ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 تیر 1388

infos@peiknet.com

 
 
 

خطبه فردای رفسنجانی

از این پیش بینی فراتر خواهد رفت؟

 
 
 
 

این مهم ترین بخش نامه نسبتا بلند بالائی است که هاشمی رفسنجانی درآستانه برگزاری انتخابات برای علی خامنه ای نوشت. او در این نامه آینده ای را پیش بینی کرد که با کودتا علیه رای و انتخاب مردم تحقق یافت. تنها چند هفته از انتشار این نامه گذشته است، اما طبیعی است که سیل بنیانکن اخبار و رویدادهای این چند هفته، برخی اخبار مهم را درحاشیه قرار دهد و به همین دلیل لازم است هر چند وقت یکبار آنها را مرور کنیم. هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه فردا هر چه بگوید – چه عقب نشینی کند و چه پیش روی- این نامه و این پیش بینی را نمی تواند از چهره تاریخ جمهوری اسلامی بزداید. او تقریبا می گوید که می خواهند با تقلب انتخاباتی، بنزین به آتش بریزند. بخوانید:

«...از جناب‌عالی با توجه به مقام و مسئولیت و شخصیت‌تان انتظار است برای حل این مشكل و برای رفع فتنه‌های خطرناك و خاموش كردن آتشی كه هم اكنون دودش در فضا قابل مشاهده است، هرگونه كه صلاح می‌دانید اقدام مؤثری بنمایید و مانع شعله‌ورتر شدن این آتش در جریان انتخابات و پس از آن شوید.

لذا در فرصت باقی‌مانده ضروری به نظر می‌رسد خواسته حق حضرت‌عالی و مردم در خصوص انجام انتخاباتی سالم و پرابهت و حداكثری تحقق یابد. كاری كه می‌تواند عامل نجات كشور از خطر و باعث تحكیم وحدت ملی و اعتماد عمومی باشد و فتنه‌گران نتوانند با حدس و گمان نصّ پیامتان در مشهد و در مرقد امام راحل را با هوس خود تحریف كنند و با نادیده گرفتن قانون، بنزین بر آتش‌ افروخته بریزند.»