گزارش دریافتی از تهران
آرایش خیابانی حکومت
برای مقابله با مردم در 22 بهمن

 

اطلاعیه اصلاح طلبان عدالتخواه
روز 22 بهمن، همه با هم
 
در صف واحد سبز، علیه کودتا

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

20 بهمن

1388

9 فوریه

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

ONLINE SHOP

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

میرحسین موسوی:
راه حل مسائلی
که درخیابان ها شاهدیم استفاده از توپ و تانک نیست!
جامعه ایران تغییر کرده
اما حاکمیت ج. اسلامی درجا زده

در آستانه 22 بهمن، گروهی دانشجو با میرحسین موسوی دیدار کردند. به گزارش سایت "کلمه" مهندی موسوی دراین دیدار، ضمن دعوت از جنبش سبز برای شرکت همه جانبه در راهپیمائی 22 بهمن، از این جنبش خواست تا مخالفان خود را در راهپیمائی مذکور تحمل کنند و همه با هم، برادر وار به سمت میدان آزادی بروند. خلاصه ای از این سخنان را در صفحه اول و مشروح آن را در صفحات داخل پیک نت می خوانید:

 به اصول اقتصادی، حقوق مردم و عدم تجسس در امور خصوصی در قانون اساسی باز گردید، که نتیجه عمری تجربیات تلخ در رژیم‌های سابق بوده است.

در شرایط فعلی و وجود فضای خاص سیاسی، چه بسا افراد و گروه‌هایی با توجه به مشکلاتی که آنها با انقلاب داشته و یا انقلاب با آنها، سعی کنند تحریفی را در استقلال خواهی جنبش سبز باعث شوند. در این سو هم افرادی که صاحب مال، امکانات و منافعی هم شده‌اند باز هم تفسیر خاص براساس منافع خود از قانون اساسی را ارائه می‌دهند. از ۷ اصل قانون اساسی که  ظرفیت عظیم آن می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند و سایه دیکتاتوری، استبداد، حاکمیت نظرهای شخصی و منافع گروهی را از نظام دور کند، هنوز استفاده نکرده‌ایم.

 آنچه بعد از انتخابات دهم ریاست جمهوری در کشور اتفاق افتاد و حرکت عظیمی را باعث گردید و اندیشه‌های تازه‌ای در آن زاده شد، از این نظر اهمیت دارد که ممکن است به ما کمک کند تا مجدداً بتوانیم «باز تفسیر نو» و زنده‌ای را از قانون اساسی ارائه کنیم. تفسیری که بتواند مشکلات کشور را حل کند.

شما در نظر داشته باشید که به هر حال جامعه ما به شدت تغییر کرده است و جامعه جهانی و محیطی ما هم تغییر کرده است و به تبع آن، به دلیل تغییرات فضای جهانی، دگرگونی‌هایی هم در کشور اتفاق افتاده است. پیشرفت‌های اقتصادی، تکنولوژی و گسترش فضای مجازی، ماهواره‌ها، که عملاً آگاهی را در میان ملت‌ها گسترش می‌دهند و در حقیقت تمام این موارد به اضافه مسائلی که در کشور به دلیل تغییراتی که پیش آمده منجر به تغییرات عمیقی در میان ملت گردیده است. یکی از مهمترین مشکلات کشور این است که بین این تغییرات و تغییرات حاکمیت فاصله افتاده است. یعنی به سرعتی که فرهنگ، اقتصاد و نگاه جامعه عوض شده است، به نظر من، حاکمیت این تغییر را نداشته است و این یک مشکل وسیع است. به همین دلیل، یک عقب‌افتادگی را حس می‌کنیم که به چالش بسیار عمیقی منتهی می‌شود. وگرنه، راه حل مسائلی که در خیابان‌ها اتفاق می‌افتد، با توپ و تفنگ و امثال آن حل نمی‌شود. یک چهره تاریک و چهره قطعه قطعه شده از انقلاب را امروز ارائه دهیم و این می‌تواند به این موضوع منجر شود که نه تنها مردم از انقلاب بلکه از اسلام هم جدا شوند. ممکن است دو روزی منفعتی را به دست آ‌وریم و حجتی را از کلام امام(ره) بگیریم و از آن علیه گروهی استفاده کنیم ولی وقتی که این کار را با لحاظ منافع خود می‌بینیم و به آن سرچشمه رجوع نمی‌کنیم این زیان را دارد که زبان کسانی که از اول با انقلاب بد بوده‌اند و هنوز هم بد هستند باز شود و تمام دستاوردهای انقلاب را زیر سؤال ببرند.

