ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

با 400 میلیون دلار، جمهوری اسلامی بی ثبات می شود،

یا با پخش وسیع این ادعا، حکومت نظامی ها و امنیتی ها تقویت؟

توطئه های پیاپی امریکا

برای تقویت حکومت نظامی درایران

آن پاس جورج بوش برای رهبر جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات مجلس هشتم، که قلع و قمع اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان را به همراه داشت،  این بار به شکل دیگری برای انتخابات ریاست جمهوری، تحت عنوان "بودجه400 میلیون دلاری بی ثبات سازی" برای همانهائی فرستاده شد که فورا بیانیه امنیتی در تهران صادر کردند!

 
 
 
 
 

سیمور هرش، تحلیلگر سیاسی امریکائی در آخرین مقاله خود که در مجله نیویورکر منتشر شده، مدعی اختصاص یک بودجه 400 میلیون دلاری برای بی ثبات کردن حکومت ایران شد!

او نوشت که این بودجه قرار است صرف عملیات محرمانه اطلاعاتی در خاک ایران و علیه برنامه اتمی آن شود. او اختصاص این بودجه را آماده سازی میدان نبرد ارزیابی کرده و افزوده است که امریکا سرگرم عملیات محرمانه در خاک ایران از ناحیه مرزی جنوب عراق است. در بخش دیگری از این مقاله آمده است که تاکنون شماری از نیروهای قدس سپاه پاسداران در خاک ایران ربوده شده و برای بازجوئی به داخل عراق برده شده اند و از این طریق اطلاعات قابل توجهی بدست امریکائی ها افتاده است.

نه نمایندگان دمکرات ها و نه نمایندگان جمهوریخواهان در سنای امریکا در باره چنین بودجه و عملیاتی ابراز بی اطلاعی کرده و حاضر به اظهار نظر در باره آن نشده اند.

این ادعا سیمورهرش، بلافاصله در جمهوری اسلامی برای امنیتی تر کردن فضای سیاسی ایران بُل گرفته شد و وزارت اطلاعات و امنیت اطلاعیه ای در این باره منتشر کرد. همزمان با این اطلاعیه محکومیت فرد باتهام جاسوسی برای اسرائیل نیز اعلام شد، که این محکومیت "اعدام" است.

نه 400 میلیون دلار، امروزه پولی است که با آن چنان عملیاتی که هرش می گوید بتوان انجام داد و نه بی ثباتی جمهوری اسلامی نیازمند این بودجه هاست. فعلا مجلس و دولت و قوه قضائیه، روحانیت قم و مجلس خبرگان، شورای امنیت و وزارت کشور، فرماندهان سپاه و بسیج و خلاصه همه ارکان حکومت یکدست و یکپارچه آجر از زیر پای هم می کشند. در چنین شرایط از روز عیان تری، دیگر چه نیاز به بودجه 400 میلیون دلاری؟ همان طمع ناخنک زدن به 40- 50 میلیارد دلار پول نفت که همه را به جان هم انداخته کافی نیست؟ 40 میلیارد را جلوی آقا زاده ها هم که این روزها بگذارند قهر می کنند!

بنابراین، نفس اعلام این خبر و انعکاس وسیع آن از طریق تلویزیون های پربیننده جهان و رادیوهائی نظیر رادیو فردا و بی بی سی توطئه است نه 400 میلیون دلاری که ادعا شده است. هدف این توطئه بازهم امنیتی تر کردن فضای سیاسی ایران و تقویت دولت نظامی- امنیتی است.

این درست همان کاری است که کاخ سفید و شخص بوش در آستانه انتخابات مجلس هشتم کردند. یعنی با اعلام حمایت بوش از اصلاح طلبان، از مصر تا افغانستان و البته ایران، سوژه را برای رهبر جمهوری اسلامی فراهم ساخته و به ایشان خط دادند که بفرمائید، برای شورای نگهبان سخنرانی کرده و تعیین تکلیف کنید که همه اصلاح طلبان را رد صلاحیت کند، تا مجلس طرفدار حکومت نظامی- امنیتی تشکیل شود.

سئوال بزرگ اینست: براستی امریکا چه هدفی را با تشویق و ایجاد زمینه توطئه برای تقویت حکومت نظامی ها و امنیتی ها در جمهوری اسلامی دنبال می کند؟