سرمقاله راه توده- انتخابات ریاست جمهوری
با قدرت و صراحت، باید
مقابل بحثهای انحرافی ایستاد
!


 


آخرین گزارش آژانس علیه ایران بود
شورای امنیت،احمدی نژاد را
با قطعنامه چهارم بدرقه کرد!

       پیک هفته 103  -------- 8 مهر 1387  برابر 29 سپتامبر 2008

  infos@peiknet.com  

اخبار هفته

مشاوران احمدی نژاد
سفید پوستی

 با موی سرخ !


"تقصیر اطرافیان است"
تئوری  دوران شاه
برای کاهش

نفرت مردم از رهبر


 گزارش جدید آژانس
سوارکردن قطعات یک

بمب اتمی تحقیقاتی درایران


در انتخابات آينده
حزب پادگانی
حرف آخر را خواهد زد؟

در هر انتخاباتی
آرای 1.600 میلیون خانواده
پشت قباله موتلفه اسلامی است

خاتمی در خوزستان:
اگرنتوانم بیایم، دلائلش را به مردم می گویم!

 مصطفی تاج زاده
"دانشجویان" زنجان چوب "مچ گیری" را میخورند!

حسن روحانی :
3 سال فرصت سوزی ملی
نباید 5 سال دیگر ادامه یابد!

انقلاب احمدی نژادی
مفاتیح الجنان بانک جهانی
دستور العمل دولت امام زمان

مصاحبه  زیبا کلام
از خواب بیدار شویم
پیش از آنکه ایرانی نماند
!

ریشه های جنگ در گرجستان
بازنگری سیاسی- نفتی
آنچه در قفقاز می گذرد

صف و صف بندی
خط و خط کشی در مجلس

گفتگوی  "تهیه" با

کاک "غنی بلوريان"

پدر کردستان ایران


گفتگو با محسن رفیقدوست
30 سال تصفیه

و جابه‌جائی
در سپاه پاسداران


مصاحبه موسوی تبریزی
نقش آفرینان

 دهه اول

جمهوری اسلامی


جانشین نماینده رهبر در سپاه
وقت تغییر نیست، باید
احمدی نژاد 4 سال دیگر بماند

بیستمین سال قتل عام

کنگره  " لاجوردی"

درمحاصره  خاوران


نه تنها  رفسنجانی،

که ملت رسیده به اینجا
خداوندگارا!
یا مرا بکش، یا کاترین را


"محسن دعاگو"
دولت احمدی نژاد
 بی ثبات ترین دولت


جنس دکان نباید جور باشد؟
وقتی "کردان" وزیر است
منصور واعظی هم مدیرکل

با سخنرانی رهبر
جمهوری اسلامی
ناگهان،ابرقدرت منطقه شد
!

 

مهم ترین بخش مناظره مک کین و اوباما
جبهه جدید جهانی
با اهداف نظامی علیه ایران
جبهه نظامی- اقتصادی جدیدی که "مک کین" علیه ایران پیشنهاد کرد، در گام اول شامل امریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان می شود. او نام این محور و جبهه را "جبهه کشورهای دارای سیستم دمکراسی" اعلام کرد و تاکید کرد که این کشورهای ارتش های مشترک، اقتصاد مشترک و آرمان های مشترک دارند. فیلم کوتاه این مناظره، بویژه همین بخش مورد نظر را به زبان فارسی می توانید از اینجا ببنید!

مصاحبه شهرگان با همسر منصور اسانلو
اگر کسی گفت "سندیکا می خواهیم"
باید به دست و پایش زنجیر بست؟

عزیز دُوردانه های، بعد از خمینی

این صحنه ای از یک دادگاه است. دادگاهی که در آن آیت الله خوئینی ها به جرم انتشار طرح سعید امامی برای یورش به مطبوعات و بستن آنها محاکمه شد. کسی که در زمان آیت الله خمینی امیرالجاج بود و دادستان کل کشور. انتشار آن طرح موجب توقیف سلام شد و بدنبال توقیف سلام لباس شخصی ها که شکل شمایل احمدی نژاد در این عکس را داشتند به خوابگاه دانشجویان دانشگاه تهران شبیخون زده و خونین ترین فاجعه دانشگاهی را بوجود آوردند. چنان که با واقعه 16 آذر اگر برابری نکند، از آن کمتر نیست. سرپرست دانشجویان خط امام که گفته می شود طراح تصرف سفارت امریکا به توصیه آیت الله خمینی بود، بر صندلی اتهام نشست و این چهار تن بعنوان شاکیان وی بر صندلی ادعا. از چپ به راست: کامران دانشجو (که چند روزی است از سوی وزیر کشور جدی معاون سیاسی وزارت کشور شده و قبلا استاندار تهران در کابینه احمدی نژاد بود)، محمود احمدی نژاد(که رئیس جمهور است)، درویش زاده (نماینده دزفول در مجلس پنجم) و بالاخره حمیدرضا ترقی عضو ارشد رهبری موتلفه اسلامی. باز هم لازم است بپرسم : کی مرد، که شماها عزیز شدید؟


