ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 

 

بیانیه رهبر
با فروتنی
علیه رای شما کودتا کردم

 

 
 
 
 
 

بیانیه علی خامنه ای سرانجام منتشر شد. بیانیه ای که عمیقا علیه اراده اکثریت مردم ایران بود. او مدعی شد که 24 میلیون تن از مردم به احمدی نژاد رای داده اند. شورای نگهبان و وزارت کشور امانت داری کردند. پیام رهبر جمهوری اسلامی را اگر از لفاطی های نهفته در آن جدا کنیم، هیچ نیست جز مقابله با اراده مردم. یا او از کل آنچه در کشور می گذرد بی خبر است و یا با اطلاع است و خود او رهبری این کودتا را برعهده داشته است و تمام شواهد و بیانیه ها نشان میدهد که مورد دوم است. یعنی رهبری کودتا. اکثریت مردم ایران بیش از هر زمان دیگری در برابر رهبر جمهوری اسلامی قرار گرفتند و در آینده نتیجه این رویاروئی معلوم خواهد شد. تردید نیست که آنچه انجام شد، گام اول و خاکریز اول است. اگر مجلس خبرگان را نتوان تشکیل داد و این کودتا را در دستور کار آن قرار داد، آینده نشان خواهد داد که بسیاری از آنها که امروز این امکان را دارند بصورت خاکریزهای بلافاصله کودتای انتخاباتی کنونی از صحنه حذف خواهند شد. یاس ملی که کودتای انتخاباتی بوجود آورد، امری نیست که از نظر طراحان و مدافعان حمله به ایران پنهان بماند. ما در آینده نزدیک نتیجه این امر را همگان خواهند دید و با کمال تاسف بیشتر هزینه را باز هم مردم ایران خواهند داد.

از آنجا که این پیام در حقیقت اعلامیه کودتای 22 خرداد است که روز 23 خرداد توسط گوینده ای که حداقل ما نمی دانیم گوینده صدا و سیما بوده و یا یکی از مداحان از صدا و سیما پخش شده، متن کامل آن را اینجا می آوریم.

این اعلامیه نه تنها در تاریخ این کودتا، بلکه درتاریخ جمهوری اسلامی برای ابد به ثبت رسیده است.

ملت عزیز ایران!

مردان و زنان آگاه و شجاع و زمان‌شناس!

سلام خدا بر شما كه شایستگی خود را برای دریافت سلام و رحمت الهی به اثبات رساندید. جمعه حماسی شما،‌ حادثه‌ای خیره‌كننده و بی‌همتا بود كه در آن، رشد سیاسی و چهره‌ مصمّم انقلابی و توان و ظرفیت مدنی ملت ایران، در نمائی زیبا و پرشكوه در برابر چشم جهانیان به نمایش درآمد.

اقتدار و عزتی كه شما با آرامش و متانت و كمالِ خود در تاریخ كشور به ثبت رساندید، و اراده‌ی خلل‌ناپذیری كه در میان آتشبار جنگ‌روانی دشمنان، با حضور در این عرصه‌ تعیین‌كننده نشان دادید، از چنان اهمیتی برخوردار است كه با هیچ بیان معمولی و متعارفی نمی‌توان آن را توصیف كرد. تنها می‌توان گفت كه ملت ایران توانسته است همچنان موجبات رحمت الهی را در خود حفظ كند و دست قدرت خداوند را در حمایت از پیشرفت و تعالی این كشور، بالای سر خود نگاه دارد.

