فیلم گفتگو با پدر ندا آقا سلطان
حسین شریعتمداری هنوز نفهمیده
دوران بندبازی های امنیتی گذشته!

       پیک هفته 107  --------16 آذر 1388  برابر7 دسامبر2009

  infos@peiknet.com

 

منتخب اخبار

روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد

2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-    انقلاب
خیابانی برای رسیدن به            آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟


پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟


 

16 آذر با فریاد

مرگ بر دیکتاتور برگزار شد

تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ ایران مانند تبریز، اصفهان، کرمان، مشهد، همدان، کرمانشاه... امروز شاهد 16 آذری متفاوت با تمام سالهای گذشته بود. این تفاوت در همراهی مردم با دانشجویانی بود که در هفته های گذشته با انواع تهدیدها و دستگیری رهبران تشکل های دانشجوئی روبرو بودند. این پیوند در شعارهای مشترک مردم و دانشجویان و در همدردی مردم با دانشجویان نه تنها در دانشگاه ها، بلکه در خیابان ها و محلات اطراف دانشگاه هاعلیه کودتای 22 خرداد به نمایش در آمد. انواع شگردهای امنیتی و پلیسی برای جلوگیری از رسیدن مردم به دانشگاه ها، بسیج بی سابقه نیرو در خیابانها – بویژه در تهران- بخشنامه های دانشگاهی و تهدیدی امنیتی دانشجویان، دروغ پراکنی خبرگزاری کودتا "فارس" و صحنه های مونتاژی به نمایش در آمده در سیمای جمهوری اسلامی، لغو 3 روزه مجور کار خبرنگاران خارجی برای جلوگیری از مخابره خبرهای امروز و انواع تدابیر دیگری که ستاد کودتا برای جلوگیری از تظاهرات 16 آذر به کار گرفته بود، همه نقش بر آب شد. تظاهرات برگزار شد و عکس ها و فیلم های آن به سراسر جهان مخابره شد.

تظاهرات امروز یکبار دیگر نشان داد که حاکمیت هنوز نفهمیده که آنچه در کشور رو به گسترش است و نه رو به فروکش، یک جنبش ملی و سراسری است و نه یک اعتراض دانشجوئی و یا یک اقدام گروهی و حزبی. دانشجو امروز همان فریادی را می زند که پیش از او پدر و مادر و همسایه و خواهر و برادرش در خیابان ها علیه کودتا زده اند. این فریاد، از جنس دیگری. جنسی که با جنس دوران اصلاحات نیز فاصله ای باندازه یک زمین تا آسمان دارد. کنده شدن رو به افزایش تکه هائی از بدن حاکمیت و همراهی کمرنگ و پر رنگ بخش هائی از حاکمیت – بویژه روحانیون- با جنبش، نشان میدهد که حتی از شمار کسانی که خود را به نادانی و نفهمی می زنند نیز روز به روز کمتر می شود. چنان که دور از انتظار نیست که سرانجام در میان این معرکه تنها رهبر بماند و شماری فرمانده سپاه و مشتی قاتل و جانی و دزد و مداح همه کاره!

(درباره درگیری ها، تیراندازی ها، شلاق کشی های بسیج و ... گزارش هائی از سوی همه خبرگزاری ها منتشر شده که برگزیده از آنها را به همراه گزارش های اختصاصی دریافتی منتشر خواهیم کرد.)

تهران- تبریز- اصفهان
16 آذر امسال با "الله اکبر" 15 آذرشروع شد


بیانیه 16 آذر میرحسین موسوی- 16
خاکریزهای حکومت
در وجدان های مردم سقوط کرده

خطرهایی بزرگ‌تر از آن در پیش است و واقعیت‌هایی سترگ‌تر از آن در برابر قرار دارند که با نادیدن ناپدید شوند. جامعه به دلایل بسیار گرایش‌های در حال تکوین در بطن خویش را پیش چشم کسانی که تنها به ظاهر آن می‌نگرند نمایان نمی‌کند. دگرگونی‌های بزرگ معمولا متهمند که یک‌باره روی می‌دهند و از بازیگران سیاسی فرصت هماهنگ شدن با خود را دریغ می‌کنند. در چنین شرایط، گواهانی که از اعماق ناپیدای جامعه خبر می‌دهند به راستی ارزشمندند.

