ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

هاشمی در نماز جمعه تهران

فضای مذاکره با امریکا

در ایران بوجود آمده، خرابش نکنید!

نام آنها که با انفجار انتحاری زائران ایرانی را در عراق کشتند "مجاهد" نیست.( آنها که برای عملیات انتحاری در تهران ثبت نام می کردند نامشان چیست؟)

 
 
 
 

نماز جمعه (دیروز) تهران را هاشمی رفسنجانی خواند. او در کنار مسائل مختلفی که در خطبه های خود به آنها اشاره کرد، اعلام داشت که در حاکمیت بر سر مذاکره با امریکا تفاهم حاصل شده است. او به امریکائی ها توصیه کرد تندروی نکنند تا این مذاکرات شروع شود.

رفسنجانی گفت:

خانم كلینتون می‌گوید ما برای مذاكره آماده‌ایم اما در كنار آن مقدمات یك تحریم فلج‌ كننده را برای ایران فراهم می‌كنیم. این حرف مسوول سیاست خارجی آمریكاست نه حرف روزنامه‌ها و رسانه‌ها. اگر بناست مذاكره‌ای شود، ایشان در این زمینه مسوولیت زیادی دارند، پس وقتی این حرف‌ها زده می‌شود چه انتظاری از ما دارند؟ در حالی كه ایران از زمان حیات حضرت امام(ره) گفت كه آمریكا حسن نیت خود را نشان دهد ما هیچ مشكلی برای مذاكره نداریم، اما وقتی این حرف‌ها گفته می‌شود معنایش غیر از این نیست كه می‌خواهند مذاكره كنند كه منافع خود را تامین كنند. پس بهتر است در صدد تكرار این حرف‌ها و كارها نباشند تا فضایی كه امروز در ایران برای مذاكره وجود دارد، از بین نرود.

هاشمی رفسنجانی در ادامه همین خطبه نماز جمعه تهران، اشاره به انفجار انتحاری دو روز پیش در منطقه "دیاله" عراق کرد که براثر آن دهها زائر ایرانی کشته و مجروح شدند. رفسنجانی به آنکه اشاره به ثبت نام برای عملیات انتحاری در تهران بکند گفت: این نمونه بسیار منزجر كننده‌ای از گروه‌های وهابی كه جنایتكاران بزرگی هستند اما می‌خواهند خود را مجاهد بدانند، است .این‌ كه دیوانه‌ای خود را در مسیر افراد بی‌گناه كه برای زیارت كربلا رفته‌اند به خاك و خون می‌كشد اولا موجب می‌شود دل‌مان برای مردم عراق بسوزد كه چنین جرثومه‌هایی را در كشورشان دارند یا به كشورشان وارد شده‌اند. همچنین اعتراض داریم به آمریكا كه چرا با جدیت امنیت لازم را برای عراق برقرار نمی‌كند؟ (ظاهرا مرگ خوب است اما برای همسایه!)

 

 

 
 

BITARAF:COM

 بی طرف، کام - اخبار مهم ایران و جهان

>>> وبمسترها<<<

اخبار "بیطرف" در سایت شما