هشدار عضو آکادمی دیپلماسی وزارت خارجه روسیه
تحریم های جدید
مقدمه جنگ با ایران است

 

آنها برای هر نوع جنایتی آموزش دیده اند
واحد لباس شخصی ها
تحت امر قرارگاه ثارالله است

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

1  اسفند

1388

20 فوریه

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی
عبور موقت
راه حل بحران کشور نیست!

ابوالفضل فاتح رئیس اطلاع رسانی ستاد میرحسین موسوی درانتخابات 22 خرداد بود. او را بنیانگذار خبرگزاری ایسنا می دانند. اندک زمانی پس از کودتای 22 خرداد، توانست از ایران خارج شود که اگر نشده بود، تردید نیست که در جمع اولین دستگیرشدگان از میان همکاران انتخاباتی میرحسین موسوی بود.

دقیق ترین و پرخبرترین مصاحبه بعد از کودتای 22 خرداد را، پیش از آن که از ایران خارج شود کرد و سپس ایران را ترک کرد. این مصاحبه خبری را پیک نت همچنان در ستون "منتخب اخبار" در سمت چپ صفحه اول حفظ کرده است. در این مصاحبه، پیک نت آخرین نامه اعتراضی میرحسین موسوی به علی خامنه ای درجریان شمارش آراء و تدارک اجرای کودتا را مهم ترین وجه خبری آن یافت و برجسته نیز کرد. این نامه را به بیت رهبری می برند و سردار "وحید" آن را دریافت می کند تا به آقا بدهند، اما همزمان به پیام آور می گوید: بی نتیجه و بی تاثیر است! و این یعنی تصمیم بر اعلام پیروزی کودتائی احمدی نژاد است. توصیه می کنیم این مصاحبه را، پس از 8 ماه، یکبار دیگر بخوانید.

فاتح، که علیرغم دراختیار داشتن اطلاعات بسیار، در 8 ماه گذشته بسیار کم سخن گفته و یا مطلبی نوشته، روز گذشته مقاله ای در سایت "کلمه" منتشر کرد، که ما بخش مربوط به سخن با مقامات و مسئولین – اشاره غیر مستقیم به علی خامنه ای- را برگزیده ایم و منتشر می کنیم. او در مقاله خود می نویسد:

برخورد – مسئولان نظام- با منتقدان و معترضان نتیجه ی انتخابات از غم انگیز ترین نوع رویکرد گذر از امروز است. تمامی آبروی انقلاب و نظام و اسلام را به صحنه آوردید تا پاسخ گوی مردم منتقد نباشید و با بدترین روش میلیون ها نفر را منکوب و بزرگانشان را بیگانه و منافق و خارجی خواندید. همراهانشان را به زندان افکنده یا در زندان و خیابان به خون کشیدید و با بیشترین هزینه ی معنوی، عبور موقت از حادثه را بر اصلاح امور کشور ترجیح دادید. چنانکه در دوران دولت دوم خرداد نیز با کارشکنی های رسوایتان یک فرصت تاریخی دیگر را از کشور برای پیشرفت و اصلاح گرفتید.

انتخابات دهم ریاست جمهوری و حوادث پس از آن فرصتی بزرگ برای اصلاح کشور و افزایش هاضمه ی نظام در تحمل منتقد بود، اما شما آن را به بدترین نحو و از بیم خود، تبدیل به شکافی ملی نمودید. حمایت مردم از اساس انقلاب را با حمایت از خود اشتباه گرفته و با نادیده گرفتن میلیون ها منتقد در لابلای بمباران یک سویه ی خبری خود را به خواب زدید. اگر می توانستید و اگر شهدای نخست انقلاب چون بهشتی و مطهری و رجایی زنده بودند امروز به جای فرزندانشان خودشان را محاکمه می کردید تا حسابتان را از گذشته جدا کرده باشید. حسادت و بغض از گذشته به ویژه از دوران امام و اصحاب و اهل بیتش در ادبیات و سلوک شما آشکار و غیر قابل کتمان است، غافل از آن که آینده با شما بهتر از آنچه امروز با مردم خود و با اهل بیت امام و انقلاب و با صحابه ی امام و روسای جمهور و نخست وزیر و وزیران و نمایندگان مجلس های گذشته کرده اید، نخواهد کرد.

