ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

اعلام نتایج چند تحقیق اجتماعی

رشد آمار تن فروشی

در میان زنان شوهردار

 
 
 
 

در وزارت کشور سمیناری با هدف ریشه یابی رشد تن فروشی در ایران – بویژه در تهران- برپا شد. این سمینار که در سالن وزارت کشور برپا شده بود، چند سخنران داشت که دسترسی به نتایج چند تحقیق دارند. از جمله کاظم رسول زاده طباطبائی، رسول روشن، حسین علی زاهدی پور و...

روزنامه سرمایه گزارش کوتاهی از این سمینار و سخنرانی های انجام شده در آن منتشر کرده است. کاظم رسول زاده طباطبایی مدیر گروه روانشناسی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس کار گروه زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب، در سخنرانی خود گفت که براساس تحقیقی که به تازگی در شهر تهران انجام شده، تن فروشی زنان شوهر دار بیش از زنان مجرد است! در دهه 60 و 70 سن تن فروشی زنان بالای 30 سال بود، اما اکنون به 15 سال رسیده است. این پدیده قبلاً در افراد با تحصیلات کمتر از دیپلم دیده می شد اما اکنون این پدیده در افراد تحصیل کرده هم دیده می شود.

حسین علی زاهدی پور کارشناس ارشد جامعه شناسی درهمین روز و در همین سالن طی سخنانی گفت:

11 درصد زنان تن فروش شهر تهران با اطلاع همسرانشان خود فروشی می کنند. این آمار نشان می دهد که نه تنها به مساله بیکاری زنان، بلکه به بیکاری مردان و پیامدهای آن نیز باید توجه بیشتری شود.
رسول روشن استاد دانشگاه شاهد و کارشناس خانواده و مسائل جنسی نیز در همین مراسم طی سخنانی به نتایج یک تحقیق دیگر اشاره کرد و گفت:

نتایج تحقیق ما نشان می دهد که کودک در سن سه تا شش سالگی با کنجکاوی های جنسی مواجه می شود، اما از آنجا که طرح صحیح مسائل جنسی در کشور ما به صورت تابو درآمده اطلاعات صحیح به کودک داده نمی شود و کودک در سن نوجوانی اطلاعات را از منابع دیگر به دست می آورد. گرفتن اطلاعات از منابع دیگر فرد را بیشتر در معرض انحرافات قرار می دهد.