انقلاب اسلامی در حقیقت حاصل جمع همه حرکت‌هایی است که بعد از انقلاب مشروطه ایجاد شد. مانند انقلاب مشروطه، نهضت ملی شدن نفت، ۱۵ خرداد و سایر جریانات و تجربیاتی که ملت داشته است. بنابراین، باید این مسائل را در مجموع مورد توجه قرار داد. می‌توان ملت را در کنار انقلاب اسلامی نگه داشت. در غیر اینصورت استفاده ابزاری از دین و مقدسات می‌تواند دین را در معرض سؤال‌های جدی قرار دهد و خود این خطر بزرگی است.

ما می‌گوییم مسائل انتخابات خانوادگی است و ربطی به خارج ندارد و یقیناً ملت ما حاضر نیست تحت تأثیر منافع دیگران کار کند ولی این‌که ما هم مثل شما، سیاستی ماجراجویانه داشته باشیم، یک روز ناسزا بگوییم، یک روز بخندیم و روزی نامه فدایت شوم بنویسیم را نمی‌پذیریم. در شرایط فعلی آن چه جوانان می‌توانند انجام دهند این است که از ظرفیت عظیم تغییرات در کشور به بهترین وجه در سایه اصولی که به خاطر آن شهدای زیادی تقدیم کرده‌ایم استفاده کند.

جنبش سبز، جنبش جوانی است که در آن جوانان سهم بسیار بالایی دارند. اما خوشبختانه جنبش جنبه احساسی ندارد و خردگرایی در این جنبش بسیار قوی است.

باید خردگرایی را در کنار شور جوانان اعم از زن و مرد حفظ کنیم، چون سرمایه بزرگی برای کشورمان، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و بدانیم تغییرات و تحولاتی که هست، علی‌رغم تلخی‌ها و مشکلات، سرمایه‌ای برای آتیه کشور، برای ورود به فضای نو محسوب می شود و ما باید برای ورود به فضای نو، متناسب با تغییرات جهانی و مسائل خود این دشواری‌ها را تحمل کنیم و با خرد مسائل را پیش ببریم.

باید حالت ناصحانه، شفقت و دلسوزی خود را نسبت به نظام از دست ندهیم .از اول حرکت جنبش سبز مسالمت‌آمیز بوده و باز هم قویاً باید این مسئله ادامه یابد. متأسفانه منافع عده‌ای در دو قطبی کردن جامعه است تا در نتیجه این دوقطبی بهتر مردم را سرکوب کنند و بهتر به اهداف خود برسند.

جنبش سبز با همه دوست است. با کارگران، با معلمان، با جنبش زنان دوست است، حتی با کسانی که عقاید ما را ندارند، دوست است. چون بخشی از ملت ما هستند و آنان برادران و خانواده ما هستند. جزو ملت ما هستند و ما با همه آنها دوست هستیم.

نهادهایی در کشور وجود دارد که قابل احترامند، اما با خشونت، زدن، سرشکستن و کشتن مخالفیم. ما با بسیج، سپاه و نیروی انتظامی مخالف نیستیم. اینها نهادهایی هستند که یک نظام به طور طبیعی دارد و در آنجا برادرانی هستند که جزو ملت هستند و دلسوز ما هستند. لذا با این روحیه باید در صحنه حاضر باشیم. عصبانیت‌ها و تلخی‌ها نباید کنترل را از ما بگیرد. ۲۲ بهمن پیش رو است. حقیقتاً یکی از روزهایی است که باید نام «روز جمع» و «روز جامع» بر آن نهاد. یکی از ایام‌الله است. احساس من این است که با روحیه جمع بودن در ضمن حفظ هویت باید در این‌گونه حرکت‌ها حضور داشته باشیم و سعی کنیم با رفتار خود اثرگذار باشیم تا در سطح ملی آثار خوبی را در جای خود به جای گذارد.

زدن، گرفتن و بستن چه ربطی به اسلام دارد و یا جلوی برهان و گفت و گو را گرفتن چه ربطی به اسلام دارد. جستجو در احوال شخصی مردم چه ربطی به اسلام دارد. وارسی ایمیل‌های مردم چه ربطی به اسلام دارد. این مسائل با اعتقادات دینی و اصول قانون اساسی منافات دارد. اهانت به مردم، اهانت به آزادی اندیشه، ارتباطی به اسلام ندارد و انشاء‌الله همه متوجه باشند که کاری نکنند که در کشور رویگردانی از اسلام را شاهد باشیم.