جنبش دانشجویی در تاریخ معاصر ما همواره حاوی ‌گزارش‌هایی از شکل‌گیری جریان‌های عمیق سیاسی و اجتماعی در متن جامعه بوده است. این نقشی است که اگر حاکمان با درایت برخورد می‌کردند می‌توانست و می‌تواند برای عبور کم‌هزینه به سمت توسعه و پیشرفت بیشترین بهره‌ها را برساند، اما آنان خشمگینانه این نشانگر ذی‌قیمت را می‌شکنند؛ آنان دوست دارند به خود تسلی دهند که حرکت‌های دانشجویی جز غوغای چند جوان پرسروصدا نیستند که اگر خاموش شوند صورت مسئله از اساس پاک خواهد شد؛ داستانی تکراری از انکار واقعیت‌ها و تلاش برای تولید و تفسیر اطلاعات مطابق میل دولتمردان که تقریبا هیچ عهد تاریخی بدون شمه‌ای از آن پایان نیافته است.

چه تلخ است اگر پس از این همه عبرت‌های دور و نزدیک مشابه، این خطا هنوز در رفتار کسانی دیده ‌‌شود؛ آنهایی که اصرار دارند بگویند مردم دیگر ساکت شده‌اند و فقط دانشجویان مانده‌اند؛ در دانشگاه‌ها هم فقط تهران ناآرام است، از تهران هم فقط دانشگاه‌های مادر هیاهو می‌کنند، آنجا هم کانون جنبش و جوشش، چند نفر جوان غریبند که اگر آنها را به اخراج از خوابگاه و محرومیت از تحصیل تهدید و محکوم کنیم داستان تمام می‌شود. خوب! تمام این کارها را کردید، پس چرا داستان تمام نشد؟ زیرا حرکت دانشجویی گواه بر واقعیت‌هایی بزرگتر از خویش است. ای کاش قدر آن را می‌دانستند، از پیش‌آگهی‌هایی که درباره تحولات دور و نزدیک می‌دهد درس‌ می‌گرفتند و خود را با این تغییرات هماهنگ می‌کردند، خصوصا اینک که دانشجویان نه مستوره‌ای کوچک از مردم، که یکی از وسیع‌ترین و فعال‌ترین قشرها را تشکیل می‌دهند. درحال حاضر از هر بیست ایرانی یک نفر دانشجوست. متصدیان امور اگر پیش از این به نقش آنان به عنوان گواه فردا توجه کرده بودند اینک در چنین بحرانی قرار نداشتند.

این تصور که کسی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به رغم گرایش‌های مردم بر آنان حکومت کند بیشتر از یک توهم نیست. حتی زمانی که یک دولت موفق می‌شود با تکیه بر نیروی سرکوب موجودیتش را حفظ ‌کند فی‌الواقع از انطباق خود با آمادگی جامعه برای تمکین در برابر زور ارتزاق کرده است، گرچه این تمکین هم تا ابد نمی‌پاید.

جامعه ما اینک شگرف‌ترین تحولات را تجربه می‌‌کند؛ بعد از حوادثی که چند ماه گذشته به خود دید، کیست که بتواند این حقیقت را انکار کند؟ اگر بدانند که چه رویداد عظیم و مبارکی در راه است، کلاه‌خودها و چوب‌دستی‌هایشان را کنار می‌گذارند و به دنبال ابزارهایی برای پرستاری از این گیاه پاک که در خاک ما جوانه زده است می‌روند.

در میان زیبایی‌های بسیاری که روزهای پیش از انتخابات را نورانی می‌کرد زیباترین پدیده جمع شدن مردمی از سلیقه‌های گوناگون گرداگرد هم بود. آنها برای آن که به این کار موفق شوند تفاوت‌ها و تنوع‌هایشان را کنار نمی‌گذاشتند، بلکه به رسمیت می‌شناختند.

ملت ما اینک دارد نشانه‌های بزرگی خود را به نمایش می‌گذارد.

