ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

پاسخ لاریجانی به بسته پیشنهاد1+5

کادوی اتمی کهنه را

در بسته بندی نو به ما داده اند

 
 
 
 

روز گذشته علی لاریجانی رئیس مجلس هشتم، در جمع خبرنگاران به برخی سئوالات پاسخ داد. از جمله درباره اخباری که این روزها درباره حمله به ایران روی خروجی خبزگراری ها قرار می گیرد.

لاریجانی در پاسخ گفت:

 این اولین بار نیست كه ما در معرض این تبلیغات قرار می‌گیریم. در سال‌های اخیر هراز گاهی چنین تبلیغات پرحجمی را شاهد بوده‌ایم. بنظر من بیشتر تصور می‌شد که می‌خواهند یک كار سیاسی انجام دهند و برای رسیدن به آن منظور آتش توپخانه عملیات روانی را باز کرده اند. البته ما همیشه آمادگی كامل برای هر دوی این موارد – عملیات نظامی یا مذاکرات- را داریم.

تصور من بر این است كه در آستانه بسته پیشنهادی و مذاكرات سیاسی به قول خودشان، چماقی هم نیاز دارند كه از آن استفاده سیاسی كنند.

لاریجانی، پیش از این مصاحبه، در مجلس اعلام کرده بود که بسته پیشنهادی اروپا و گروه 1+5 هیچ حرف تازه ای ندارد و همان حرف های قدیمی است.

اشاره لاریجانی به "توقف غنی سازی" بود که در آخرین بسته پیشنهادی اروپا نیز مطرح شده است. این سخنان لاریجانی را همه خبرگزاری ها پاسخ منفی به بسته پیشنهادی 1+5 ارزیابی کردند. یعنی همان ارزیابی که از همان ابتدای تهیه این بسته و قبل از سفر سولانا همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، ابتدا رایس وزیر خارجه امریکا که در اسرائیل بسر می برد و بلافاصله بوش رئیس جمهور امریکا آن را تلاشی ناکام اعلام داشته و گفتند پاسخ جمهوری اسلامی به این بسته نیز منفی خواهد بود.