ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  بزرگترین اجتماع ایرانیان خارج از کشور  
 
 
 

برلین- همایش های همبستگی با مردم ایران، همچنان در سراسر جهان ادامه دارد. گزارش هائی از سنگاپور، سوئیس، دانمارک و چند کشور دیگر، در همین ارتباط دریافت داشته ایم. همچنین شب گذشته در پایتخت آلمان "برلین" جمعی از ایرانیان که شمار آنها را بیش از دو هزار تن تخمین زده اند، با لباس سیاه و شمع در دست در مقابل معروف ترین کلیسای این شهر که به کلیسای شکسته مشهور است جمع شدند.

این مراسم با سکوت برپا شد و علاوه بر شهروندان آلمانی، شماری از مهاجرین ترک و عرب و دیگر ملیت های ساکن این شهر نیز در آن شرکت کردند. مراسم تا ساعت 11 شب ادامه داشت. گزارش شده است که چند تنی که خود را وابسته به سازمان مجاهدین خلق معرفی می کردند قصد برهم زدن این مراسم را داشتند که جمعیت عظیم شمع در دست، آنها را از خود طرد کردند.

دوسلدورف- امشب (جمعه شب) قرار است در مرکز شهر دوسلدورف، پایتخت استان بزرگ و پرجمعیت "نورداندوستفالن" مراسم مشابهی برگزار شود.

کلن-  در پرجمعیت ترین شهر مرکز آلمان، یعنی شهر کلن نیز قرار است امروز از سراسر اروپا ایرانیان در این شهر اجتماع کرده و همبستگی خود را با ایرانیان داخل کشور برای مقاومت در برابر کودتای 22 خرداد اعلام دارند.