فاصله های اوباما و مک کین

بموجب یک نظرسنجی که توسط موسسه "لژر مارکتینگ" انجام شده، جان مک کین با 47 درصد آرا از باراک اوباما با 45 درصد آرا پیش افتاده است. رای دهندگان در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان تاثیرگذاری اوباما و  مک کین در فرماندهی نظامی کشورشان 55 درصد به مک کین و 38 درصد به اوباما رای داده اند. در مقابله با تروریسم 92 درصد به مک کین رای داده اند و درباره سازماندهی جنگ در عراق و افغانستان نیز 54 درصد به مک کین و 40 درصد به اوباما رای داده شده است. برای برنامه های اقتصادی 49 در صد به اوباما و 40 درصد به مک کین رای داده شده است. در این نظرسنجی بسیاری از امریکائی ها خواهان تغییر در سیاست های کلان آمریکا شده اند اما شرایط حاضر را آماده این تغییر نمی دانند.


قزوین صنعتی با 50 کارخانه
ورشکسته و درحال رکود

سخنرانی و پرسش و پاسخ رئیس دانا در برلین
سئوالی که بی پاسخ ماند:
با شرکت نکردن درانتخابات
شرایط ایجاد تشکلها فراهم میشود؟
سپیده دبیری- و. "من و شما"

رئیس دانا: تا وقتی تشکل ها ایجاد نشوند تغییر دولت ها تاثیری در وضع کنونی کشور نخواهند داشت، چون  عنصر کنترل کننده دولت وجود ندارد.(سئوال بالا، نتیجه همین نکته ایست که ایشان مطرح کرد) در ایران "اقتصاد ولنگاری" حاکم است. با یک فروبستگی تورمی روبرو هستیم، به این معنا که کم شدن رشد تورم باعث افزایش بیکاری می شود و افزایش رشد تورم منجر به کاهش بیکاری و گرانی، که در هر دو صورت بازنده مردم ایران.


گفتگوی ابتکاری نوشین احمدی خراسانی
با
مهناز افخمی، دومین وزیر زن در تاریخ معاصر ایران
پیش و پس از انقلاب 57
سرگذشت پرحادثه حقوق زنان
 و لایحه از حمایت خانواده

در زمان شاه، دغدغه خاطر  مخالفان حقوق زنان تنها مذهب نبود، بلکه بیشتر ناشی از علاقه آنان به حفظ و افزایش قدرتی بود که در اجتماع از طریق رتق و فتق امور خانواده به دست آورده بودند. البته یک بُعد قوی مادی هم داشت. از سوی دیگر، گروه های چپ بودند که اصولا هر قدمی را که برای بهتر کردن وضع زن برداشته می شد به شاه نسبت می دادند و آن را نمادی از تلاش او برای ارائه چهره ای مترقی ولی ساختگی از جامعه ایران می خواندند. عامل بازدارنده دیگر مواضع سخت و جامد افراد محافظه کار بود که از سوی بازار و بخصوص روحانیان سنتی پشتیبانی می شدند. در پس همه اینها فرهنگ مردسالار حاکم بر جامعه بود که بالطبع شامل بسیاری از سیاستگزاران و دولتمردان هم می شد. در برخی از گروهها، از جمله درمیان زنان مرفهی که در جوامع غربی زندگی و تحصیل کرده بودند، نیز، گهگاه یک نوع گرایش به کوچک شمردن هرچیز میهنی، حتی نهضت زنان ایرانی دیده می شد. در سیاست ، مثل هر مورد دیگر، بایستی دید آیا بهتر است به اصلاحاتی که در شرایط زمان و مکان خاص پذیرفتنی است دست زد و زندگی زنان را در حد امکان بهبود بخشید یا اینکه منتظر شرایطی شد که آنچه ایده آل است امکان پذیر شود. در دوران ما، برخی جمعیت ها تصمیم گرفتند به سازمان زنان نپیوندند، مثل زنان دانشگاهی و یا زنان حقوقدان، ولی اعضای آنها، گاه در موارد گوناگون با یکدیگر و با فعالان سازمان همکاری می کردند. البته، زنانی که عضو سازمان های سیاسی ای بودند که هدفشان براندازی رژیم بود و از تشکل و فعالیت محروم بودند. مثلا چریکهای فدائی، مجاهدین، و اعضای حزب توده در صحنه حضور نداشتند.


