پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيك

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

ارشيو هفتگی

درباره پيك هفته


 

 

پيک هفته

 

 

 


اعتراف حیرت آور ارگان مطبوعاتی سپاه پاسداران
درصورت حمله به ایران، جهان تائید خواهد کرد
تولید بمب اتم درایران توجیه پذیر است

 

 

نشریه «صبح صادق» ارگان مطبوعاتی سپاه پاسداران، در آخرین شماره خود، طی مقاله ای تفسیرگونه و بلند، با عنوان "ندامت کسانی که دیگر نیستند"، مسئله حمله نظامی به ایران را بررسی کرده است.

این نشریه که مقالات و مطالب و سمت گیری سیاسی آن تماما در جهت حمایت از دولت احمدی نژاد است، در پایان مقاله "ندامت کسانی..." طاقت از دست داده و عملا به همان چیزی اعتراف می کند که امریکا و اسرائیل روی آن انگشت گذاشته و توقف غنی سازی را بهانه مقابله با آن کرده اند. نه تنها غنی سازی، بلکه حمله هولناک نظامی به ایران را. این نکته چیزی نیست جز تولید سلاح اتمی در ایران که نشریه ارگان مرکزی سپاه پاسداران به بهانه واکنش ایران به حمله اسرائیل و امریکا ادعا می کند فعالیت های اتمی ایران نظامی و در جهت تولید موشک اتمی است! در واقع این بار، امریکا و اسرائیل پرچم اتهام را بلند نکرده اند، بلکه نشریه سپاه است که ادعای تولید بمب اتمی درایران می کند.

برای آنکه این نکته در لابلای تفسیر بلند بالای "صبح صادق" گم نشود، این مقاله را کاملا خلاصه کرده و مستنداتی که از سایت ها و نشریات امریکائی گرفته و معلوم نیست چقدر دقیق ترجمه شده حذف کرده ایم.

ارگان سپاه ابتدا تصویری از قدرت و توان نظامی اسرائیل ارائه می دهد و در پایان همان نکته ای را می نویسد که ما از دل این نوشته بیرون کشیده ایم:

 

«مانور بزرگ نیروی هوایی اسرائیل در اواسط ماه ژوئن، بار دیگر حدس و گمان در مورد احتمال حمله نظامی این کشور به تأسیسات هسته‌ای را افزایش داده است. هرچند ارزیابی مورد قبول، این است که توانایی متعارف ارتش اسرائیل محدودتر از آن است که به طور کلی تأسیسات هسته‌ای ایران را نابود کند، ولی انجام حملات هدفمند و مؤثر، خواهد توانست پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را چند سالی به تأخیر بیندازد.

اسرائیل حدود پانصد جنگنده پیشرفته آماده پرواز دارد؛ از جمله جنگنده‌های F16 و F15 که در برد معمولی پرواز خود، قادرند به غرب ایران برسند و در صورت لزوم، عملیات سوختگیری را در آسمان انجام دهند. تجهیزات ضد رادار این جنگنده‌ها این امکان را می‌دهد که بدون آن‌که مورد تجسس و یا مورد حمله قرار گیرند، از آسمان کشورهای عربی گذر کرده و وارد حریم هوایی ایران شوند.

این جنگنده‌ها به بمب‌های سنگرکوب مجهزند که در صورت برخورد به هرگونه تأسیساتی از جمله مراکز هسته‌ای ایران، خسارت شدیدی به هدف وارد می‌کنند. استفاده این جنگنده‌ها از شلیک موشک با سیستم هدایت ماهواره‌ای به آنها این امکان را می‌دهد که از فاصله دور و در ارتفاع زیاد عملیات خود را انجام دهند و حتی تعدادی از آنها می‌تواند خارج از حریم هوایی ایران بماند. حدس بر این است که اسرائیل ده‌ها موشک دوربرد از نوع جریکو داشته باشد که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای تا فاصله‌ای نزدیک به خلیج فارس هستند.

موشک‌های نوع متعارف جریکو نیز به راحتی می‌توانند به خاک ایران برسند، ولی به دلیل علنی شدن کاربرد این موشک‌ها در اسرائیل، هر زمانی که مورد استفاده قرار گیرند، شاید آن عنصر غافلگیرانه لازم برای چنین عملیاتی را نداشته باشند.

اسرائیل همچنین می‌تواند از واحدهای ویژه و ضربت برای ردیابی و نابود کردن سکوهای موشک‌انداز ایران استفاده کند، پیش از آن‌که این کشور بتواهد دست به مقابله به مثل بزند

 

در صورت تهاجم احتمالی هواپیماهای اسرائیلی به ایران، دست‌کم 20 درصد آنها نابود خواهند شد. اگر حمله نظامی حجیم و گسترده باشد، نه تنها ضامن پیروزی قاطع نیست، بلکه جامعه بین‌المللی را متقاعد خواهد کرد که تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای، توجیه‌پذیر بوده است.»

(خواننده این جمله پایانی توجه داشته باشد که افعال به گونه ای به کار گرفته شده اند که حکایت از تلاش کنونی سپاه و جمهوری اسلامی برای تولید سلاح اتمی است.)

اصل مقاله را می توانید از روی لینک زیر بخوانید:

http://www.sobhesadegh.i