ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه نخست وزیر عراق

ج. اسلامی به عراق حمله نمی کند

اما عراق نیز قربانی حمله به ایران خواهد شد 

 
 
 
 

 

عراق نو در تاریخ 22 مرداد 1388 اعلام کرد که نوری المالکی نخست وزیرعراق هشدار داد، هر گونه حمله نظامی به ایران منجر به شعله ورشدن آتش جنگ درمنطقه خواهد شد و اوضاع از کنترل خارج خواهد شد. المالکی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اقدامات پیشگیرانه عراق در صورت حمله موشکی جمهوری اسلامی به این کشور، در صورت هدف قرار گرفتن تاسیسات اتمی ایران گفت: معتقدیم عراق هدف عکس العمل ایران نخواهد بود، چرا که ما همواره مخالف حمله نظامی به ایران و مخالف  تهدیدات اسرائیل هستیم. عکس العمل احتمالی ایران نسبت به حمله نظامی به تاسیسات اتمی این کشور در خارج از منطقه خواهد بود و البته طبیعی است که منطقه را به سوی یک جنگ خواهد کشاند و طبیعی است که کسانی که در این حمله نقشی ندارند نیز به این جنگ کشانده خواهند شد.

این اخبار پس از خروج 4000 نظامی انگلیسی از پایگاهی در نزدیکی فرودگاه بصره و سپرده شدن آن به امریکائی ها در "عراق نو" منتشر شده است.

اکنون بیش از 130 هزار سرباز امریکائی در ده ها پایگاه نظامی در عراق مستقر هستند که از اهداف احتمالی این استقرار گسترده پیش بینی حمله نظامی به تا سیسات اتمی ایران و آغاز جنگی نیمه اتمی در منطقه است.