هیچ کشوری به پیشرفت نرسیده مگر اینکه در دوره‌هایی از این مسائل را داشته و بسیار خوش‌بین هستم که خداوند نتیجه این تلاش‌ها را به ثمر می‌رساند و ما وضعیت بهتری را برای ملت خواهیم داشت تا از اندیشه‌ها، از اقوام و از گویش‌های مختلف نترسیم. ما از آزادی، اعتماد به ملت، گردش آزاد اطلاعات لطمه نمی‌بینیم. ممکن است به "من نوعی" فشار وارد شود ولی عملاً برای جامعه مفید است و به نفع اسلام و آینده کشور است

میوه ممنوعه بهاری!


26 بهمن در ژنو
نماینده ج. اسلامی- شیرین عبادی
دو گزارش از وضع حقوق بشر در ایران


بشنوید!
اولین سرود
انقلاب بهمن

سلام- این ایمیل را 2 روز پیش به آدرس دیگرتان فرستادم که گویا نرسیده، یا فرمات خط فارسی تغییر کرده و خوانا نبوده است. بهرتقدیر، ویدئو کلیپی که لینک آنرا برایتان می فرستم اولین سرود انقلابی بود که از رادیو ایران در روز 22 بهمن 57 پخش شد. از آنجا که استقبالی ملی از این سروده که ساخته سیاوش کسرایی، شاعر ملی ایران است صورت گرفته، حیف است جوان های ایران از دانلود آن که در فرمات ام پی 4 (بلوتوث) تهیه شده محروم بمانند. درخواست بنده از شما اینست که در صورت تمایل لینک یوتوب و لینک دانلود این ویدئو کلیپ را روی روزنت پیک نت بگذارید.

پیک نت: با تشکر این خواننده گرامی و همچنین با توجه به سالروز درگذشت سیاوش کسرائی که مصادف با 19 بهمن بود، این دو فرمات را یکی در اینجا و دیگری را دراینجا می توانید بشنوید!


نامه اعتراضی نوه امام
مصباح یزدی را صدا وسیما
کرده آیت الله خمینی انقلاب 57

نامه مشترک ضرغامی و روح الله حسینیان
آقای خمینی در 10 سالگی
عمرش را داد به سردار ضرغامی!


خیزش سبز اعتراضی در سراسر اروپا

شبکه جوانان ایرانی در اروپا و اتحادیه دانشجویان اروپا، همگام با اعتراضات دمکراسی خواهی مردم ایران، بمناسبت 31 مین سالگرد انقلاب ضد دیکتاتوری مردم ایران، در 22 بهمن تظاهراتی اعتراضی علیه سرکوب، اعدام و شکنجه مخالفین در ایران برگزار می کنند.

همسو با این خیزش جوان، در پایتخت آلمان "برلین" نیز قرار است تظاهراتی برگزار شود که آدرس و محل آن در اطلاعیه دعوت همگان به شرکت دراین تظاهرات قید شده است.


بشنوید!
در دخمه های ترور و چماقداری
اینگونه سرود یاد مستان میدهند!

آنچه می شنوید، متن یکی از سی دی هائی است که در مراکز بسیج و مساجد، برای چماقداران، نارنجک اندازان، تک تیراندازان و آنها که برادرزاده موسوی و استاد فیزیک را ترور کردند پخش می کنند. آنها را بنام بسیج جمع کرده اند و اینگونه سرود مستی یادشان می دهند که می شنوید. ضرغامی در صدا و سیما مشغول است، مداحان در مساجد و مراکز بسیج و شریعتمداری و روح الله حسینیان و بادامچیان در دخمه های توطئه و ترور و کودتا! و همه آنها برگزیدگان مقام معظم اند! (مقدمه دو نامه نوه امام و سردار ضرغامی را درهمین شماره پیک نت بخوانید!)


سرمقاله راه توده
شعارهای 22 بهمن برای تعمیق و گسترش جنبش سبز

کنفرانس امنیت در مونیخ و سخنان وزیر خارجه ج. اسلامی
امریکا خواهان چه دولت و حاکمیتی درایران است؟

فرمان غنی سازی 20 درصدی، یعنی قبول فتح سبز 22 بهمن
وحشت احمدی نژاد از حضور در میدان آزادی


ببینید!
پس از 31 سال
این صحنه های انقلاب 57
سخن از امروز می گویند!

