پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيك

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

 

 

 


خوش بینی های منیژه حکمت
فیلم 3 زن
با لالائی بدرقه میشود؟


 

منیژه حکمت فیلمبرداری نیمه کاره مانده "لالائی" را از سر می گیرد. البته اگر حال و روز گرفته اش امان دهد. فیلم "3 زن" او هنوز اجازه نمایش عمومی نگرفته و خانم حکمت همچنان درحال چانه زنی با مسئولین برای گرفتن اجازه نمایش این فیلم است. بخشی از "لالائی" قرار است در افغانستان و  تاجیکستان و بخشی هم در ازبکستان فیلمبرداری شود. سهم ایران دراین فیلم شهر ساری و کردستان ایران است. فیلم بازیگری حرفه ای ندارد، بلکه نقش آفرینان در میان مردم اند. خودش که هنرمند و کارگردان خوش بینی است امیدوار است تا اواخر مرداد فیلمبرداری تمام شود. باید منتظر ماند و دید خوش بینی او به حقیقت نزدیک می شود و یا بدبینی حاکم بر دنیای هنر در جمهوری اسلامی و بویژه دولت تنگ نظر و سیاه بین احمدی نژاد.

وزارت ارشاد برای نمایش فیلم «سه زن» به خانم حکمت وعده عید فطر را داده است و این درحالی است که این فیلم تاکنون در جشنواره برلین، هنگ کنگ و حتی جشنواره فیلم زنان کشور کره جنوبی  هم نمایش داده شده اما درایران هنوز نه!

"سه زن" داستانی ساده دارد: مینو در  جستجوی دخترش به هر سو می دود. دراین جستجو وارد دنیای رویائی مادر خود می شود که او نیز در حال گریز است. به این ترتیب سه نسل، دور از یکدیگر در سفری به انتها و دور از زمان، از رویاها و اوهام خود می گویند. گذشته، حال و آینده.

در «سه زن» نیکی کریمی، پگاه آهنگرانی، مریم بوبانی، نازنین آقااحمدی، ستاره پسیانی، شهرزاد کمال‌زاده، نسیم امیرخسرو در کنار رضا کیانیان، شاهرخ فروتنیان، خسرو احمدی، مهرداد ضیایی، احمد ساعتچیان و آتیلا پسیانی نقش آفرینند.