ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

همبستگی تاریخی مردم ایران

بزرگترین همایش ایرانیان

شنبه در شهر کلن آلمان

 
 
 
 
 

بزرگترین همبستگی ملی ایرانیان خارج کشور با ایرانیان داخل کشور، شکل گرفته است. تاریخ ایران چنین همبستگی را به یاد ندارد. این همبستگی با کودتائی بدست آمده است که علیه انتخابات 22 خرداد شد. تظاهرات، راهپیمائی و تجمعات اعتراضی در سراسر اروپا و حتی امریکا، بدون وابستگی به هیچ حزب و سازمان و گروه سیاسی برگزار می شود. این همایش ها صرفا برای اعلام همبستگی با مردم ایران و حتی دفاع از رائی است که در خارج کشور به نفع موسوی به صندوق ها ریخته شد، اما در داخل کشور علیه آن هم کودتا شد و بنام احمدی نژاد قرائت شد. این همبستگی باعث طرد ماجراجویان و حتی عوامل زیرعلامت سئوالی شد که در کنفرانس برلین موفق به آن نمایش های ضد ملی شدند و بزرگترین سوژه های تبلیغاتی را در صدا و سیمای جمهوری اسلامی علیه مهاجرین و اصلاح طلبان داخل کشور بوجود آوردند.

رهبری و ابتکار عمل در همایش های درحال جریان در اروپا و امریکا عمدتا برعهده جوانان ایرانی است و نسل قدیمی تر به این شور و احساس مسئولیت پیوسته است. کودتاچی ها در سیمای جمهوری اسلامی چند تنی را به تلویزیون آورده اند تا بگویند از طرف مجاهدین خلق در راهپیمائی ها دست به اغتشاش زدند، تا جنایاتی که چماق بدستان علیه مردم مرتکب شدند درحاشیه قرار گیرد. این درحالی است که حتی در تمام کشورهای جهان، دراین روزها منزوی ترین گروه مجاهدین و طرفداران بازگشت سلطنت به ایران اند. چنان که یا در دل همایش های چند هزار نفره ایرانیان در شهرهای اروپائی حل می شوند و یا اگر بانگی نا همخوان با جنبش داخل کشور بردارند بلافاصله از طرف جمع طرد می شوند. بویژه که آنها از تحریم کنندگان انتخابات بوده اند و امروز جرات نمی کنند سخنی درباره کودتا علیه انتخاباتی بگویند که 85 درصد مردم ایران در آن شرکت کردند.

اخبار همایش های خارج کشور در سیمای جمهوری اسلامی سانسور می شود و تاکنون تنها خبری که از این همایش ها پخش شده، خبری است که بموجب آن گویا چند نفر مجاهدین خلق و سلطنت طلب ها رفته اند مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین و سنگ پرتاب کرده اند. فیلم مونتاژ شده ای هم دراین مورد پخش کرده اند. خبر و فیلمی که هیچکس در پایتخت آلمان از آن اطلاع ندارد و بیشتر آرزوی سفارت جمهوری اسلامی در آلمان است تا واقعیت! جمهوری اسلامی سعی می کند با این نوع اخبار دولت آلمان را زیر فشار بگذارد تا اجازه تجمع و راهپیمائی های همبستگی را به ایرانیان ندهد و اگر چند تنی هم مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین جمع شده اند برای همکاری با این طرح و توطئه جمهوری اسلامی بوده است و نه همبستگی با مردم ایران. این همبستگی تاکنون موفق شده اتحادیه اروپا را زیر فشار بگذارد تا دولت کودتائی احمدی نژاد را به رسمت نشناسد. راهپیمائی ها و اجتماعات در تمام کشورهای اروپائی، کانادا، امریکا و استرالیا عموما در مراکز پر رفت و آمد مردم برپا شده و نه سفارتخانه های جمهوری اسلامی. زیرا سفارتخانه ها اغلب در نقاط پرت افتاده شهرها قرار دارند، درحالیکه این راهپیمائی های اعتراضی جلب حمایت غیر ایرانی و بویژه مردم خود کشورهای اروپائی و امریکائی و ... برای پیوستن به همبستگی با مردم ایران علیه کودتا را هدف خود قرار داده است.

بموجب آخرین خبری که برای انتشار در اختیار پیک نت قرار گرفته است، روز گذشته و در پایان همایش چند هزار نفره ایرانیان در شهر کلن واقع در مرکز آلمان، اعلام شد که قرار است روز شنبه (سه روز دیگر) نیز از ساعت 2 بعد از ظهر راه پیمائی با حضور ایرانیان از چند کشوراروپائی در کلن بر پا شود که از  "رودلف پلاتس "آغاز و پس از راه پیمائی در شهر در میدان " هوی مارکت " پایان خواهد یافت.

در باره تظاهرات دیروز شهر کلن گزارش زیر دریافت شده است:

روزسه شنبه از ساعت 18 تا 20 در شهر کلن به ابتکار جوانان و دانشجویان ایرانی تظاهرات بزرگی در برابر موزه "رومیش گرمانیش" به پشتیبانی از مبارزات مردم ایران  بر پا شد. سالها بود که چنین جمعیت انبوهی از ایرانیان برای تظاهرات سیاسی گرد هم نیامده بودند. سازمان دهندگان تظاهرات در سخنان خود تکرار و تاکید کردند که آنها به هیچ حزب و جریان سیاسی ویژه ای  بستگی ندارند و جز حمایت از مبارزات مردم ایران و تائید آنان و تکرار و تائید خواست ها و  شعار های آنان .

در این تظاهرات "نوربرت بلوم" وزیر سابق کار آلمان نیز سخن گفت. وی در سخنان خود از جمله گفت: صرف نظر از آن که ما سفیدیم یا سیاه، فقیر یا ثروتمند ، قوی یا ضعیف آزادی حق همه ماست. صاحبان قدرت در تهران بدانند که عمر آنان و همه دیکتورها در جهان  به پایان رسیده است. مردم در سراسرجهان شما را تحقیر می کنند.  شما در انتخابات تقلب می کنید و مردم جهان شما را تحقیر می کنند .... تحقیر ، تحقیر، تحقیر.....آزادی بیان حق اولیه هر انسانی است. شما که مطبوعات را توقیف می کنید ، شما مانع کار گزارشگران می شوید. کدام کثافت کاری  را می خواهید پنهانکنید؟..... ما در سوگ ندا هستیم.