هیچ کس در این ماجراها پیروز حقیقی نخواهد بود و تا زمانی که کشور در مسیر اصلاح و پیشرفت نبوده و فضای رعب و نظامی گری و تخطئه و قهر و اتهام و تخریب حاکم باشد همه شکست خورده ایم. مهم آنست که چه بر سر کشور آمد. ای کاش پیشرفت کشور و آبروی نظام را بر خود و عبور موقت از حوادث ترجیح می دادید.

روزی که دیگر کسی به دلیل ترس یا نیاز دلیلی به ظاهر سازی نبیند، زودتر از آنچه فکر می کنید در معرض نقد بی رحمانه خواهید بود. باور کنید اگر عبور موقت از حادثه را همچنان ترجیح دهید چه بسا واقعه ی بعدی بزرگتر و نزدیکتر باشد. همچون فاصله ی دوم خرداد ۷۶ و بیست و دوم خرداد اخیر.


چه آینده ای درانتظارکرانه خلیج فارس است؟

خبرگزاری ایسنا، یک سلسله عکس از مراسم نظامی آب اندازی ناوشکن "جماران" با حضور علی خامنه ای منتشر کرد و همزمان با آن بخش هائی از سخنان وی نیز دراین مراسم که محل آن کرانه خلیج فارس ذکر شده انتشار یافت. سخنانی که همخوانی با فضای عمومی حاکم بر کشور ندارد. از جمله طرح ادعای برقراری وحدت ملی در ایران و بیرون آمدن صدای واحد از گلوی ملت، حول محور سیاست های ایشان. بی شک آب اندازی یک ناوشکن - تازه اگر قبلا به آب انداخته نشده باشد-، اهمیتی آنچنان نداشت که دهها فرمانده سپاه و ارتش خود را به محل مراسم برسانند. نه تنها فرماندهان سپاه، بلکه فرمانده نیروی انتظامی "احمدی مقدم" و نه تنها فرمانده نیروی انتظامی، که فرمانده اتاق فرمان موشکی "سرلشگر رحیم صفوی" و حتی سردار "وحید" پیشکار مجتبی خامنه ای در بیت رهبری و رابط  ستاد کودتای 22 خرداد و بیت رهبری،  سایه به سایه علی خامنه ای در این مراسم دیده شدند. این قشون کشی فرماندهان به کرانه خلیج فارس، با آنکه از جزئیات آن خبری منتشر نشده، در درجه نخست تائید اخبار نگران کننده احتمال حمله نظامی به ایران و خطر جداسازی بخشی از ایران، پس از  در هم کوبیدن قدرت نظامی  سپاه پاسداران است. بخشی که حتما شامل کرانه خلیج فارس می شود!


احمدی نژاد و دولتش
کارگزاران سرمایه داری نظامی
فریبرز رئیس دانا


سیاست دولت برای ایجاد شغل
کار می خواهید؟
عضو بسیج، یا استخدام سپاه شوید!

پیدا کنید برنده مزایده را!
49 درصد مهندسی تاسیسات دریائی واگذار شد

دو شرکت بیمه آلمان و اروپا
قرارداد جدید با ایران نمی بندند

دبیر شورای امنیت روسیه:
علیرغم تهدید های سرلشگر صفوی خطر حمله به ایران وجود دارد!

خبرگزاری «ریا نووستی» روسیه، 27 بهمن
احمدی نژاد دستیار خوبی است برای نخست وزیر اسرائیل

نه لشگرکشی مردمی و نه لشگر کشی نظامی
رفراندوم
تکلیف همه را می تواند روشن کند


نگاهی به سخنرانی چهارن شتبه رهبر
علی خامنه ای نیازمند معاینه روانی است!