در سند چشم‌انداز بیست ‌ساله آمده است که ایران باید در سال ۱۴۰۴ قدرت اول منطقه باشد. آیا قرار است در آن سال ما به منطقه و جهان راست بگوییم که قدرت بزرگی هستیم یا دروغ بگوییم؟ ‌آیا قرار است در حالی که هنوز بزرگ نشده‌ایم لباس‌های بزرگ بپوشیم تا عظیم به نظر برسیم؟ آیا قرار است در سطح کشورهای منطقه طرح‌های عمرانی نیمه‌کاره افتتاح کنیم، یا سفرهای شکست‌خورده‌مان را با امدادهای رسانه‌ای پیروزی بنامیم، یا خود را کانون دائمی جنجال‌ها قرار دهیم، یا با تحقیر دیگران و توهین به آنان ادعای عظمت کنیم؟ یا قرار است واقعا قدرتمند باشیم؟ یک کشور تنها زمانی بزرگ است که ملتی بزرگ داشته باشد. یک ملت بزرگ نمی‌نشیند تا در روز روشن رایش را ببرند و هیچ نگوید. یک ملت بزرگ انتخابات درجه دو انتصابی را تحمل نمی‌کند. وقتی که یک ملت بزرگ می‌شود دیگر خدمتگزارانش اجازه ندارند به او بگویند چه باید بخورد و کجا باید برود و چه کسی را برگزیند و به چه چیز و چه کس اعتماد کند.

از ما می‌خواهند که مسئله انتخابات را فراموش کنیم، گویی مسئله مردم انتخابات است. چگونه توضیح دهیم که چنین نیست؟ مسئله مردم قطعا این نیست که فلانی باشد و فلانی نباشد؛ مسئله‌ آنها این است. آن چیزی که مردم را عصبانی می‌کند و به واکنش وا می‌دارد آن است که به صریح‌ترین لهجه بزرگی آنان انکار می‌شود. مردم با زید و عمرو عهد اخوت ندارند و آن کسی را بیشتر می‌پسندند که حق بزرگی آنان را کامل‌تر ادا کند. این مسئله‌ای است که توجه به آن نه فقط گره انتخابات، که هزار گره دیگر را نیز می‌گشاید. و اگر بنا باشد حل نشود آرزو کنید که دامنه‌های مشکل در یک انتخابات، محدود بماند.

برادران ما! اگر از هزینه‌های سنگین و عملیات عظیم خود نتیجه نمی‌گیرید شاید صحنه درگیری را اشتباه گرفته‌اید؛ در خیابان با سایه‌ها می‌جنگید حال آن که در میدان وجدان‌های مردم خاکریزهایتان پی در پی در حال سقوط است. ۱۶ آذر دانشگاه را تحمل نمی‌کنید. ۱۷ آذر چه می‌کنید؟ ۱۸ آذر چه می‌کنید؟ چشمانی را که در صحن دانشگاه به رزمایش‌های بی‌فایده افتاده و آنها را نشانه ترس یافته چگونه تسخیر می‌کنید؟ اصلا همه دانشجویان را ساکت کردید؛ با واقعیت جامعه چه خواهید کرد؟

اینها سخنانی است که ما از روی خیرخواهی می‌گوییم و شنیده نمی‌شود. اگر می‌شنیدند راه پیروزی خیلی نزدیک می‌شد؛ آن پیروزی را می‌گویم که عبارت از غلبه یک حزب نیست، بلکه فراگیر شدن بلوغ یک ملت است؛ آن پیروزی که انسان‌ها را همچون جوانه‌های یک مزرعه یکی یکی و گروه گروه بزرگ می‌کند و بی آن که لازم باشد هویت خود را از دست بدهند سبز می‌کند، تا جایی که خود زندانبان از کارهایی که می‌کند خجالت بکشد.