مصطفی تاج زاده
هنوز تهدید نظامی  می تواند
قطع برق و گاز را کامل کند!
موجودیت کشور را باید فدای غنی سازی کنیم؟

مصطفی تاج زاده در اظهار نظری کوتاه و جامع، به اساسی مسائل روز پاسخ داد. بر خلاف شیوه منبری رایج در میان صاحبنظران و سیاستمداران جمهوری اسلامی که فکر می کنند اگر کوتاه و فشرده سخن بگویند، مردم فکر می کنند سواد آنها کم است! شیوه ای که باعث دلزدگی و خستگی مردم از خواندن مطالب بالا بلند آنها شده است. از مجاهدین انقلاب تا بیانیه های جبهه مشارکت، از مقالات تا سخنرانی های منتشره در سایت ها و روزنامه های نزدیک به اصلاح طلبان. حساب پرگوئی منبری جناح مقابل هم که جداست!

تاج زاده کوتاه و فشرده نظرات خود را این بار، بدون به کار گیری اصطلاحاتی مانند "برد- برد" و یا "باخت- برد" و … که برای مردم ملموس نیست و بدرد گفتگوهای درون حزبی و سازمانی می خورد، چنین بیان کرد:


دولت حساب و کتاب پس نمی دهد
200 میلیارد دلار پول فروش 3 سال نفت کجاست؟


تفاهم اعضای دائم شورای امنیت برای قطعنامه جدید علیه ایران
احمدی‌نژاد با دستهای پر
ازامریکا به‌ایران بازگشت
!

مصاحبه های تلویزیونی و مطبوعاتی
دروغ هائی که احمدی نژاد
به خرج ملت، در امریکا گفت

دو فیلم " اندیشه های رهبر"

و "نتیجه تفکرات رهبر" را ببینید

دو فیلم را از روی شبکه یوتوب برای پیک نت ارسال داشته و خواسته اند چند جمله در باره آنها بنویسیم. یکی از این دو فیلم، سخنرانی تحریک و تهدید آمیز رهبر در دیدار با خاتمی و کابینه اوست( اوائل دوره دوم) و دیگری فیلمی است که در دولت احمدی نژاد و اجرای طرح امنیت اجتماعی گرفته شده است. در سخنرانی رهبر زمینه های ذهنی وی که موجب روی کار آوردن احمدی نژاد و گسترش سرکوب های دانشجوئی و سیاسی و باصطلاح طرح امنیت اجتماعی شد آشکار است. و در فیلم دوم صحنه های مضحک دستگیری یک دختر کم حجاب توسط نیروی انتظامی چادر به سر که عملا نمی داند چادرش را جمع و جور کند و یا دختر را دستگیر کند. و البته در پناه چندین مامور با لباس فرم و لباس شخصی که یک عده شان مامور چادر به سر را کمک می کنند و عده ای دیگر مردم را عقب می زنند تا به کمک دختر نیآیند. سخنان رهبر بی نیاز از توضیح است. باید آن را دید و شنید تا دقیقا دانست کسی سکان 70 در صد قدرت حکومتی و بویژه نظامی کشور را دراختیار دارند، در سرش چه می گذرد و یورش و حمله و ترور و... از کجا آب می خورد. در همین سخنرانی، او استدلال حیرت انگیزی در باره تنکنولوژی غرب می کند و مدعی است که اگر کشورهای اسلامی زودتر به تکنولوژی دست یافته بودند، فرهنگ و معیارهای خودشان را که حجاب باشد به غرب تحمیل می کردند! درعین حال که می گوید تکنولوژی فرهنگ جدید را به غرب آورد! ساده ترین پرسش آنست که اگر تکنولوژی باعث تغییر رفتار و فرهنگ و سنت ها می شود- که بموجب علم می شود- چه کسی می تواند مدعی شود اگر این تکنولوژی اگر ابتدا در کشورهای اسلامی رشد کرده بود، باعث آن تغییری نمی شد که رهبر می گوید درغرب شد؟ احتمالا همین استدلال مضحک، درکنار باقی حرف های تحریک آمیز و خطر خیز رهبر است که حتی امثال علی لاریجانی و علی اکبر ولایتی نیز در همان حیرتی غرق اند که خاتمی در کنار رهبر غرق است.


