ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
 

مراجع طرف مردم را بگیرند

حمایت آیت الله دستغیب

از هاشمی و میرحسین موسوی

 
 
 
 

 

آیت‌الله سید علی‌محمد دستغیب، از مراجع تقلید که در شیراز ساکن است، با انتشار پیامی خطاب به هاشمی رفسنجانی، حمایت خود از سخنان وی و خواسته‌های نامزدهای معترض به نتایج انتخابات را اعلام کرد.

وی در پیام خود به صراحت از دیگر مراجع تقلید نیز خواست تا در برابر کودتا به نفع مردم موضع بگیرند و از مردم جدا نشوند.

دستغیف خطاب به رفسنجانی نوشت:

حضور محترم حضرت آیة الله هاشمی رفسنجانی

رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام راحل (رحمة الله ) و انقلاب اسلامی ایران.

نصایح خیر خواهانه جنابعالی در نماز جمعه تهران در روز بیست و ششم تیر ماه را همه شنیدند و آنچه پیش آمده از نگرانی بسیاری از مردم این سرزمین که همه مسلمان و دوستداران اهل بیت پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله) هستند بازگو کردید و رنجش خاطر آن عده کثیر از مردم را تذکر دادید. ما شاهد ضرب و شتم مردم بی دفاع بخصوص دانشگاهیان بودیم. پر کردن زندان ها و باز جوئی های آنچنانی که بر کسی پوشیده نیست.


شما پیشنهادهای خوبی برای التیام نسبی دادید، آزادی همه ی زندانیان، دلجوئی از آنها و خانواده آنها و اینکه بتوانند آزادانه حرف منطقی خود را بزنند و همچنین رسانه های جمعی قضاوت یکطرفه نداشته باشند.

این جانب عرض می کنم، بکار بردن سلاح سرد و یا احیاناً گرم و زندان برای مقلّدین آقایان و دوستداران اسلام و روحانیت یعنی برگشت از دین و تنها ماندن و این نه تنها نفعی ندارد که ضرر هم خواهد داشت و معنی حفظ نظام این نیست. این گونه نمی شود اسلام و انقلاب را حفظ کرد. این قبیل رفتارها دور نمودن مردم از نظام و اسلام است.

به هر حال لازم است به خواسته های منطقی دوستداران امام و انقلاب آقایان میرحسین موسوی و حجت الاسلام و مسلمین کروبی و محسن رضایی که عده ی بسیاری به آنها رأی داده اند گوش فرا داد که یقینا با دوستی بسیاری از مردم مواجه خواهیم شد. ضمنا متذکر می شوم تاریخ مسلمین به خصوص شیعه شهادت می دهد که تا به امروز مرجع و ملجأ مردم،علما و مراجع بوده اند، لذا قلم و بیان خیرخواهانه و حق طلبانه مراجع و علما ،باید مستمر بر این معنا باشد تا هیچ شائبه ی جدایی مراجع و علما از مردم حاصل نشود.