ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  سومین گزارش دریافتی پیک نت  
 
 
 

تظاهرات 18 تیر از ساعت 4:30 بعد از ظهر در محدود میدان انقلاب- چهاراه ولی عصر، میدان انقلاب-  خیابان كارگر تا  چهار راه  فاطمی، میدان ولی عصر – بلوار كشاورز تا بیمارستان امام خمینی ، میدان ولی عصر – چهار را ه ولی عصر، خیابان كارگر(امیر آباد) تا كوی دانشگاه( از چهار راه فرحزاد به بالا تا كوی دانشگاه  را بسته بودند) و اطراف مناطق فوق .... شروع شد.

تقریبا هیچ كس فكر نمی كرد كه با توجه به تعطیلی چند روز اخیر و با توجه به تهدیدهای مقامات انتظامی تعداد جمعیت به این اندازه برسد.

نیروی انتظامی كه در ابتدا كم بود با افزایش جمعیت افزایش یافت. پلیس مانع تجمع افراد و مانع حركت مردم در  پیاده روهای خیابانها می شد و سعی می كرد پیاده رو را ببندد و تظاهر كنندگان را به خیابانهای فرعی از جمله فروردین، اردیبهشت، فخر رازی، دانشگاه، ابوریحان و خیابانهای فرعی كارگر، بلوار كشاورز و... بفرستد. تا ساعت 8 شب در گیری هایی در خیابان انقلاب، خیابان كارگر- بلوار، خیابان بلوار و كوچه های اطراف و... با باطوم و با گاز اشك آور ادامه داشت. بر آورد می شود كه حدود 20 تا 30 نفر دستگیر و تعداد ی هم زخمی شدند.

در موارد زیادی مردم تنها در خیابان حركت می كردند، بدون دادن شعار و در مواردی كه شعار می دادند الله اكبر و صلوات و... بود. با توجه به جمعیت قابل ملاحظه به نظر می رسد جنبش هنوز از ظرفیت نسبتا بالای بر خوردار است.

مسلما در صورت نبودن تعطیلات چند روزه و نیز تعطیلی دانشگاه ها تهران، علیرغم همه تهدیدهای امنیتی جمعیت می توانست چند دو برابر شود. ضمنا عده زیادی تصور چنین جمعیتی را نداشتند و احتمالا فكر می كردند جمعیتی نمی آید و در نتیجه آنها نیز نیامده بودند.