برنامه های امسال سیمای جمهوری اسلامی بمناسبت 22 شده سخنرانی و مصاحبه با این و آن. آن هم این و آنی که یا نقشی در پیش و درجریان انقلاب نداشته اند و یا اصلا سن و سالشان به انقلاب نمی خورد. از فیلم های انقلاب، امسال در سیما خبری نیست. نه از راهپیمائی های بزرگ تاسوعا و عاشورا و نه از روزهای پیوستن سربازان و نظامی های ارتش شاه به مردم و سقوط پادگان ها و زندان ها و سازمان اطلاعات و امنیت شاه. نمایش همه این صحنه ها ممنوع است، زیرا بسیار شباهت دارند به آنچه امروز، پس از 31 سال درخیابان ها مردم شاهدند. در این 31 سال، هرچه بود نمایش فیلم های انقلاب 57 بود و امسال مردم تماشاچی فیلم ها نیستند، بلکه خود انقلاب اند و در خیابان!


تلفن ها و پیام ها را
برای 22 بهمن اینگونه ایمن کنید!
سیامک


از زمین و آسمان علیه کودتا
ابتکار و نو آوری می بارد

 1- سلام- امروز میخواستم از عابربانك پول بگیرم كه متوجه شدم تمام دستگاه خودپرداز را اسپری مشكی رنگ پاشیده اند. از چند وقت قبل این نوع كارها از طرف رژیم بسیار شده است. بر روی پل های عابر و باجه های تلفن هم به همین شكل. اما جالبتر اینكه مردم دست به ابتكاری جدید در ایستگاههای مترو و قطارها زده اند. چون نوشتن شعار در فضای مترو امكان پذیر نیست و هر لحظه امكان رویت نویسنده از دوربین یا مامور مترو وجود دارد، مردم شعارها را از قبل بر روی كاغذهای برچسب دار می نویسند و در فرصت مناسب آنرا در محل دلخواه می چسبانند. در ضمن شعار نویسی بر روی اسكناسها آنقدر زیاد شده كه گویی روز اول انقلاب است. مردم دیگر از هیچ چیز هراس ندارند. تمام نقشه های دولت كودتا برای جشن 22 بهمن نقش برآب خواهد شد.     

2- سلام و خسته نباشید- چند شب پیش دوتا از بچه های بسیجی محل را دیدم كه داشتند روی باجه تلفن با رنگ سبز می نوشتند "درود بر رجوی". فكر میكنم برای اینكه میخواهند جنبش سبز را به طریقی ربط بدهند به گروهای تروریستی و اشخاصی كه مردم از آنها نفرت دارند.


از یک گزارش دریافتی
دربرابر دفاع متهمین جوان عاشورائی
قضات دادگاه های کودتا هاج و واج مانده اند!


فرماندهان سپاه
در راه خدا و پیغمبر دست روی ثروت ملی گذاشته اند؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


دکترشکاری:
مردم را
خوشه بندی کرده اند

دکتر شکاری، استاد افشاگر و جسور دانشگاه کاشان که این روزها از زبان تکذیبیه می نویسند و منتشر می کنند، در تماسی با شاگردان خود در کاشان گفت:

"این روزها به خاطر آن سخنرانی که در باره رهبر در دانشگاه کاشان کردم، خود و خانواده ام تحت فشار قرار دارند، اما نظر و سخن من همان است که در دانشگاه کاشان گفتم. تمام خطوط ارتباطی،  خصوصاً اینترنت من را قطع کرده اند و تحت مراقبت قرار دارم."

همزمان با این تماس، دوستان و شاگردان وی با پخش شبنامه و سی دی و مردم کاشان را به راهپیمائی 22 بهمن فراخوانده اند.

دکتر شکاری در تماسی اخیر خود و در ادامه سخنانی که دربالا بخشی از آن را خواندید گفته است:

" مطالبات مردم از نوع اقتصادی و سیاسی است. بعضی ها فکر می کنند با خوشه بندی کردن مردم می توانند اختلاف طبقاتی در جامعه ایرانی  را از بین ببرند و بر همین اساس و محور با زور و فشار و شکنجه قصد دارند مردم را از طرح مطالبات خود منصرف کنند. 8 ماه مملکت را فلج کرده اند و نتیجه ای نگرفته اند، بعد از این هم نخواهند گرفت."

