ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

زهرا رهنورد در شیراز:

مهندس موسوی ویرانه ای را

 از احمدی نژاد تحویل می گیرد!

 
 
 
 
 

تا اینجا،(5 شنبه) از جمع سفرهای انتخاباتی مهندس موسوی، سفر شیراز یکی از پرخبرترین سفرها بوده است. در همین سفر، که مهندس موسوی دغدغه های خود را پیرامون نتیجه انتخابات بیان کرد، همسر وی نیز، یعنی دکتر زهرا رهنورد نیز نقطه نظرات خود را با صراحت با دانشجویان درمیان گذاشت.

زهرا رهنورد درباره زندانیان سیاسی در جمهوری اسلامی گفت:

ازمهندس موسوی بخواهید، که در صورت رئیس جمهور شدن، زندان سیاسی و زندانی اندیشه را حرام اعلام کند.

بسته شدن زندان سیاسی یکی از مطالبات به حق همه روشنفکران در جوامع مختلف انسانی است. در سایه تنوع اندیشه و فکر همیشه پیروز خواهیم بود.

یکی دیگر از مطالبات به حق مردم داشتن حزب و فعالیت حزبی و گروهی است، اگرچه این مطالبه از زمان مشروطیت در ایران وجود داشته و عموماً سرکوب شده است.

ما باید مطالباتمان را مطرح کنیم و در بیان این مطالبات به هیچ عنوان کوتاهی نکنیم.

من امیدوارم مجلس هشتم با دولت دهم همکاری کند زیرا اگر چنین نشود مهندس موسوی مانند دوران هشت ساله نخست وزیری اش باید شب ها نشسته بخوابد تا فشارهای روزمره ناشی از چوب لای چرخ گذاشتن ها بر قلب او اثر نگذارد.

دولت نهم اقتصادی ورشکسته، کشاورزی به سمت صفر، صنایع رو به تعطیلی، واردات دهشتناک که ترفندی برای آرام نگاه داشتن مردم است و سرکوب احزاب را روی دست دولت دهم گذاشته است.

دولت آینده می خواهد  روی یک ویرانه بنایی را بسازد. اگر امروز به موسوی می گوییم بوی صداقت آمد، باید وعده هایش را قبول کرده و بدانیم تحقق برخی از این وعده ها نیازمند برنامه زمان بندی است.

هیچ وقت در کابینه های دولت نقشی نداشته ام و در کابینه مهندس موسوی هم نقش رسمی نخواهم داشت. من شخصیت دولتی نیستم.

من از 19 سالگی در قامت یک معلم در خدمت جامعه بوده ام، شخصیت من شخصیتی ملی و روشنفکری و دانشگاهی است، اکنون و در آینده هم به عنوان یک استاد دانشگاه، یک معلم و یک روشنفکر در کنار دولت خواهم بود.

در دولت آینده باید حتماً وزیر زن در کابینه حضور داشته باشد زیرا ما وزارت خانه های متنوع و زنان توانمند زیاد داریم، مگر فشارهایی از جاهای دیگری باعث عدم حضور زنان شود که همه جامعه باید در مقابل این فشارها بایستد و حق خود را مطالبه کند.

حضور زنان در عرصه تصمیم گیریهای کلان کشور، تنها یکی از مطالبات زنان است. مشکلات ناشی از تبعیض جنسیتی در خانواده و در جامعه، مشکلات ناشی از حقوق مدنی زنان که در جامعه و خانواده حالتی قیم مابانه با آنان برخورد می شود، مشکلاتی که به لحاظ رفتار امنیتی انجام شده با آنان ایجاد شده است و عدم حمایت اقتصادی از زنان، بخش هایی دیگر از مطالبات به حق زنان به شمار می رود.