ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سخنرانی دیروز علی خامنه ای

رهبر راست گفت

سخن از کودتاست، فجایع نتیجه اند

 
 
 
 
 

مدارس و دانشگاه ها بزودی گشوده می شوند. تظاهرات و اعتراضات از هم اکنون پیش بینی شده و بدنبال جلوگیری از آن هستند. ابتدا قرار بود دانشگاه را یک ترم تحصیلی تعطیل کنند. این طرح نه عملی بود و نه راه حلی دراز مدت برای خنثی سازی اعتراضات دانشجوئی، بنابراین راه حل را در دلجوئی از دانشجویان یافتند. چه کسی باید این دلجوئی را می کرد؟

پاسخ به این سئوال ساده است: آن کس که از بعد از انتخابات بیش از همه علیه او شعار داده می شود. فریاد مرگ بر دیکتاتور چه کسی را جز علی خامنه ای نشانه گرفته است؟

بنا بر همین پیش بینی و راه حل، شماری از دانشجویان بسیجی را 4 شنبه (دیروز) خدمت رهبر بردند تا برای آنها، به شیوه دلجوئی از دانشجویان سخن بگوید.

سخنان علی خامنه ای دراین دیدار را، از حاشیه پردازی های طولانی و لفاظی های همیشگی وقتی جدا کنید، این چند نکته ای به دست می آید:

1- با ماموران امنیتی و انتظامی خاطی برخورد می شود. در حادثه كوی دانشگاه تخلفات بزرگی انجام شده كه پرونده ویژه ای برای آن تشكیل شده تا مجرمان بدون توجه به وابستگی سازمانی، به مجازات برسند. (البته پس از مقدمه ای که در ستایش خدمات نیروی نتظامی و بسیج (بخوانید لباس شخصی ها) در سرکوب مردم بود.)

2- حادثه حمله به دانشگاه و حوادث بازداشتگاه کهریزک نباید با مساله اصلی بعد از انتخابات خلط مبحث شود. اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هتک آبروی نظام در مقابل ملت ها بود.

3- عده ای سعی دارند به جای این موضوع، نحوه برخورد با زندانیان در بازداشتگاه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه را به عنوان موضوع اصلی مطرح کنند.

4-  من، پیشقراولان حوادث اخیر را به دست نشاندگی بیگانگان از جمله امریكا و انگلیس متهم نمی كنم چرا كه این موضوع برای من ثابت نشده است اما تردیدی وجود ندارد كه این جریان، چه مسئولان و پیش قراولان آن بدانند و چه ندانند جریانی حساب شده بود.

5- کشته شدگان حوادث اخیر معدود است.

6-  اعتراض ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از قبل برنامه ریزی و جریانی حساب شده بود.

 

الف- آن پرونده ای که برای مجرمان و متجاوزان و حمله به کوی دانشگاه تشکیل شده، کدام است و کجاست، که ایشان می داند اما تاکنون هیچکس از آن خبر ندارد؟

ب- وظیفه نیروی انتظامی حفظ نظم، حمایت از مردمی است که بی سلاح و با هدف بیان نظراتشان در یک راهپیمائی شرکت می کنند. چنان که در راهپیمائی های هفته اول بعد از اعلام نتایج کودتائی انتخابات شرکت کردند. آن که به روی مردم آتش گشود، به خانه های مردم حمله کرد، با چماق به اتومبیل های مردم حمله کرد و آن فجایعی را آفرین که در دهها فیلم کوتاه روی شبکه یوتیوب است، همان بسیج و نیروی انتظامی بود که ایشان از آنها تقدیر کرد.

پ- ایشان درست می گوید. موضوع اصلی رفتار با زندانیان و بازداشتی ها نیست، بلکه کودتا علیه رای مردم است. جنایت، کشتار، شکنجه، دادگاه کودتائی و بقیه مسائل حاشیه کودتاست. بنابراین آنچه باید بررسی شود و سرانجام نیز خواهد شد – حتی بصورت تاریخی- کودتاست. همچنان که درباره کودتای 28 مرداد چنین شد. کسی نرفت دنبال فجایعی که سرهنگ زیبائی و یا سپهبد بختبار و یا سپهبد آزموده انجام دادند و یا نرفت بدنبال حمام زرهی که مخوف ترین شکنجه گاه کودتای 28 مرداد بود. همه اینها بعنوان حواشی کودتای 28 مرداد در تاریخ ثبت شد. در باره کودتای 22 خرداد 1388 نیز همینگونه است. باید مشخص شود چه کسانی طراح کودتا بودند و با چه هدفی به این کودتا دست زدند.