نظرات دکتر شکاری را که قبلا در پیک نت درج شده بود میتوانید از اینجا بخوانید


چه کنیم؟
ما در خارج
آنها در داخل

از داخل برای ما پیام می آید که فشار انتشار اخبار را بگذارید روی صفحه اول زیرا صفحات داخل را بسیار دشوار می توانیم باز کنیم. در خارج از کشور خوانندگان پیک نت به هر دری می زنند تا بلکه دروازه ای را برای خوانندگان ایران باز کنند. دراین میان، بدلیل پراکندگی همکاران فنی و تحریری، ما اغلب برای پیاده کردن راهنمائی های دوستان دچار مشکلات می شویم. این بار خواننده ای، خطاب به خوانندگان داخل ایران اصولی را طرح و راهنمائی کرده که عینا منتشر می کنیم. شاید خود آنها که درایران هستند و اغلب نیز بدلیل تنگ ها و تقابلی که با سانسور و فیلتر می کنند، از ما در امور فنی چالاک ترند، چاره کار را پیدا کردند.

سه توضیح و پیشنهاد رسیده را در ادامه این توضیح کوتاه منتشر می کنیم و همینجا از فرصت هم استفاده کرده و به همه کسانی که اعلام آمادگی کرده بودند درابتدای هر ماه با پرداخت آبونمان خود، ما را در امور مالی کمک کنند یاد آوری می کنیم که هفته اول ماه فوریه سپری شد. نکنه بقول سعدی "آن را که خبر شد، خبری باز نیآمد"؟

شاید هم دست دست کرده اند تا بلکه آنها که تعهد نکرده و توضیحات ما را از این گوش می گیرند و از گوش دیگر در می کنند، اما از خواندن پیک نت غافل نمی شوند، دست همت به کمر بزنند. توصیه ما آنست که شما تعهد خود را عمل کنید، که آنها، باز بقول سعدی "سر به جیب مراقبت فرو برده اند"!

پیشنهادها را از اینجا بخوانید!


صفحه اول پیک نت

با سلام خدمت مدیریت محترم سایت پیک نت- خواستم خدمت شما عرض کنم که ما درایران فقط صفحه اول سایت را میتوانیم ببینیم ونمیتوانیم وارد داخل صفحات شویم. همه فیلتر است. از شما درخواست میکنیم جهت اطلاع رسانی و خواندن خبرها راهکاری را اعلام فرمائید.

پیک نت: دوست گرامی که امیدواریم این یادداشت را ببینید. پیش از شما خوانندگان دیگری نیز این مسئله را با ما درمیان گذاشته بودند و به همین دلیل ما سعی می کنیم رئوس مهم ترین خبرها را در صفحه اول درج کنیم و عناوینی برای خبرها انتخاب کنیم که با خواندن آنها و با بالای تیتز و زیرتیترهای کوچکی که انتخاب می کنیم، کلیات خبر را در همان صفحه اول به اطلاع خوانندگان برسانیم.مطالب پیک در"فیس بوک" هم قابل دسترسی است. بیش از این کاری از دست ما بر نمی آید.


قطع اینترنت
هدیه جشن های
دهه فجر

مخابرات بعنوان برگی از برگ های جشن های دهه فجر اینترنت را در ایران فلج کرد. در بسیاری از شهرهای ایران و از جمله تهران، در بسیاری از ساعات روز دسترسی به اینترنت تقریبا ناممکن شده است. تخریب ارتباط های اینترنتی به گونه ای انجام شده که روز گذشته، نه تنها در شهرهای جنوبی کشور، بلکه در شیخ نشین های خلیج فارس نیز ارتباط های اینترنتی که با ایران مشترک است نیمه فلج شد. حدس زده می شود، که قطع ارتباط های اینترنتی در روزهای اخیر آزمایشی باشد برای قطع کامل اینترنت در روزهای قبل از 22 بهمن. قطع اینترنت در ایران، حتی اموراینترنتی ادارات را نیز روز گذشته در شهرهای بزرگ کشور با مشکلات بسیار روبرو کرد.


تیراندازی و قتل
در اتوبان باقری

با سلام- یکشنبه شب ساعت 11  نیروهای گشت شبانه بسیج، با راننده یک اتومبیل سواری در حکیمیه (شرق تهران ) درگیر شدند. راننده  که فردی درشت هیکل و بلند قامت بود  پس از ضرب و شتم آنها توانست از محل بگریزد اما او را تعقیب کردند و در اتوبان باقری با شلیک 9 گلوله مستقیم او را کشتند. این خبر که خود درجریان و حتی شاهد آن بودم در روزنامه ها انعکاس نیافته و به همین دلیل برای شما نوشتم تا اطلاع رسانی کنید. اطلاع ندارم که این فرد را به چه دلیل می خواستند دستگیر کنند.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)