فریبکار کیست؟

این عين صورتجلسه هماهنگي برای پرکردن میدان آزادی در روز 22 بهمن است که در روز 21 بهمن در ستاد بسيج شركت پخش و پالايش نفت تشکیل شده بوئد. آن را بدون هيچگونه دخل و تصرفي ارسال مي نمايم. لطفا منتشر كنيد تا مردم بهتر بدانند رهبر لاف چه حمایتی از خود و دولتش را می زند. چگونه حقوق بگیران را به میدان آزادی کشاندند تا شب در صدا و سیما فیلم نشان داده و آن را به حساب حمایت از رهبر و احمدی نژاد معرفی کند. آنها که برای شكلات و سانديس و با اتوبوس و تحت حمایت نیروهای امنیتی و نظامی به میدان آزادی آوردند حامیان ایشان بودند؟


نیاز به اعلامیه نیست
ایران عملا در اعتصاب است

پشت سر تمام فتنه ها
و فجایع کشور "حجتیه" را ببینید!

 حجت الاسلام محتشمی‌پور، نام آشنائی در میان روحانیون و سیاسیون ایران است. سفیر و نماینده آیت الله خمینی در سوریه بود و در یک انفجار تروریستی یک دست خود را از دست داد. پیش از انقلاب – بویژه در پاریس- در بیت آیت الله خمینی از محارم وی بود و ارتباط های با روحانیون در شورای انقلاب را با آیت الله خمینی برقرار و همآهنگ می کرد. بعدها که از سوریه به ایران بازگشت، نماینده مجلس و وزیر کشور در کابینه هاشمی رفسنجانی شد. اکنون عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز است و دبیرخانه احزاب.

این اشاره مختصر، برای انتشار خلاصه ای از مصاحبه مشروح و جانداری است که وی روزگذشته با خبرگزاری ایلنا در ایران کرده است. او دراین مصاحبه با جسارت و آگاهی کامل می گوید که انجمن حجتیه در دوران رهبری علی خامنه ای موفق شد حاکمیت جمهوری اسلامی را قبضه کند. کادرهای بعد از انقلاب این انجمن که نه انقلاب را دیده بودند و نه نقشی در آن داشتند – از قماش قاضی مرتضوی و غلامحسین الهام و حتی احمدی نژاد- توانستند، سرانجام کادرهای انقلابی نظیر بهزاد نبوی را که جان سالم از انفجارهای تروریستی سازمان مجاهدین به در برده بودند به بند کشیده و زندانی کنند. انفجارهائی که حتی در پشت آنها دست های پرقدرت حجتیه عمل کرد و سازمان مجاهدین خلق و یا سازمان "فرقان" آلت دست آن شدند. او می گوید که علی خامنه ای هم اگر مانند دوران قبل از انقلاب بخواهد حکومت کند فرقی با شاه ندارد. او می گوید که انجمن حجتیه در دوران آیت الله خمینی توانست به حیات سازمانی خود در خانه های تیمی ادامه دهد تا پس از در گذشت او بتدریج حرکت به سمت قبضه قدرت را شروع کند. محتشمی پور می گوید که آنها به سمت نابودی ایران حرکت می کنند، با این تفکر و تبلیغ که زمینه را برای ظهور امام زمان فراهم می کنند.

این مصاحبه خلاصه شده که تمام رئوس مهم آن حفظ شده را در این شماره پیک نت می خوانید.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


وحشت زده ام

به عنوان یک ایرانی از آینده ی نا معلوم کشورم وحشت زده ام. با تحلیل وضعیت حاکم بیشتر به یقین می رسم که آینده ای خونین درانتظار ما بی پناهان می باشد.جامعه امروز ما به هر چه شبیه است الا یک جامعه حتی جهان عقب مانده.امروز جهل و نادانی ما را به برادر کشی رسانده .ظلمی که جاهلان امروز بر مردم روا می دارند از ظلم دختر کشی در دوران جاهیلیت عرب بسی بالاتر است. مردم و حاکمیت و بالعکس نسبت به هم بی اعتماد و بدبین هستند.ماهیت حاکمیت و رفتارها و عملکردها و تبلیغاتش سراسر متضاد است. تهدیدهای جهانی هم روز به روز بیشتر میشود.

