ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
 

در پایان کنگره و با صدور یک قطعنامه

حزب چپ آلمان

تقلب در انتخابات و همچنین

سرکوب مردم ایران را محکوم کرد

 
 
 
 
 

 

 حزب چپ آلمان در کنگره خود که در روزهای 20 و 21 ژوئن در برلین پایتخت آلمان بر پا شد، قطعنامه ای را در حمایت از مبارزات مردم ایران   تصویب کرد. 

در این قطعنامه آمده است:

حزب چپ آلمان با جنبش اعتراضی مردم ایران علیه تقلب انتخاباتی اعلام همبستگی می کند.

حزب چپ از جنبش دموکراتیک مردم ایران پشتیبانی میکند.

جنبش دموکراتیک  ایران  سالهاست که با سیاست حاکم بر کشور  در مبارزه است.

حزب چپ از دولت ایران می خواهد که به خشونت علیه زنان و مردان معترض پایان دهد، به حق مردم برای تظاهرات احترام بگذارد و معترضین دستگیر شده را فورا آزاد سازد، آزادی مطبوعات را تامین  کند و به محدودیت دسترسی به اینترنت و دیگر رسانه ها  پایان بخشیده و فورا مسئله تقلب در انتخابات را روشن سازد.

حزب چپ مخالف تهدید ایران به جنگ  و محاصره اقتصادی ایران است و این نوع اقدامات را عملیاتی  تخریبی می داند که فشار ناشی از آن به مردم وارد می آید . این حق  مردم ایران است که خود در باره سرنوشت خود  تصمیم بگیرند .

اشپیگل ان لاین- اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال تحریم های بیشتری علیه ایران است. از جمله خارج کردن موقت سفرای خود از ایران و همچنین متوقف کردن صدورویزا به شهروندان ایرانی

از طرفی وزارت خارجه ایران نیز  در حال بررسی چگونگی روابط دیپلماتیک خود با آلمان، فرانسه، انگلستان و ایتالیا می باشد. با این حساب تا اینجا جنگ کلامی بین ایران و اتحادیه اروپا برقرار بوده است.” فدریک راینفلد” نخست وزیر سوئد که در روز چهار شنبه به ریاست دوره ای اتحادیه اروپا برگزیده شد، در ارتباط با رویدادهای ایران گفت:

باید همبستگی خود را با مردم ایران نشان دهیم و همچنین جبهه غیر قابل نفوذی در برابر ایران در اتحادیه اروپا داشته باشیم. در این میان آلمان و ایتالیا دو کشوری هستند که هنوز نسبت به خروج دیپلمات های اروپایی از ایران تردید دارند. همچنان که اتحادیه اروپا در مورد متوقف کردن صدور ویزا برای شهروندان ایرانی  تردید، زیرا این تصمیم می تواند به ضرر گروه های اپوزوسیون رژیم که احتمالا قصد خروج از ایران را دارند تمام شود. بویژه کسانی که خطر دستگیری آنها را تهدید می کند. در مورد شیوه های دیگری برای تحریم  دولت ایران هنوز نمایندگان اتحادیه اروپا به نتیجه مشترک و قابل قبولی نرسیده اند و حتی در مورد خروج سفرا هم جمعی ابراز نگرانی کردند که شاید این دیپلمات ها اجازه ورود دوباره به ایران را نیابند.