ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

نامه اعظم طالقانی به نمایندگان مجلس هشتم

مگر وکیل الدوله اید که دربرابر

این همه جنایت سکوت کرده اید؟

 
 
 
 
 

 

اعظم طالقانی دبیر کل جمعیت زنان انقلاب اسلامی، از فعالان ملی- مذهبی و دختر آیت الله محمود طالقانی، نامه ای خطاب به نمایندگان مجلس هشتم منتشر کرد. در این نامه آمده است:

 

 

آنچه در این نوشته می‌خوانید مطالب و شکوائیه مردم و انعکاس افکار عمومی است و در واقع از زبان ملت رنج کشیده این مرز و بوم است:

مهمترین نکات مورد نظر مردم عبارت است از اینکه پس از دو ماه که بر سر این ملت خطرها گذشته و هزینه‌ها پرداخته‌اند، خون‌های پاکی که بر خیابان‌ها ریخته شده، وجود بازداشتگاه های غیررسمی که یکی از آنها مانند کهریزک شناخته شده و دستگیری فعالان خوشنام سیاسی- اجتماعی- فرهنگی و دانشجوئی که جز بازجوئی و بازجو رنگ آفتاب را ندیده‌اند؛ دستگیری بیش از چهار هزار نفر از شهروندان این سرزمین، برگ‌های سیاهی را در تاریخ ما ثبت کرد. مردم انتظار دارند مراجع دینی، نخبگان سیاسی- فرهنگی و بخصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قدرت و شجاعت همّ خود را بکار بندند و پشتیبان ملت باشند و این رسالت را بنحو احسن به انجام رسانند و اگر روزی گرفتار شدند و مانند نخبگان سیاسی فعلی هرچه در دادگاهها بگویند نه تنها خدشه‌ای به موقعیت آنان وارد نمی‌شود بلکه به لحاظ تاریخی و آینده موقعیت آنان بیش از گذشته تثبیت می‌گردد.

منتقدین و معترضین به تقلب در انتخابات (که عصاره تخلفات می‌تواند باشد) باید توسط اوباش و اشرار آزار ببینند آنهم با این شرایط که حتی خانواده‌ها از عده‌ای از آنان هیچگونه اطلاعی ندارند امثال تاج‌زاده، زیدآبادی، بهزاد نبوی، قوچانی و... چه بر سر آنان آمده است؟!

مردم می‌پرسند که شما نمایندگان مردم از سخنان موسوی، کروبی و خاتمی که صدا و ناله وجدان فعلی جامعه ماست چرا حمایت نمی‌کنید؟

حفظ نظام یعنی چه؟ کسانی که در این سی‌سال کم یا زیاد و به هر شکلی سوابق و خدماتی داشته‌اند باید درون زندان‌های رسمی و غیررسمی مخوف و ناامنی بسر برند؟ آیا این معترضین که فقط سوالشان این بود که رأی ما را کجا بردید؟ ما به کسی رأی ندادیم که نمی‌دانیم با ذخایر ارزی و بیت‌المال ما چه کرده، هیچ‌گاه به میلیاردها گم شده پاسخ نداده و نمی‌دهد؟ چرا رأس حاکمیت با اینکه وضع مالی دولت که برای هیچکس شفاف نیست هم از ایشان دفاع می‌کنند؟ این رفتارها یعنی چه؟ مردم سوال می‌کنند آیا در این میلیاردها پول گم شده شریکید؟

تاریخ ما پر است از فرقه‌هائی که به قدرت رسیدند و با استبداد حکومت کردند بعد هم مشخص شد که ساخته پرداخته بیگانگان بودند. انتشار کتاب‌های «دهه ظهور» و کتاب مشابه آن به زبان عربی که در لبنان انتشار یافته و آزادانه به فروش می‌رسد با اینکه مطالب داخل این کتاب‌ها عجیب و خطرناک بنظر می‌رسد هیچ نهاد دولتی مرتبط اعتراضی به انتشار آن ننموده است. در این کتابها ظاهر آقای احمدی‌نژاد را شبیه فرمانده کل قوای امام زمان دانسته، سیدمحمد خاتمی ترور می‌شود، آقای احمدی‌نژاد مأموریت دارند قدس را نجات دهند و بعد هم با ناتو قراردادی منعقد خواهد شد که شبیه صلح حدیبیه خواهد بود و سنی‌کشی و ... شروع می‌شود کسانی که این کتاب‌ها را دیده‌اند و خوانده‌اند نگران از وجود فرقه‌ای هستند که تمام سرمایه‌های ملی را به هدر دهد و کشور را نابود کند چون این فرقه از روایاتی بهره می‌گیرد که برای علما و جامعه مذهبی ایران خطراتی دارد.

