سرمقاله راه توده: شعارهای مردم را جدی بگیریم
جنبش سبز ایران
در شعارهای موزون مردم


 


انتخابات ریاست جمهوری
تونس بعد از افغانستان
ج. اسلامی سرود یاد مستان داد

       پیک هفته 107  -------- 18 آبان 1388  برابر9 نوامبر2009

  infos@peiknet.com

 

منتخب اخبار

بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


گزارشی از خیابان انقلاب
مردم ایران
بسیج و نیروی انتظامی را خواهند بخشید؟


پارلمان نیوز- پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس
جزئیات تخلفات انتخاباتی
یک مرجع داخلی نیست که به اسناد رسیدگی کند؟


 


تفسیر روزنامه یونگه ولت" ارگان چپ آلمان- ترجمه رضا نافعی
بوش دو میدان جنگی افغانستان و عراق را تحویل اوباما داد،
و او ایران را بعنوان میدان سوم به این دو میدان خواهد افزود
نخستین جنگ تاریخ
که پایان آن مشخص نیست

از سال 2006 تاکنون تعداد نیروهای اشغالگر 10 برابر و جنگنده های طالبان  3برابر شده است. این ارقام تخمینی در گزارشی ذکر شده که در آغاز ماه اکتبر، یک سازمان اطلاعاتی آمریکا به پرزیدنت اوباما عرضه کرد. بجای 7000 شورشی، طبق تخمین های اطلاعاتی، امروز25000 شورشی در برابر اشغالگران ایستاده اند. "جنگ جهانی علیه  "اسلام خشونت گرا" که نومحافظه کاران آمریکا بلافاصله پس از رخداد 11 سپتامبر اعلام کردند، تبدیل به یک واقعیت شده است. همانطور که نقشه آنرا کشیده و اعلام کردند، این یک جنگ جهانی است، که می تواند دهها سال بطول انجامد. ولی بطور قطع طولانی تر از مجموع طول زمان دو جنگ جهانی گذشته خواهد بود. این نخستین جنگ تاریخ است که پایانش مشخص نیست. جنگی که از آغاز بنیادش بر دهها سال گذاشته شده است. جنگی که گسترش آن مسلم ولی گسترش جغرافیائی آن را نمی توان بطور مشخص پیش بینی کرد. جورج بوش دو میدان جنگ تحویل باراک اوباما داد، افغانستان و عراق. اوباما میدان دیگری در همین منطقه بر آن خواهد افزود  و منطقه را در شرایطی بد تر از آنچه تحویل گرفت تحویل خواهد داد. برای جمهوری خواهان، نو محافظه کاران، لابی هوادار اسرائیل، و جنگ افروزان با نفوذ  در حزب خودش کافیست که از اوباما اندک تردید دیپلماتیک مشاهده شود و یا حتی او برای سازش آمادگی نشان دهد تا او را بعنوان "نرم" و "مردد" تخریب و بی اعتبار کنند. تقریبا دوسوم از کسانی که در امریکا مورد پرسش قرار گرفته اند خواستار توسل به خشونت در برابر ایران هستند. بویژه وقتی به آنها گفته شود که برای پیشگیری از "دست یابی ایران به بمب" چاره دیگری نیست. نه تنها 71 در صد از جمهوریخواهان بلکه 51 در صد از هواداران اوباما  هم این عقیده را  دارند. به این صورت جنگ با ایران را  خیلی بهتر از تشدید جنگ در افغانستان می توان به  "افکار عمومی" آمریکا قبولاند. دو سوم از مردم آمریکا اعتقادی به موفقیت تشدید جنگ در افغانستان ندارند

برگرفته از یونگه ولت 04.11.2009

نوشته: کنوت مِلِنتین- ترجمه رضا نافعی

وبلاگ "آینده ما"


پیام ویدیوئی شیخ مهدی کروبی
دیدار دو ساعته احمدی نژاد و امریکائی ها
مردم را سر کار گذاشته اند

