ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
 

از یک گزارش دریافتی

نماز جمعه رهبر، به این دلائل

از مصلا به دانشگاه منتقل شد!

 
 
 
 

برای پیک نت

به این نکات توجه کنید:

1-  نماز جمعه قرار بود در مصلای تهران به امامت آقای خامنه ای خوانده شود، اما به وی اطلاع دادند که محل نماز را به دو دلیل ناچارند به دانشگاه تهران ببرند.

الف- بسیج جمعیتی که بتوان با آن مصلای تهران را پر کرد ممکن نیست، زیرا این احتمال هست که ناگهان از میان جمعیت یک عده با شعار علیه شما از جایشان بلند شوند.

ب- راه های ارتباطی شهرهای اطراف تهران شدیدا تحت کنترل است و انتقال جمعیت ممکن نیست، بویژه که معلوم نیست در میان افرادی که از شهرستان های اطراف مثل ورامین و گرمسار و شهریار و کرج به نماز منتقل می شوند، مخالفان هم وجود نداشته باشند.

پ- پر کردن مصلا با بسیج نیز ممکن نیست، زیرا آنها در سطح شهر پخش اند و معلوم نیست در میان آنها هم کسانی از مخالفان نباشند.

ت- با آنکه آقایان موسوی و کروبی گفته اند به نماز جمعه نمی آیند، این خطر وجود دارد که ناگهان مردم به سمت مصلای تهران راه بیفتند که کنترل آن ممکن نیست و مقابله با آنها نیز مفید به فایده نیست.

2- حداکثر نیروئی که توانستند برای نماز جمعه رهبر جمع کنند حدود 20 تا 30 هزار نفر بود و به همین دلیل دوربین های سیمای جمهوری اسلامی نیز این بار مانور زیادی روی کثرت جمعیت نتوانست بکند. البته دستچین شدگان بسیج و سپاه با لباس های غیر نظامی در محوطه جلو برای شعارها نشانده شده بودند.

ما دراینجا فکر می کنیم ریزش نیرو در بسیج و هواداران رهبر بسرعت آغاز شده است. اگر دقت کرده باشید در صف جلوی نماز، بر خلاف گذشته روحانیون و دولتمردان زیادی حضور نداشتند و آنها که آمده بودند عمدتا دولتی ها بودند، باضافه لاریجانی و شاهرودی.

حداکثر 20 تا 30 هزارتن در این نماز شرکت داشتند.