انتخابات ‌‌٢٢خرداد، با هنرنمائی ملت ایران، نصاب تازه‌ئی در سلسله‌ی طولانی انتخاب‌های ملّی پدید آورد. مشاركت بیش‌از هشتاد درصدی مردم در پای صندوق‌ها و رأی بیست‌وچهار میلیونی به رییس‌جمهور منتخب، یك جشن واقعی است كه به حول و قوه الهی، خواهد توانست پیشرفت و اعتلای كشور و امنیت ملی و شور و نشاط پایدار را تضمین كند. دیروز شما توانستید ثابت كنید كه ایران به بركت شعارها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، در برابر تهاجم سیاسی و روانی از چنان مصونیت و صلابتی برخوردار است كه با گذشت سی‌سال از آغاز مردمسالاری دینی در این كشور،‌ از همیشه تازه نفس‌تر و سرزِنده‌تر در صحنه حاضر گشته و دوستان و دشمنان را به ادامه راه روشن خود مطمئن می‌سازد.

اینجانب با فروتنی در برابر عزم و ایمان شما مردم عزیز، این موفقیت بزرگ را به حضرت ولی‌الله‌الاعظم روحی‌فداه و به روح امام بزرگوار و به یكایك آحاد ملت تبریك عرض می‌كنم و همگان را به قدردانی از این لطف الهی و شكرگزاری در برابر پروردگار حكیم و علیم توصیه می‌نمایم. گمان بر این است كه دشمنان بخواهند با گونه‌هائی از تحریكات بدخواهانه، شیرینی این رویداد را از كام ملت بزدایند. به همه‌ آحاد مردم و بویژه جوانان عزیز كه سرزنده‌ترین نقش‌آفرینان این حادثه‌ شورانگیز بودند، توصیه می‌كنم كه كاملاً هشیار باشند. همواره باید شنبه‌ پس‌از انتخابات، روز مهربانی و بردباری باشد. چه طرفداران نامزد منتخب و چه هواداران دیگر نامزدهای محترم،‌ از هرگونه رفتار و گفتار تحریك‌آمیز و بدگمانانه پرهیز كنند. رییس‌جمهور منتخب و محترم، رییس‌جمهور همه‌ ملت ایران است و همه و از جمله رقیبان دیروز باید یكپارچه از او حمایت و به او كمك كنند. بی‌شك این نیز امتحانی الهی است كه موفقیت در آن خواهد توانست رحمت خداوند متعال را جلب كند.
وظیفه خود می‌دانم از همه‌ كسانی كه در خلق این حادثه بزرگ نقش آفریدند صمیمانه سپاسگزاری كنم: از نامزدهای محترم كه با مطرح ساختن نقطه‌نظرهای سیاسی و اقتصادی و با سخن و رفتار خود، دارندگان سلایق گوناگون اجتماعی و سیاسی را به صحنه آوردند، از نخبگان و برگزیدگانی كه مخاطبان خود را به حضور در این آزمون بزرگ دعوت كردند؛ از مراجع عظام و علمای اعلام و فرزانگان دانشگاهی و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی؛ از رسانه‌ ملی و مدیران و طراحان و مجریان و هنرمندان صداوسیما كه نو‌آ‌وری‌های تحسین‌برانگیز آنان نقش تعیین‌كننده‌ای در این حادثه فراموش‌نشدنی داشت؛ از وزارت كشور و شورای محترم نگهبان كه با اخلاص و امانتداری كامل به وظیفه‌ خطیر خود صادقانه و سخت‌كوشانه عمل كردند؛ از نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های حافظ امنیت، كه فضای سالم و باز و آرام را برای مردم تأمین نمودند، و سرانجام و بیش‌از همه، از یكایك رأی‌دهندگان كه برای خود و كشورشان آبرو و ثبات و امنیت فراهم آوردند.

بار دیگر با تضرع و ابتهال، خدای عزیز و قدیر را از اعماق جان، سپاس گفته هدایت و رحمتش را برای این ملت و این بنده ناتوان مسألت می‌كنم و با سلام به حضرت ولی‌ّ الله‌الاعظم‌ روحی‌فداه به دعا و رعایت و حمایت آن صاحب اصلی این كشور دل می‌بندم و به روح امام راحل و ارواح طیبه‌ شهیدان عزیز درود میفرستم.

والسلام علیكم و رحمةالله

سیدعلی خامنه‌ای

23 خرداد 1388