(متن کامل بیانیه را از اینجا بخوانید)


تا رسیدن به سنگر تاسوعا، عاشورا، 22 بهمن و...
کودتاچیان نگران نتیجه
عبور از سنگر 16 آذر

آخرین نماز جمعه قبل از 16 آذر را احمد جنتی خواند. از متهمین اصلی کودتای 22 خرداد. او در خطبه هائی که در نماز جمعه تهران خواند و بخش هائی از آن را درهمین شماره پیک نت می خوانید، نه تنها نگرانی خود، بلکه به سخنگوئی از تیم کودتای 22 خرداد، نگرانی همه آنها را از برگزاری 16 آذر بر زبان آورد.

یکشنبه روز عیدغدیر است و به همین بهانه، آیت الله خزعلی را که دبیرکل غدیر است سخنران پیش از خطبه های نماز کردند. او نیز نگران از 16آذری که در پیش است سخنانی گفت. بخش هائی از سخنان وی را نیز در همین شماره پیک نت می خوانید.

احمدی نژاد که فعلا همه دولت در خود او جمع است، در یک بندبازی آشنا برای مردم، شنبه را به یکشنبه و پنجشنبه را به جمعه وصل کرده و تعطیل اعلام کرد. با این امید که مردم می روند به مسافرت و تا صبح دوشنبه درگیر بازگشت از سفر خواهند بود و فرصتی برای شرکت در 16 آذر نخواهند داشت. وزارت علوم نیز با همین انگیزه خوابگاه ها را تعطیل کرده تا دانشجویان بروند به شهرهایشان و پخش شوند.

فرماندهان انتظامی که تاکنون سعی می کردند، در اظهار نظرهای 16 آذری، خود را خونسرد جلوه دهند، از پنجشنبه تهدیدهای لفظی را شروع کرده اند. این درحالی است که فاصله استقرار نیروهای ویژه برای مقابله با مردم در خیابان ها کم شده و شمار این نیروها بیشتر.

همه آنها و طیف های وابسته به آنها که تاکنون از ختم غائله – نامی که برای مقابله مردم با کودتای 22 خرداد انتخاب کرده اند- سخن می گفتند و برای یکدیگر پیام تبریگ سرکوب می فرستادند، حالا برای عبور از سنگر 16 آذر به تکاپو افتاده اند.

آنها که تریبون های حکومتی – مانند نماز جمعه و یا صدا و سیما- را دراختیار دارند، می گویند 16 آذر روز امریکا ستیزی است، زیرا در 16 آذر سال 1332، بعد از کودتای 28 مرداد دانشجویان دانشگاه تهران علیه امریکا و سفر معاون رئیس جمهور این کشور به ایران تظاهرات کرده بودند. تظاهراتی که برای سرکوب آن فرمانداری نظامی کودتای 28 مرداد فرمان حمله به دانشگاه را داد و نیروهای فرمانداری کودتا اجازه تیر مستقیم داشتند. دراین یورش سه دانشجو کشته شدند و عده زیادی نیز مجروح شدند. قربانیان عبارت بودند از "قندچی"، "بزرگ نیا" و "شریعت رضوی".

این تریبون ها، از جمله سخنان احمد جنتی که در همین شماره پیک نت می خوانید نمی گویند که کودتای 28 مرداد علیه آزادی ها بود و تا آزادی بود امریکا و انگلیس نمی توانستند دست بگذارند روی نفت ایران، زیرا مطبوعات می نوشتند و احزاب مخالفت می کردند و مجلس نیز متاثر از این فضای آزاد سیاسی نمی توانست یکدست طرف دربار شاهنشاهی را بگیرد.

بدین ترتیب و درحقیقت 16 آذر، روز تظاهرات دانشجویان علیه کودتای 28 مرداد بود و یکی از دو حامی خارجی بزرگ این کودتا یعنی امریکا. 16 آذر تظاهراتی بود علیه شاه، ژنرال های یک ستاره و دوستاره ارتش وی و اوباش و روحانیون حامی کودتا. سفر نیکسون معاون وقت رئیس جمهور امریکا و فریاد علیه او و امریکا، در واقع فریاد علیه کودتا بود. این را امثال جنتی و کودتاچیان 22 خرداد به روی خود نمی خواهند بیآورند.


بحث در محافل حکومتی
فرقه های نفوذی
در شریان های ج. اسلامی
علی اکبر ناطق نوری قربانی یک تحقیق 150 ساله خواهد شد؟

سخنرانی هاشمی در مشهد
شتر کودتای 22 خرداد را
رهبر، خودش از کوه پائین بیآورد!

