ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

موسوی درجمع دانشجویان پردیس:

مردم باید بدانند

در پشت صحنه نظام چه می گذرد

 
 
 
 

هیچ چیز به اندازه انتخابات آزاد، قانونی، رقابتی و منصفانه نمی‌تواند تجلی‌گاه کرامت انسانی- به مفهوم حقوق بشری- باشد تا در آن مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

نقش مردم بویژه در شرایطی که رسانه ملی به وظایف خود عمل نمی‌کند، بسیار مهم است. علیرغم درخواست‌های ما هنوز جدول برنامه‌هایی که قرار است در روزهای پایانی منتهی به انتخابات در صدا و سیما پخش شود، به دست ما نرسیده است؛ در حالی که در انتخابات گذشته روال این بود که از بهمن ماه، فضای انتخابات آغاز شود. آگاهی ملت ما می‌تواند جبران‌کننده این بی‌مهری‌ها نسبت به کاندیداها باشد.

حضور گسترده مردم در انتخابات می‌تواند بسیار موثر باشد. همه باید به این فکر باشیم که حضور پرشوری را در انتخابات شاهد باشیم اما ظاهرا هنوز رسانه ملی به این نتیجه نرسیده است.

در کشور باید به سمت گردش آزاد اطلاعات پیش برویم زیرا دانستن حق مردم است و مردم باید بدانند در پس تصمیمات دولت و نظام چه می‌گذرد. این مساله به غیر از موارد اسرار نظامی و امنیتی ویژه، باید مورد توجه قرار گیرد.

انتخابات آزاد، رقابتی و منصفانه نمی‌توانیم داشته باشم مگر اینکه ملت در یک فضای آزاد و با اطلاعات کافی پیش برود و این یکی از مسایلی است که من به طور جدی به سمت آن پیش خواهم رفت.