احمدی نژاد و آقایانی که 13 آبان امسال خیلی ضد امریکائی شده بودند و می گفتند هیچ شعاری غیر از "مرگ بر امریکا" نباید داده شود، در نیویورک با حضور و هدایت احمدی نژاد با امریکائی ها مذاکره دو ساعته ای داشتند که هنوز هیچ گزارشی درباره آن به مجلس و مردم نداده اند. بدستور همین آقایان، روز 13 آبان عده ای بی خبر را که عمدتا بچه مدرسه ای ها بودند مقابل سفارت امریکا جمع کردند تا شعار "مرگ برامریکا" بدهند و در خیابان های منتهی به سفارت امریکا با مردم معترض با چوب و چماق و زنجیر و گلوله های رنگ و نارنجک گاز فلفل مقابله کردند و شب هم در سیما گفتند که جرم آنها که کتک خوردند این بوده که "مرگ بر امریکا" نگفته اند! عکس زننده ای را در همین سیما از آیت الله منتظری به نمایش گذاشتند که قسمت بالای آن را حذف کرده بودند تا عمامه ایشان دیده نشود و شکل مجرم پیدا کند و سپس جرم ایشان را هم اینگونه اعلام کردند: "حسینعلی منتظری گفت که اشغال سفارت امریکا غلط بوده و بی بی سی هم این خبر را بزرگ کرد!"

شیخ مهدی کروبی که خود و محافظانش به همراه مردمی که آنها را همراهی می کردند، در روز 13 آبان مورد تهاجم قرار گرفته بود، در پیام ویدیوئی اش اشاره به همین نکات می کند که می شنوید و می بینید!


تماس تلفنی آیت الله منتظری با مهدی کروبی

آقای منتظری:
خداوند کشور را از حوادث بد

پیش رو حفظ کند!


در سفر محرمانه رئیس جمهور کره جنوبی به قم
کره جنوبی حاضر نشد
قفل ماهواره ای به ایران بفروشد

نخستین بیماران پارازیت های سپاه
به مراکز درمانی مراجعه کردند

جنبش اعتراضی زیر پوست شهر قم

کوچ قاضی مرتضوی
از قوه قضائیه به قوه مجریه!

محمدعلی رامین
ظهور مشاور غایب احمدی نژاد
در وزارت ارشاد

"محمدعلی رامین" مشاور "هولوکاست"ی احمدی نژاد، بی سر و صدا شده است معاون مطبوعاتی وزرات ارشاد اسلامی. وی که اهل خوزستان است و گفته می شود تبار اسلامی نیز نداشته، چند سال پیش بدلیل کشف رابطه هایش با نئوفاشیست های آلمان، از سوی دولت این کشور عنصر نامطلوب تشخیص داده شده و از آلمان اخراج شد. "رامین" اروپائی ترین چهره را در میان مشاوران درجه اول احمدی نژاد دارد.


مصاحبه معاون رئیس جمهور عراق
هشدار به لاریجانی درباره دخالت ایران در امور عراق

محمد خاتمی:
آنها که منکر رای مردم اند نباید محور کارها باشند

عبدالله شهبازی:
 نگران جنگ داخلی ام

اگر سخن من اعتباری داشت، می‌خواستم احمدی‌نژاد فوراً به دلیل عدم کفایت سیاسی توسط نمایندگان مجلس برکنار و محاکمه، محاکمه واقعی شود، به عنوان آغازگر و محرک این موج که پس از آن نیز با سوءمدیریت خود هر لحظه ایران اسلامی را با بحرانی جدید مواجه کرده و می‌کند؛ به عنوان کسی که اینک حتی «عقلای جناح راست» نیز او را «بلیه آسمانی» و «درد بی‌درمان» یافته‌اند.

