ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

24 تیر 1388

infos@peiknet.com

 
 
 

نخستین گزارش از ورود احمدی نژاد به مشهد

تظاهرات در شهر و الله اکبر

اعتراضی وسط سخنرانی

واعظ طبسی از احمدی نژاد استقبال نکرد

 
 
 
 
 

عصر روز پنجشنبه همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد، رئیس دولت کودتا ، راهپیمایی خودجوش معترضان به کودتا 23 خرداد در خیابان دانشگاه مشهد برگزار شد.

بنا به این گزارش ساعت 18 تا 20 روز پنجشنبه 25 تیرماه همزمان با سخنرانی محمود احمدی نژاد در مشهد ، صد ها تن از مردم مشهد به صورت خودجوش راهپیمایی سکوت با دست بند ها و پلاکارد های سبز رنگ برگزار کردند . در این راهپیمایی که در خیابان دانشگاه- حدفاصل میدان تقی آباد تا چهار راه دکترها- برگزار شد، معترضان با گرفتن دست یکدیگر به صورت مسالمت آمیز و در سکوت کامل چند بار این مسیر را پیمودند.

این راهپیمایی در ساعت 20 با حضور نیروهای مهاجم انتظامی به پایان رسید. برخی گزارش ها حاکی از بازداشت تعدادی از معترضان میباشد، با این حال تاکنون مقام های رسمی شهر مشهد در مورد تعداد بازداشت شدگان شهر مشهد اظهار نظری نکرده اند.

همچنین از صحن رضوی حرم امام رضا گزارش میشود نیروهای گارد ویژه ضد شورش، امنیتی و انصار حضور گسترده ای در مکان سخنرانی احمدی نژاد داشتند و این حضور به اسم حضور مردم در استقبال از احمدی نژاد گذاشتند . جمع جمعیتی که احمدی نژاد برای آنها سخنرانی کرد به زحمت به 10 هزار نفر می رسید که بخشی از آن را از روستاهای اطراف مشهد با اتوبوس مجانی آورده بودند و بخشی هم نیروهای بسیج بودند.

بنا به گزارش شاهدان عینی خاضر در صحن رضوی تعداد حدود 100 تن از مردم به صورت پراکنده هنگام سخنرانی احمدی نژاد او را هو کردند و ندای الله اکبر دادند که با سرکوب شدید نیروهای لباس شخصی روبرو شدند. گفته میشود حدود 10 تن از مردم در حرم امام رضا بازداشت شده اند.

همچنین اتفاق مهم دیگر در جریان سفر احمدی نژاد به مشهد عدم استقبال ایت الله واعظ طبسی از وی هنگام ورود به مشهد و عدم همراهی وی با احمدی نژاد در حرم امام رضا گزارش شده است. امری که در 30 سال حکومت جمهوری اسلامی سابقه نداشته است و همیشه واعظ طبسی در کنار روسای جمهور مختلف در مشهد و حرم حضور داشته و به استقبال آنان رفته است.