یادداشت هیات مترجمین
تابستان داغ 1387
در 10 مقاله لوموند دیپلماتیک

انتشار شماره سپتامبر
لوموند دیپلماتیک فارسی

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه سپتامبر بر روي سايت قرار گرفته اند. در این شماره 10 مقاله با عناوین زیر به همراه سرمقاله هیات مترجمین منتشر شده است، که سرمقاله را جداگانه می خوانید. مقالات شماره سپتامبر عناوین زیر را دارند:

 -1  بازگشت روسيه 2- بازي «بزرگان» در اوستيا 3- رؤساي جمهور عوض مي شوند، اما امپراتوري آمريکا بر جاي مي ماند. 4- غل و زنجيرهاي ديتون° حلقوم بوسني- هرزگوين را مي فشارد5- اسلام بوسني– هرزگوين در گرماگرم نوزائي 6- مهاجرت بي هياهوي عراقي ها به سوريه 7- بررسي چرخش سياست خارجي فرانسه 8- آيا دوران «بگذار بگذرد» به سر آمده است ؟ 9- مبارزه فرهنگي اسقف ها10- در پس ظاهر زيست محيطي خليج فارس


دوک نشین های اسلامی
در سرزمین بوسنی- هرزگوین
نوشته Jean-Arnault DERENS
ترجمه منوچهر مرزبانیان- لوموند دیپلماتیک فارسی

با کمک "مولانا"، "امیراحمدی" و لاری کینگ
میلیون ها دلار خرج
مداحی تلویزیونی احمدی نژاد

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------


تماس با پیک - تبلیغات در پيك

دیدگاه ها


پس از یکهزار سال
از ویس و رامین
تا محمدعلی رامین

نامه زیر را یکی از خوانندگان پیک نت بی آنکه نام خود را ذکر کند نوشته و برای ما ارسال داشته است. این نامه اشاره به نکاتی تاریخی دارد که می خوانید. ضمنا، ایراد و نقد ما به آقای رامین، نه رنگ پوست و موی قرمز ایشان، بلکه همان چیزهائی است که در مصاحبه اش گفته، حالا اگر اجدادش از سربازان و اسیران "رُم" باستان بوده اند و یا یهودیان نژاد مخلوط و مو قرمز (که شمارشان در کشورهای شرق اروپا و بویژه روسیه زیاد بود و هست) آنقدر اهمیت تعیین کننده ندارد. مهم اینست که این هولاکوست بازی و فاشیست بازی دولت احمدی نژاد تئوریسین هائی دارد که از جمله آنها، همین آقای "رامین" است، که نمی دانیم سنخیت "محمدعلی" با "رامین" هم چیست. شاید برای سر در آوردن از این رابطه هم باید به کتاب تذکره شوشتر مراجعه کرد و ماجرای سربازان و اسیران رمی و اروپائی. چون "رامین" نامی است در کنار "ویس" و این هر دو درکنار هم و با هم، داستان عشقی ممنوعه اند که اسعدگرگانی شاعر قرن پنجم آن را به نظم در آورده است. داستانی که زمان وقوع آن به عصر پهلوی باز می گردد. عشق و رابطه جنسی و بی پروای زن شاه (درعین حال موبد) با برادر شاه....
خواننده معترض پیک نت می نویسد:
شما در باره شخصی بنام "محمد علی رامین" که ظاهرا مشاور احمدی نژاد است، به کنایه نوشته اید "سفید پوستی با موهای سرخ، که میگوید خوزستانی است".
به عرض شما میرسانم که اولا رنگ پوست مهم نیست. بنده دزفولی هستم و خیلی از دزفولی ها و حتی شوشتری های فامیل و دوست را می شناسم که چشم رنگی و پوست سفید دارند. در کتاب تذکره شوشتر که 350 سال پیش نوشته شده، نکاتی درباره اسیران رومی به دست ایرانیان آورده شده که به احتمال زیاد این سربازان اسیر از اسیران اروپا بودند که داستانش مفصل است. در ضمن خوزستان منطقه ای باستانی است و چهره خیلی ها همینگونه است. هم سبزه داریم، هم سفید پوست. موفق باشید.