اگر سخن من اعتباری داشت، می‌خواستم که «ارباب معارک» را از رسانه‌ها و منابر جمع کنند و برخی‌شان را، به اتهام فتنه‌انگیزی، به محکمه کشانند. اگر سخن من اعتباری داشت، می‌خواستم با میرحسین موسوی و خاتمی و کروبی جلسه‌ای برگزار شود و درباره آینده ایران اندیشیده شود. می‌گفتم: در انقلاب 1848 فرانسه، انگلیسی‌ها بسیار سرمایه‌گذاری کردند تا فردی هوادار خود را در فرانسه، با نام «ناپلئون سوّم»، به قدرت رسانند. در انقلاب 1917 روسیه، آلمانی‌ها بسیار تلاش کردند تا لنین را برکشند زیرا خواستار خروج روسیه از جنگ جهانی بود؛ یعنی آن‌چه آلمان می‌خواست. چرا امروز این همه می‌کوشند تا میرحسین موسوی و خاتمی و کروبی، یعنی رهبرانی که به انقلاب اسلامی باور دارند و تمامی هوّیت خود را در انقلاب و میراث امام خمینی (ره) یافته‌اند، منزوی شوند و جنبش دارای هوّیت به موجی کور و بی‌هوّیت بدل شود و راه برای راهزنان سیاسی هموار؟ چرا برخلاف آن‌چه تمامی «عاقلان» در تاریخ کردند رفتار می‌شود؟

در یک کلام، اگر سخن من اعتباری داشت، می‌خواستم که «عقلای قوم»، از هر جناح سیاسی بدون در نظر گرفتن سلایق یا علائق یا کینه‌های شخصی، جمع شوند و برای مملکت چاره‌ای بیندیشند. تحلیل‌گرانی هستند که آن‌چه را من می‌بینم دیده‌اند ولی جسارت بیان آن را ندارند. باید جسور بود و گفت. من مسئولم. من نگران آنم که در ماه‌های آینده روزنه‌هایی که امروز باز است برای همیشه مسدود شود و بر ایران آن رود که محسن حسام مظاهری، و بسیار کسان همچون او، نگران وقوع آن‌اند: جنگ داخلی!


16 آذر در راه است!
حکومت زانوی غم بغل کرده

از سالگرد 13 آبان همه عبور کردند. هم رهبران و مجریان کودتای 22 خرداد و هم مردم زخم دیده و رای به تارج رفته. حاکمیت هنوز از ضربه ای که روز 13 آبان خورد در سر گیجه بسر می برد. امواج واکنش ها نسبت به خشونت و جنایتی که در تهران و بسیاری از شهرهای کشور علیه مردم اعمال شد، چه درجامعه و چه در بدنه حاکمیت و حتی در درون حاکمیت کودتائی ادامه دارد. نه تنها ادامه دارد که در روزهای آینده تشدید نیز خواهد شد. هنوز خیلی از نهادها و چهره های مذهبی و سیاسی در بهت و حیرت اند از آنچه دیدند و شنیدند. کودتاچی ها هنوز از زیر ضربه 13 آبان برنخاسته، باید زانوی چه کنم با 16 آذر را بغل کنند. تازه بعد از 16 آذر دهه اول محرم می رسد و فرصت 10 روزه مردم برای فریاد "یاحسین- میرحسین". زمستان سر نیآمده، نوبت به راهپیمائی 22 بهمن می رسد و تازه، سالروز رفراندوم پایان سلطنت و  استبداد و بنای جمهوری می رسد و بدنبال آن....این فرصت ها را سر باز ایستادن نیست.


دیدار خاتمی و کروبی
و تماس تلفنی عبدالله نوری با کروبی


پرونده "نگین غرب"
پس انداز یک عمر ما نباید
از گلوی قاضی مرتضوی پائین برود


آنچه مردم دیدند
آنچه سیما نشان داد!

تهرانی ها روز 13 آبان این صحنه ها را درخیابان های مرکزی شهرشان دیدند اما شب در سیمای جمهوری اسلامی خلاف آن را همراه با تصاویری از بچه مدرسه ای های معصومی که پرچم و بادکنک دولتی به دستشان داده و مقابل ساختمان سابق سفارت امریکا جمع شان کرده بودند شنیدند.