یک وطن پرست 25 ساله


اقامتگاه مخفی

سلام پیک نت- در خیابان شریعتی تهران، نرسیده به پل سید خندان،  قبل از پارک اندیشه در کوچه شهید محبی، در سالهای اخیر دو ساختمان بلند ساخته اند. یکی از آنها متعلق به سپاه است و تابلویی دارد با عنوان "خوابگاه وزارت صنایع".

این تابلوی صوری است و در واقع این مکان در اختیار سپاه قدس است و از آن برای اقامت کوتاه مدت فرماندهان واحدهای خارج از ایران قدس که برای همآهنگی به تهران می آیند و بر می گردند استفاده می شود. اغلب این مهمانان عرب اند و با اتومبیل های شیشه سیاه به این محل آورده شده و برده می شوند.

لطفا اسم و آدرس ای میل محفوظ بماند


بانک سرمایه
ورشکست شده؟

سلام- من کارمند دانشگاه پیام نور هستم و در سازمان مرکزی تهران مشغول خدمت می باشم. یکسال است که از قبل از انتخابات به طرق مختلف به همه کارمندان پول تزریق می کردند و از چندین بانک علاوه بر کمک های مالی که بلاعوض انجام می شد، وامهای 7 و 8 میلیون تومانی به هر نفر میدادند. تا آنجا که من میدانم در بانک انصار، بانک سرمایه و بانک صادرات و بانک ملت همه در نوبت وام بودند. البته انصار و سرمایه به دلیل پایین بودن بهره به هر نفر فقط یک وام میدهند. البته روسا از همه گرفته اند.

می خواهم بگویم بعد از خبر ورشکستگی بانک ملت و ملی که شما اعلام کردید، شاهد بودم که بانک سرمایه هم از دادن وام به کارکنان دانشگاه خود داری کرده و حدود 300 نفر باقی مانده را بدون هیچ جوابی معطل نگه داشته است. میخواستم بدانم بانک سرمایه هم ورشکست شده و یا از ترس ورشکستگی این کار را کرده است.

بانک سرمایه از 300 نفر از ما سفته هم گرفته ولی علیرغم گذشت 2 ماه از نوبت دریافت وام هیچ پولی به هیچکس نداده است.

پیک نت: امیدواریم کسانی که از وضع این بانک خبر دارند، پاسخ سئوال این خواننده را به ما برسانند.


رهبر راضی، سپاه راضی
گور پدر مردم ناراضی!

بنده میدانم که در سپاه و بسیج از راهپیمایی 22 بهمن خیلی ابراز خوشحالی و راضایت می شود و نماینده آقای خامنه ای در تیپ... در دیدار با ... خیلی بابت 22 بهمن اظهار رضایت کرده و گفته است «چشم فتنه کور شد و دیگر شاهد تظاهرات خیابانی  نخواهیم بود. این غائله با تمام مشکلاتش و ضررهایی که به نظام وارد آورد به حمدالله جمع شد.»


پلاک اتوبوس ها
خبر از عمق
بی پناهی حکومت
در تهران داد

با سلام و خسته نباشید- بالاخره اینترنت راه داد تا این مشاهدات خودم را برای شما بنویسم: 22 بهمن روز عجیبی بود و راهپیمایی عجیب تر. از ساعت 8 صبح صدای هلیکوپتر می آمد. پلاک های اتوبوس هایی که در کوچه پس کوچه های اطراف میدان آزادی پارک شده بود را نگاه می کردم. همه شهرستانی بودند. دلم برای اینهمه مردمی که از شهرستانها آورده بودند می سوخت .