از ماه آینده
فشار 30

در صدی


تو
استعفا بده
من
پاتو می بوسم
سیامک زند

پیامک ها در ایران با یک ضد حمله روبرو شده! یعنی یک شبکه وابسته به دولت و نهادهای امنیتی از صبح تا شب کارشان پیامک درست کردن و فرستادن آن برای مردم است. ظاهرا دولت یک معاون پیامکی هم درست کرده و از ذخیره ارزی یک نهاد پیامکی راه انداخته است. البته این نهاد کارش در این محدوده خلاصه نمی شود. مرتب مقاله برای سایت های مختلف – بویژه خارج از کشور- ای میل می کند و به برخی نوشته های این سایت ها هم پاسخ می دهد!
اما، به همان اندازه که بعضی پیامک های مردم سخت به دل می نشیند، پیامک های بی مزه دولتی و امنیتی دل را آشوب می کند! دراین میان، البته بخشی از میدان پیامکی افتاده به دست دولتی ها که حتما هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم حجم آنها بیشتر هم خواهد شد. از جمله دلائل عدم رضایت دولتی ها و امنیتی ها برای کنترل پیامک ها و ترساندن مردمی که تلفن همراه (موبایل) دارند، برای استفاده از آن در آستانه انتخابات است. به همین دلیل مراجع بی خودی "قبا" در قم پاره می کنند. میدان پیامک می ماند.
دراین میان، غربال کردن پیامک ها و پیدا کردن پیامک های بامزه و سیاسی مردم کمی دشوار شده، اما ناممکن نشده. از جمله این پیامک:
ديشب امام رو خواب ديدم. گفت: محمود!
گفتم: بله آقا؟ بذار دستتونو ببوسم
گفت: نميخواد دستموببوسی. تو استعفا بده من پاتو ميبوسم!


از تریبون
 "بوشهر"

احمدی نژاد که از شاگردان بی عبا و عمامه مدرسه حقانی قم است تریبون سازمان ملل را با منبر روضه خوانی اشتباه گرفت. برای همین است که آیت الله خزعلی پدرخوانده آیت الله مصباح یزدی است او را بخاطر همین روضه ستود. گرچه پسرش مهدی خزعلی که در برابر پدر است، به حال مملکتی گریست که سخنگویش احمدی نژاد شده!
این سخنگو از حقوق پایمال شده بشر در ایران و از منافع ملتی که به نمایندگی از او پشت تریبون سازمان ملل قرار گرفت سخن نگفت. از بی برقی و بی آبی و بی گازی و گرانی و بیکاری و اعتصاب و تحصن سرکوب شده در ایران سخنی به میان نیآورد، اما به جای همه آنها در باره بحران اقتصادی- مالی بورس نیویورک سخن گفت!
و سرانجام، با دست هائی خالی تر از گذشته به ایران بازگشت. (البته اگر قطعنامه چهارم شورای امنیت سازمان ملل را سوغات این سفر به حساب نیآوریم که باید آورد)
من یکی از بندگان خداوند هستم که در جنوب ایران و در بوشهر زندگی می کنم.


گوش بُری
جدید دولت
نامه وارده

یکی از بستگاه من، مدیر فروش یکی از کارخانه های تولید مواد غذائی است. او چند روز پیش گفت که دولت عدالت محور طی بخشنامه ای از کارخانجات خواسته 3 در صد به قیمت محصولات خود اضافه و حاصل آن را به حساب دولت واریز کنند. نتیجه این گوش بُری جدید را بزودی در بازار و به ضرر مردم مصرف کننده خواهید دید.


امریکا
امریکا!
کیوان علوی


افشای فریبکاران
با فريبكاری؟
عباس رحیمی- کردستان


این سردار را  سرکلاس فارسی

 بنشانید!

ص. ق. از تهران


این نقش ها

علیرضاجباری

برگیرید این نقش ها را

برکرانه ی راه

مبادا کسی بگوید:

" بدین قربا نگاه

آدم ها را به مسلخ خدایان می برند! "


تولید فرهنگی

از تهران

برای آذربایجان


محصول مشترک
آقای جمیلی
و پیک نت


ذغال هم
بی تاثیر نبود!
گذری و نظری


دست شما
و آقای زرنگار
درد نکند!
از یک خواننده


"کردان"
این ماجرا
 بو می دهد!
یادداشت سردبیر


تذکر محبیان، توضیح
خزعلی و ادله پیک نت
هوای فردا:
آفتابی، کمی ابری
توام با تگرگ و
شاید هم زمین لرزه