بازداشتی های 13 آبان را به اینجا برده اند
زندان "
خورین"
جانشین بازداشتگاه کهریزک شد

احمدی نژاد مقدمات یک کودتای دیگر را می چیند
تدارک گارد ریاست جمهوری برای انتخابات مجلس بعدی

افشاگری یکی از افراد بسیج
دلیل و انگیزه
دستگیریهای وسیع
13 آبان

سردار نقدی مبتکر طرح شکار 13 آبانی ها و دریافت تشویقی 250 هزار تومانی بود و به همین دلیل گروه های بسیجی سعی می کردند مردم را به کوچه های خلوت کشانده و آنها را با "ون" و "موتورسیکلت" با خود ببرند. حتی فرمانده بسیج یکی از مناطق تهران با همکاری تعدادی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی پارکینگ منزل خود را تبدیل به یک بازداشتگاه موقت کرده بود که در عصر 13 آبان بیش از 2 مینی بوس افراد دستگیر شده اعم از زن و مرد را به بازداشتگاه سپاه انتقال دادند. محل بودجه این تشویقی، نمایندگی بیت رهبری در سپاه بود. این را خود فرمانده پایگاه اعتراف کرده است.

روز نهم آبان، در یکی از پایگاه های بسیج، جلسه ویژه همآهنگی سرکوب مردم تشکیل شد و در پایان همین جلسه به کسانی که احضار شده بودند – از جمله خود من- یک چک 400 هزار تومانی دادند.


چند گام به جلو در شعارهای مردم در 13 آبان

شعارهای مردم در روز 13 آبان، بر خلاف تمام تظاهرات 5 ماه گذشته، بیشتر متوجه علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی بود. درحالیکه در گذشته، عمدتا در محکوم کردن کودتا، پس گرفتن رای، حمایت از موسوی، دعوت نیروی انتظامی به مدارا و آشتی و دیکتاتوری بود. شعارهای جدید مردم در روز 13 آبان نشان داد که مردم قلب قدرت را هدف گرفته اند و هر نوع تردید درباره نقش او در تمام حوادث 20 سال گذشته و بویژه از 22 خرداد به بعد را تردید ندارند. تاکنون عمدتا فرزند او "مجتبی" در شعارهای مردم مطرح بود. "مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی"، اما اکنون از پسر عبور کرده و به پدر رسیده اند. قرار دادن احمد جنتی در کنار احمدی نژاد و شعار علیه هر دو آنها نیز از نکات جدید تظاهرات 13 آبان بود که نشان از وسعت آگاهی مردم نسبت به پیوندها و نوچه و مریدی های داخل حاکمیت دارد.

از میان شعارهای جدید مردم این تعداد را به خاطر سپرده ام:

"معاویه حیا کن، سلطنت رو رها کن"

"نه جنتی نه احمدی، لعنت به بیت رهبری"،

"رهبر ما قاتله، ولایتش باطله"،

"محمود جنایت می کنه، رهبر حمایت می کنه"،

"لا الله علی الله، احمدی لعنت الله"


فستیوال«آسیای جوان»

(شانزدهمین فستیوال تئاتر ایرانی – کلن)


روز شمار خبری پیک نت - 1
لحظات کودتای 22 خرداد

قرارگاه ثارالله
بازوی اجرائی کودتای 22 خرداد
و عامل سرکوب، کشتار و شکنجه

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

تماس با پیک - تبلیغات در پيك

پیام ها و نظرات


الوعده وفا!

31 شهریورماه گذشته،(22 سپتامبر) نخستین فراخوان پیک نت خطاب به خوانندگان این روزنت منتشر شد. در این فراخوان، پیک نت از خوانندگان خود خواست تا خود به هر مقدار و میزان که صلاح می دانند و ممکن، آبونمان بهره گیری از این روزنت را پرداخت کنند. بدنبال اعلام آمادگی های خوانندگانی از داخل و خارج از کشور، ما اعلام کردیم که به صلاح نمی دانیم مستقیما از خوانندگان داخل کشور خود آبونمان دریافت داریم، درحالیکه نگرانی آنها برای تامین هزینه پیک نت و تب و تاب آنها برای انتشار آن، اغلب قوی تر و با انگیزه تر از خوانندگان خارج از کشور بود و هست. البته این حکم برای خارج از کشور، حکمی عام نیست و بودند و هستند دوستان و خوانندگانی که با یاران داخل کشور پیک نت همسوئی کامل دارند و این را درعمل نیز ثابت کردند.

