ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 تیر 1388

infos@peiknet.com

 
 
 

اعلام حمایت روحانیون

مجمع مدرسین و محققین حوزه قم

از خطبه های هاشمی رفسنجانی
 

 
 
 
 

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم که تقریبا همگی از شاگردان جوان آیت الله خمینی اند که اکنون با درجات اجتهاد در حوزه علمیه قم تدریس می کنند و بسیاری از آنها در زمان حیات ایت الله خمینی مسئولیت هائی را در جمهوری اسلامی با حکم وی داشته اند، بیانیه در حمایت از سخنان هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی

 ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری

 و مجمع تشخیص مصلحت  نظام  دامت برکاته

 

سلام علیکم

خطبه نماز جمعه آن جناب که طنین دلسوزی و خیر خواهی آن گوش ها و دل ها و را می نواخت بذر امید در دلها کاشت . امید به آنکه اخلاق و سنت نبوی را مد نظر داشته باشیم . به امید آنکه آرمانهای انقلاب را از یاد نبریم – امید به آنکه برای وحدت و دوستی بکوشیم، اعتماد ملت و همراهی آنان را مغتنم بدانیم و امید به آنکه حکمت و رحمت و قانون تکیه گاهمان باشد نه بزور و یکجانبه گرایی و خودکامگی .

از آن جناب که در عالیترین جایگاه های درون نظام ریاست مجلس خبرگان و مجمعی را بر عهده دارید که قرار است مصالح ملک و ملت را تشخیص دهد و نیز از سوابق درخشان شما در دوران مبارزه و همراهی یتان با امام راحل (ره) و درایت و دلسوزی یتان برای پاسداشت نظام جمهوری اسلامی که هم مستظهر به رای ملت است و هم مستحکم از احکام دین، جز این انتظار نبود. هم از این روست که ملت رشید و آگاه ما با حضور ارزشمند خود در صفوف این نماز تاریخی  که یا دآور وحدت ها و همدلی های روزهای نخست انقلاب بود، از سخنان حق طلبانه و وحدت بخش شما استقبال کردند .هر چند این حضور مغتنم داشته نشد  خصوصا رسانه ملی توصیه های شما را حتی در انعکاس اخبار همین نماز جمعه هم نادیده گرفت.

خیرخواهی شما و نصایح دلسوزانه  همه علاقمندان به جمهوری اسلامی و علماء و بزرگان خصوصا مراجع عظام تقلید را ارج می نهیم و امیدواریم این توصیه ها جدی گرفته شود و وضعیت نگران کنننده ای که دل دوستداران انقلاب و جمهوری اسلامی از همه اقشار ملت شریف را می آزارد ، با حکمت و درایت چاره اندیشی شود. ضمن تقدیر و سپاس از بیانات جنابعالی در نماز جمعه، خواستار آن هستیم در آستانه بعثت نبی اکرم (ص) زندانیان  سیاسی و دستگیر شدگان اخیر آزاد شوند.

رسانه ملی خبر سازی و تحریف را خاتمه دهد و راهی برای بیان مسالمت آمیز انتقادات بگشاید  و مسئولین امر برای شنیدن صدای ملت و جلب اعتماد عموی بکوشند.

والسلام علیکم و رحمه الله برکاته

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم

28/4/1388