی کشور 1902760 نفر بوده است. بموجب این آمار، حتی اگر جمعیت هر خانوار را زن و شوهر و دو فرزند تصور کنیم، با توجه به شمار نامه های دریافتی دور دوم سفر رئیس جمهور که بیشتر از دور اول شده، هر خانواده یک نامه – که در حقیقت شکایت است و درخواست نه نامه فدایت شوم- نوشته اند. و اگر شمار اعضای خانواده را بالای 4 نفر فرض کنیم که معمولا نیز چنین است، حتی هر خانواده دو تا سه نامه شکایت و درخواست نوشته اند و داده اند دست رئیس جمهور. از سفر او تا سفر دوم نیز نه تنها فرجی برای مردم حاصل نشده که شمار شکایت ها و نارضائی ها بیشتر هم شده است. نتایج این سفرها که احمد جنتی و رهبر هر بار آن را اقدام انقلابی و راهگشای دولت اعلام کرده اند، چنین است که رسما اعلام شده است. وضع در دیگر نقاط کشور نیز اگر بدتر از کرمانشاه نباشد بهتر نیست. معنای این آمار این نیست که "یک ملت از حکومت شکایت دارد"؟


نامه دریافتی از ایران
نقش سید احمد خمینی
در فاجعه قتل عام سیاسی 67


کنفرانس امنیت جهانی اجلاس 1+5 در آلمان
هیات بزرگ ج. اسلامی میان دو تیغه یک قیچی جهانی


در مجلس فاش شد
یک میلیارد دلار ناقابل در دولت احمدی نژاد گُم شده!

خاتمی در دیدار با کردها و اعلام ورود به انتخابات
امنیت ممکن نیست، مگر
با رضایت مردم از حاکمان


آیت الله شاهرودی دراعتراض به پر کردن زندان ها
فشار امنیتی وانتظامی  کار را به آشوب خواهد کشاند

بازداشت "بچه پررو"
کنار حسینیه ارشاد درتهران!
تورجان

بند 350 زندان اوین تبدیل به زندان در زندان شده

3 احتمال در انتخابات ریاست جمهوری
محمد معینی (راز سر به مهر)

نامه به وزیر علوم
متجاوز را پست و مقام میدهند دانشجو را محاکمه و محکوم می کنند!

شماره بازداشتی های دانشگاه شیراز به 14 تن رسید

برای نجات سنگین وزن ها، سبک وزن ها را
از کشتی بحران زده اقتصاد جهانی به اقیانوس پرت می کنند

آرایش جدید سیاسی
امریکا و اروپای بحران زده!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها


محدودیت

برای خارجی ها

در ایتالیا

با سلام- اخیرا در بعضی شهرهای ایتالیا، شهرداری ها مقررات جدیدی برای خارجی ها تعیین کرده اند که بعد از خواندن مطلب "آرایش جدید سیاسی در امریکا و اروپا" تازه به معنای واقعی آن پی بردم.

از جمله این تصمیمات اینست که درشهر "توسکانی" ایتالیا دیگر به غذا فروشی های خارجی اجازه کار نمی دهند. دونر، سوشی و حتی مک دونالد و هر رستورانی که بخواهد غذایی جز غذای ایتالیایی بفروشد. در ضمن رستوران ها بشدت کنترل می شوند و اگر فردی خارجی اما فاقد مدارک کامل پناهندگی و اجازه کار در آنجا مشغول کار باشد دستگیر شده و به زندان منتقل می شود. درحالیکه در اغلب رستوران های ایتالیا کارهای سیاه و سنگین را همین نوع خارجی ها تا کنون انجام میدادند. با خواندن خبر شما، تازه متوجه شدم که این یک طرح پیش رونده در همه اروپا و حتی امریکاست.


شاه سلطان حسین
پاسخگو نیست

یادداشت سردبیری


ولایت مطلقه فرماندهان سپاه

 رویدادی تعجب آور نیست!
یادداشت سردبیری


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)