ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

زدوخورد درمجلس

طرفداران کودتا و مخالفان کودتا

در مجلس صف آرائی کرده اند

 
 
 
 

روز سه شنبه مجلس روز پر التهابی را سپری کرد و نمایندگان لباس شخصی ها در مجلس به گروه اصولگرای مخالف کودتای انتخاباتی حمله ور شد.

روزنامه اعتماد در گزارش از جلسه غیر علنی مجلس نوشت: به دستور لاریجانی، گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس توسط ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس از پشت تریبون مجلس قرائت شد. در این گزارش آمده بود:

روز گذشته )سه شنبه) با میرحسین موسوی دیدار کردم. ایشان با رفتاری مناسب دلایل دلنگرانی خود از اغتشاش های اخیر را بیان داشتند.

نایب رئیس مجلس سپس جزییات گزارش کمیته حقیقت یاب مجلس در مورد لباس شخصی ها و نحوه حمله به کوی دانشگاه، مجتمع مسکونی نمایندگان و مردم را قرائت کرد. ابوترابی در این گزارش تاکید کرد که افرادی سازمان یافته بدون داشتن مجوز وارد کوی دانشگاه شوند و همین افراد اغتشاش های اخیر را هم در شهر دامن  می زنند.

ماهیت این افراد شناسایی شده است و به نهادهای مربوطه اطلاع داده شده با آنها برخورد شود. اغتشاشگران روزهای اخیر ربطی به حامیان موسوی ندارد.

دراین هنگام حامیان احمدی نژاد در مجلس جلسه را به تشنج و درگیری فیزیکی کشاندند. یعنی همان کاری که درخیابان و کوی دانشگاه کرده اند! آنها معترض بودند که چرا اعضای کمیته تاکید دارند افرادی بدون توجه به معیارهای قانونی وارد کوی دانشگاه تهران شدند و به دانشجویان و اموال آنان و اموال دولتی خسارت وارد کردند.

شش عضو كمیته حقیقت‌یاب مجلس(زاكانی، ابوترابی فرد، كاتوزیان ،عباسپور، جلالی و نادران) بر متانت و سنگینی اعتراضات میر حسین موسوی و حامیانش صحنه گذاشتند و همین مسئله خشم حامیان لباس شخصی ها در مجلس برانگیخت.

بدین ترتیب، کمیته حقیقت یاب که خود از فراکسیون اکثریت مجلس و باصطلاح اصولگرا هستند و حامیان این کمیته در مقابل گروه طرفدار لباس شخصی ها قرار گرفتند.


سردسته لباس شخصی های مجلس "مهدی کوچک زاده" که جمله نمایندگان حامی احمدی نژاد است به جایگاه سخنرانی و ابوترابی حمله کرد و میکروفون را از دست وی در آورد.

حمید رسایی و روح الله حسینیان (معروف به "خسرو" در قتل های زنجیره ای که گفته می شود رهبری ستاد جنگ روانی کودتاچیان را برعهده دارد) با داد و فریاد نظم جلسه را به هم زدند.

دو تن از نمایندگان اصولگرا و اصلاح طلب برای دقایقی با یکدیگر درگیر شدند.  درگیری روح الله جانی عباسپور نماینده بوئین زهرا و آوج و امیر طاهرخانی نماینده تاکستان در حالی رخ داد که قدرت الله علیخانی نماینده قزوین نیز به این شیوه اعتراض کرد و خطاب به جانی عباسپور با صدای بلند پرسید «چرا طاهرخانی را مورد ضرب و شتم قرار می دهی؟»
لباس شخصی های مجلس با شعار مرگ بر ضدولایت فقیه از ادامه قرائت گزارش جلوگیری کردند و جمعی از نمایندگان نیز متقابلا به اقدام دولتیان اعتراض
كردند.

طاهرخانی، نماینده تاكستان بشدت به رفتار نامعقول حامیان احمدی‌نژاد چون حمید رسایی، مهدی كوچك‌زاد و روح‌الله حسینیان معترض شد اما با حمله عباسپور، نماینده بوئین‌زهرا غافلگیر شد.  

به این ترتیب بود، حمله به کوی دانشگاه و حمله به راهپیمایان معترض به کودتای انتخاباتی به صحن مجلس كشید شد و لاریجانی كه از كم طاقتی هواداران احمدی‌نژاد در مجلس به ستوه آمده بود بی‌توجه به فضای ملتهب مجلس دستور داد مجلس وارد دستور كار شود و به این ترتیب درحالی كه نارضایتی و خستگی از فضای ملتهب جامعه در هفته اخیر بر مجلس سایه افكنده بود مجلس بررسی دستور كارهای روزمره‌اش را آغاز كرد