دو هفته پس از اولین فراخوان، باز هم به توصیه دوستان و خوانندگان خارج از کشور، یک حساب pay pal باز کردیم تا زحمت مراجعه به بانک و پست را برای کسانی که قصد پرداخت آبونمان خود را دارند و یا احتمالا بیش از آبونمان؛ قصد کمک مالی به ما را دارند با صرف وقت کمتری بتوانند چنین کنند. این حساب جدید را در آخرین قسمت صفحه اول پیک نت، بصورت ثابت نگهداشته و وعده دادیم که درابتدای هر ماه خارجی – زیرا این حساب برای کسانی است که در خارج از کشور بسر می برند- پرداخت آبونمان را یادآور می شویم، تا راه را بر این احتمال که مسئله را فراموش کرده باشند ببندیم و ضمنا با تداوم این یادآوری، ضرورت پرداخت آبونمان را به امری عادی و فراموش نشدنی تبدیل کنیم. چنان که در این شماره – امروز- (7 نوامبر) کرده ایم و در روزهای نخست ماه آینده نیز تکرار خواهیم کرد.)


من شاهد زنده
زندان دژبان هستم

من یکی از خوانندگان سایت شما هستم. چند روز پیش خبری که شما درباره زندان زیر دژبان تهران نوشته بودید خواندم و خیلی حال کردم که این خبر را منتشر کرده بودید، اما دیدم در بالاترین یک عده ای که علیرغم بی اطلاعی و بی خبریشان دوست دارند درباره هرچیزی اظهار نظر کنند آنجا نوشته بودند این خبر خالی بندی است. البته شاید هم خود افراد وابسته به حکومت اینطور پیام ها را می نویسند تا راه اطلاع رسانی به مردم را ببندند.

من جواب آن پیامگذاران را در بالاترین دادم و همان پاسخ را برای شما هم می فرستم تا در تکمیل خبر قبلی تان باشد.

«این خبر کاملا درسته! من خودم در ستاد فرماندهی دژبان ارتش سرباز بودم. بخشی از این پادگان زندان مخفی دستگاه امنیتی رژیم است. عوامل زندان با لباس ویژه و بدون هیچ مانعی از داخل دژبان عبور می کردند! در جه دارهای رسمی می گفتند که محوطه زیر پادگان زندان مخفی حکومت است! ستاد فرماندهی دژبان ارتش در خیابان جمالزاده واقع است !این زندان یکی از مخوف ترین زندان های امنیتی است که تا کنون از چشم همه دور مانده بود! این یک زندان رسمی نیست بلکه زندانی است مخفی. پیروز باشید)


خبر این پادگان
را هم منتشر کنید

سلام- در جنوب ورامین - پائین تر از روستای قلعه بلند- منطقه ایست به نام سیاه پرده. از سیاه پرده به سمت جنوب شرقی به منطقه ای میرسیم به نام سیاه کوه. دوازده کیلومتر به سمت جنوب سیاه کوه و در شرق کله کوه پادگان بزرگی در وسط بیابان قرار دارد که متعلق به سپاه است. دور این پادگان دیوارهای بسیار بلندی کشیده اند و در بزرگ آن بطرف جاده باز می شود.

تردد کامیون های کمپرسی به این پادگان مستقیم از طرف کویر به داخل پادگان است. تعداد کمپرسی بیشتر از نفر در این پادگان تردد میکند.

این اطلاع را منتشر کنید تا اگر دیگران جزئیات بیشتری را میدانند در اختیارتان بگذارند.


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)