ت- ایشان گفته است که پیشقرآولان – یعنی موسوی و کروبی و ...- امریکائی نیستند اما دست بیگانگان در اعتراضات مردم علیه کودتای 22 خرداد بود. این سورنا را از طرف دیگرش هم می توان فوت کرد. این که دست بیگانگان در کودتای 22 خرداد بود. وقتی لب تاپ اتمی ایران به امریکا منتقل می شود، وقتی سردارعسگری عامل امریکا از آب در می آید و از ترکیه می رود به اسرائیل و سپس به امریکا، وقتی خریدهای تسلیحاتی ایران بسرعت فاش می شود، وقتی 18 و نیم میلیارد دلار نقد و شمش طلای ارسال جمهوری اسلامی به لبنان در ترکیه لُو می رود و ضبط می شود و وقتی....  چرا نباید قبول کرد که در قلب ستاد کودتا عوامل امریکا وانگلیس نفوذ دارند؟

ث- رهبر جمهوری اسلامی شمار کشته شدگان جنبش اعتراضی به کودتای انتخاباتی را معدود اعلام کرده است. این معدود چه رقمی است؟ ایشان اعلام کند تا با آمار بدست آمده توسط مردم مقایسه شود.

ج- علی خامنه ای اعتراض به کودتا را هتک نظام در افکار عمومی ملت ها اعلام کرده است. چرا کودتا هتک آبروی نظام نیست، اما اعتراض مدنی مردم هتک حرمت است؟ 3 میلیون نفر در خیابان های تهران فریاد زده اند "رای ما کو؟" و ایشان در نماز جمعه گفته من یک قدم عقب نمی نشینم. هتک آبروی نظام اینجاست. جائی که یک نفر در برابر یک ملت می ایستد. هتک حرمت نظام، با شکنجه و اعتراف گیری مدیران و کادرهای انقلاب و 30 سال عمر جمهوری اسلامی صورت گرفته است و ادامه دارد.

ح- علی خامنه ای از تخلف قانونی پیشقرآولان جنبش اعتراضی سخن گفته است. متخلف اصلی خود اوست. بیانیه 23 خرداد را، پیش از اعلام قطعی و رسمی نتیجه انتخابات از سوی وزارت کشور و تائید آن از سوی شورای نگهبان چه کسی نوشت و یا برایش نوشتند و دادند صدای جمهوری اسلامی بخواند؟ درحالیکه همه از کودتای انتخاباتی سخن گفتند و می گویند، ایشان از اختلاف آراء و ناممکن بودن تقلب سخن گفت و می گوید. درحالیکه اصلا بحث بر سر شمارش آراء نیست. بحث بر سر کودتاست. اگر کودتا نبود، چرا همان شب شمارش آراء انتخابات بازداشت های سیاسی آغاز شد؟ دستور این بازداشت ها را چه کسی و به چه دلیلی صادر کرد؟

خ- علی خامنه ای درباره برنامه ریزی تظاهرات بعد از انتخابات سخن گفته است. این درست همان سناریوئی است که بموجب آن دهها زندانی سیاسی را از دو ماه پیش شکنجه می کنند و اعتراف تائید آن را میگیرند. بنابراین چطور می توان تصور کرد که خود وی در پشت این بازداشت ها و شکنجه ها و اعتراف گیری ها قرار ندارد؟

اگر درباره برنامه ریزی کودتا وی چنین ادعائی را می کرد، حرف درستی زده بود، اما نعل را وارونه زده است. در تهران 10 میلیونی، رئیس جمهوری که ادعا می شود 24 میلیون رای آورده نمی تواند یکصد هزار نفر را به حمایت از خود به خیابان بیآورد. همین وضع در همه شهرهای ایران نیز حاکم است. کجاست آن 24 میلیون رای؟

رهبر جمهوری اسلامی 20 سال است نه مصاحبه مطبوعاتی می کند که خبرنگاران از او سئوال کنند و نه درجلسه ای شرکت می کنند که دیگران پاسخ او را بدهند. آنچه که هتک حرمت و احترام جمهوری اسلامی شد، اینهاست!