ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

سیما از قول خود مصاحبه جعلی پخش کرد

صدور فرمان "ساکت!"

به رئیس کل مستعفی بانک مرکزی

 
 
 
 

بدنبال انتشار اخبار و شایعات مربوط به استعفای رئیس کل بانک مرکزی، خبرگزاری رسمی و دولتی جمهوری اسلامی از قول وی یک تکذیب خبر روی خروجی خود منتشر کرد که بلافاصله صدا و سیمای سردار ضرغامی نیز آن را پخش کرد. بدنبال انتشار این تکذیب، رئیس كل بانك مركزی فاش ساخت:

"مصاحبه من با خبرگزاری دولت دروغ است و من مصاحبه ای با آن نكرده‌ام. از دولت زنگ زدند و گفتن تو ساکت باش، خودمون یه خبر به نقل از تو به رسانه‌ها می‌دهیم."

خبرگزاری ایرنا و صدا و سیما از قول رئیس کل بانک مرکزی این جعلیات را منتنشر کرده بودند:

رئیس کل بانک مرکزی خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر استعفا از سمت خود را تکذیب کرده و گفته است:«اینجانب با قوت به انجام وظیفه در دولت خدمتگزار مشغول هستم و انتشار چنین خبرهای کذب و ناموثقی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در راستای سناریوهای تخریبی برخی جریان های سیاسی می دانم.»

رئیس كل بانك مركزی به دلیل عدم تشکیل شورای پول و اعتبار، برداشت‌های بی‌رویه از حساب ذخیره ارزی و پخش آن بین مردم برای انتخابات، اختلاف نظر با برخی اعضای هیات دولت از سمت خود استعفا داد. وی سومین رئیس کل بانک مرکزی دولت احمدی نژاد است که تنها 8 ماه توانست در کابینه او دوام آورد.

(نخستین اخبار و شایعات پیرامون استعفای رئیس کل بانک مرکزی را که ازصبح امروز(4 شنبه) روی صفحه اول پیک نت بود، همچنان می توانید مطالعه کنید. این خبر بعد از ظهر امروز در ایران انتشار یافت. ضمنا خبر استعفای رئیس کل بانک مرکزی بلافاصله به اطلاع میرحسین موسوی رسانده شده بود و وی در دانشگاه شیراز هنگام سخنرانی برای دانشجویان اشاره به دریافت این خبر کرده بود که آن را هم در گزارش سخنرانی موسوی در دانشگاه شیراز در همین شماره پیک نت می توانید بخوانید)