اگر به این نکته توجه نکنید که این ملت از سه سال قبل تاکنون بیش از شما خطرات و آسیب‌هایی که به نظام وارد شده را می‌فهمید و دلسوزانه و مشفقانه بدون آموزش و با رعایت موازین اخلاقی و رعایت حقوق یکدیگر از دو هفته قبل از انتخابات تا کنون پا به صحنه گذارده‌اند، شهید دادند، زندانی دادند و به این در آن در می‌زنند تا خبری از زندانی خویش بدست آرند و اغلب دست خالی و به قول شاهدین در گرمای تابستان و دوری و بی‌خبری از عزیزشان به ناله و نفرین می‌پردازند و ناامیدانه برمی‌گردند و هیچگونه عکس‌العمل خشونت‌باری از آنان سرنمی‌زند و با روی آوردن به حضرت حق و دوری از شرک و پلیدی و صبورانه مقاومت می‌کنند. خشم سنگین خدا مستقیماً شامل شما خواهد شد. اگر کمی به جامعه‌شناسی ایران آشنا باشیم در همین دوران، بزهکاری، جنایت، ناهنجاری‌های اخلاقی و روانی و اجتماعی بسیار کاهش یافته بود و جامعه در واقع فضای سلامت سال 57 را تنفس کرد که دشمنان حق، نفس‌گیرشان کرد. ملت نشان داد که می‌تواند در فضای سالم و صادق در جامعه‌ای آزاد شایستگی خود را به اثبات رساند.

کساني مانند بني‌عباسي‌ها با تقلب قدرت را در دست گرفتند.

افکار عمومی به این اعتقاد رسیده‌ که شما به وظیفه نمایندگی‌تان عمل نمی‌کنید و اگر وجدان الهی شما فعال بود حتی جان خود را برای حفظ حقوق مردم می‌دادید همانطور که شهادت علی‌(ع) شهادت می‌دهد.

 چرا شما نمایندگان هیچگونه اعتراضی به 27هزار میلیارد تومان مطالبه معوقه بانک‌ها و تخصیص هشت هزار میلیارد تومان وام به90 نفر نداشته‌اید و متأسفانه هیچگونه اقدامی برای دریافت این بیت‌المال صورت نمی‌گیرد؟

ملت می‌گوید چگونه است بجای آنکه آقای کروبی که دلسوزانه برای جمهوری اسلامی فریاد می‌زند و عمق فاجعه را رو کرده تا آبروی اسلام را حفظ کند آنچه می‌گوید می‌دانید آنها مستند است، از او می‌خواهید اثبات کند؟

از ابتدای انقلاب این منطق که نقد نکنید، ساکت شوید، جمهوری اسلامی تضعیف می‌شود، شما حرف‌های دشمنان را می‌زنید؛ سبب شد که عده‌ای بدتر از بیگانگان در داخل چنان ریشه‌ای بدوانند و دملی شوند که نیشتر زدن به آن امروز بسیار مشکل می‌باشد. دستگیری شکنجه‌گران و قاتلین و محاکمه و مجازات و معرفی آنها به مردم و اعلام زندانهای غیررسمی و جمع شدن آنها، ضروری است نه آنکه آنان را اخراج کنید. اینان آبروی جمهوری اسلامی را چنان به خطر انداخته‌اند که از بیگانگان مخالف جمهوری اسلامی به مراتب خطرناک‌ترند. مردم انتظار دارند با اجرای عدالت جلوی فروپاشی را بگیرید و معتقدند دشمن در آستین است.

با این شرایط همه ما باید آرزوی مرگ کنیم که این خود ظهوری از خشم سنگین خداست.