لباس های نو با قیافه های محلی که با یک ذوقی به مراسم نگاه می کردند. چهره های حق به جانب لباس شخصی ها و معصومیت چهره های بسیجی های 16 تا 18 ساله. اما از همه اینها که بگذرم یک چیز پر افتخار برای من این بود که متر به متر خیابان ها و کوچه پس کوچه های اطراف خیابان آزادی پر بود از مأمورین مسلح به کلاه خود و باطوم و گاز و ...تفنگ. راستش را بخواهید از همه مهم تر خواب خوشی است که از چشمان آقایان گرفته شده است .بچه های سبز همه جا بودند. به هم لبخند میزدیم. بعد از ظهر و شب هم درگیریهای پراکنده وجود داشت ولی ابهت خاموش بزرگترین ارزش راهپیمایی روز 22 بهمن سال 88 بود . ترس و به تبع آن ضعف خودش را حکومت بصورت آشکار به نمایش گذاشت. مهم این است که دایره انسان های آگاه آنچنان بزرگ شده که حکومت ناچار است هزینه های سنگینی بابت آن پرداخت کند .

مهم آن سرازیری است که شروع شده چه با چشمان باز، چه بسته .

نام ای میل را عوض کرده ام و گرنه قبلا برای شما به اسم حقیقی ای میل زده بودم.


من، میان
بسیجی ها بودم

شیراز- روز 22 بهمن من حدود ساعت 9:10 سوار اتوبوس شدم تا به راهپیمایی بروم. تقریبا تمام مسافران بسیجی بودند که به راهپیمایی می بردندشان. پس از پیاده شدن از اتوبوس از آنها دور شدم تا به من شک نکنند. تمام راه های منتهی به محل راهپیمایی را با اتوبوس بسته بودند. همه جا مامور بود. حدود ساعت 9:35 به فلکه ستاد رسیدم. از این طرف و آن طرف مثل مور و ملخ دسته دسته می آمدند. نکته قابل توجه مردمی بودند که مثل من قاطی جمعیت نمیشدند و فقط ایستاده بودند. خیلی ها معلوم بود مجبور بودند بیایند. پوستر داشتند اما داخل جمع نمی رفتند و شعار نمی دادند. دو- سه تا ماشین آتشنشانی آنجا بود. ماشین های پلیس برای انتقال دستگیر شدگان جلوی چشم همه بود تا کسی صدایش در نیاید.هلیکوپتر نظامی هم در آسمان گشت میزد. این همه نیرو ریخته بودند آنجا و عده ای که آورده شده بودند در امنیت کامل شعار بدهند. همه جمعیتشان فقط فاصله چهار راه پارامونت و فلکه ستاد را پر کرد. این مسیر فقط یک خیابان است که موشیر فاطمی نام دارد و خیابانی با عرض متوسط و نه چندان طولانی. شنیدم ارم هم درگیری بوده، اما خودم آنجا نرفتم.


دوباره رسیدیم
همانجا که بودیم!

درود بر دوستان- شاه خود کامه بود، برای اینکه قانون اساسی را زیر پا می گذاشت. علی خامنه ای ای زور گوست برای اینکه این زور را قانون اساسی به او داده است. 

خواستیم شاه را برداریم و قانون اساسی را از چنگش در آوریم و نجات بدهیم، اما هم او رفت و هم قانون اساسی مشروطه. حالا هم می خواهیم اختیارات رهبر در قانون اساسی را محدود کنیم، اما فرمانده کل سپاه می گوید این کار یک توطئه داخلی و جهانی است و دیدیم که در این 8 ماه گذشته، با همین بهانه چه خون ها که نریختند و چه فجایعی که بوجود نیآوردند. به آنجا نمی رویم که این بار هم رهبر با قانون اساسی یکجا بروند؟



برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)