اعتراف فرمانده سپاه سیدالشهدا
بسیج 20 میلیونی
ادعائی که چون یخ در آفتاب آب شد

تمام بسیجیان استان تهران از فیروزكوه، دماوند، بومهن، پردیس، پاكدشت، ری، اسلامشهر، رباط‌ كریم، شهریار، شهر قدس، ملارد، ساوجبلاغ، كرج و حتی از برخی دیگر از استان‌ها به تهران برای خاموش كردن اغتشاشات آمده بودند.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات


آبونمان

ماه دسامبر

برای یادآوری به آنهائی که وعده کرده بودند اما آبونمان ماه دسامبر را فراموش کرده اند و آنها که وعده ای نداده بودند و همچنان اطلاع ندارند، که ما در ابتدای هر ماه باید هزینه ماه پشت سر مانده پیک نت را پرداخت کنیم، چرا که درغیر اینصورت خلاف قرار داد عمل کرده و پس از سه اخطار، سرور ما قفل می شود. شما از دو طریق pay pal و حساب بانکی پیک نت می توانید آبونمان و کمک های خود را پرداخت کنید. آدرس این هر دو، در انتهای صفحه اول (همین صفحه) اعلام شده است.


نمونه ای دیگر
از مردم فریبی ها

سلام- من در باره کفش محمدعلی رامین که منتشر کرده بودید می خواستم بنویسم که ایشان مثل اینکه کیسه را روی کفش کشیده است تا با کفش روی فرش مسجد نرود. مطمئن نیستم اما اینطور بنظر می رسد. این را به حساب یکی دیگر از آن ظاهرسازی های مذهبی تیم آقای احمدی نژاد برای فریب مردم مذهبی بگذارید. مثل کاپشن پوشیدن احمدی نژاد در سفرهای استانی و کت و شلوار مارک فرانسه پوشیدن در سفر به امریکا! یا بشقاب برای امام زمان سر سفره غذا گذاشتن و دهها نمونه دیگر. آقای رامین هم فکر کنم در ادامه همین ظاهرسازی ها و برای جلب نظر عکاسان کیسه نایلونی روی کفشش کشیده بود.


تعطیلاتی
برای متفرق کردن

با سلام- تعطیل كردن دانشگاه ها در روز 14 آذر نقشه ای برای خالی کردن دانشگاه ها در روز 16 آذر است. میدانیم كه تمامی دانشجویان خوابگاهی شهرستانی هستند و طبیعی است  که با استفاده از چند روز تعطیلات به شهرستان خود بروند و كمتر اتفاق می افتد كه در اولین روز بازگشائی دانشگاه كه همان روز موعود 16 آذر است به شهر محل دانشگاه خود باز گردند .بدین ترتیب دولت درپشت تعطیلی 14 آذر كه به مناسبت بین التعطیلین عنوان گردیده خواب مقابله با تظاهرات و مراسم 16 آذر را در سر دارد.


"رادان" بعد از "کُردان"؟

سلام-  سردار "رادان" جانشین فرمانده نیروی انتظامی اواخر هفته گذشته در بخش ويژه بيمارستان مسيح دانشوری بستری شده است. وی در وضعيت اغماء ميباشد. بيشتر نمي توانم توضييح بدهم.


بسیجی سازی

 به جای

خصوصی سازی

غلامحسین الهام عضو چند شغله دولت احمدی نژاد و عضو حقوقدان شورای نگهبان در گردهمآئی بسیج فریدون کنار در ساحل دریای مازندران شرکت و سخنرانی کرده است. الهام در باغ سبز را به روی بسیجی ها گشوده و برای دلگرم کردن و پشت کودتا نگهداشتن آنها گفت:

 بسیج باید در دوران خصوص سازی کارخانه ها را فتح کند و قدرت اقتصادی واقعی كشور را در دست بگیرد و نگذارد اقتصاد در عصر خصوصی‌سازی به دست گروه‌های خاص انحصارطلب و سرمایه‌سالار بیفتد.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)