نگران از سرنوشت دولت
مهمانی این آقایان
در غیاب گروه دیگری از آقایان!

 

سه روز پس از اعتصاب غذای خشک
دیدار دادستان تهران
با نسرین ستوده در زندان اوین

 تماس با ما

infos@

pyknet.

net

15 آبــان

1389

6 نوامبـــر

2010

 

 

 

پیک هفته 107  - آرشیو پیك هفته

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" اینجا


منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

 
نتیجه گیری های نظامی خامنه ای در سفر به قم
تقسیم پست و مقام
میان فرماندهان کودتا

سرتیپ سپاه ابراهیم جباری فرمانده سپاه علی‌ابن ابیطالب قم فرمانده سپاه ولی امر شد. سپاه ولی امر به تقلید از گارد جاویدان شاهنشاهی تاسیس شده است و کار آن حفاظت از رهبر و آن نظامی است که وی سمبل آنست. این انتصاب پس از بازگشت علی خامنه ای از سفر 10 روزه قم صورت گرفت.

پیش از این سرتیپ "حسین نجات" فرمانده حفاظت و امنیت سپاه پاسداران و فرمانده سپاه ولی امر بود که اکنون به فرماندهی سپاه علی ابن ابیطالب قم منصوب شده است.

سرتیپ نجات از فرماندهان اصلی حمله به کوی دانشگاه تهران در ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸ بود و از متهمین تهیه طرح کودتا علیه دولت محمد خاتمی متعاقب حمله به کوی دانشجویان در 18 تیر سال 1378 است. دو متهم معروف پرونده آن کودتا سردار ذوالقدر و سردار نقدی اند، که اولی اکنون معاون رئیس قوه قضائیه است و دومی فرمانده سازمان بسیج. در نامه اعتراضی فروردین ماه صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه به علی خامنه ای، از این دو سردار سپاه در کنار حجت الاسلام رئیسی بعنوان تیم صادر کننده احکام برای زندانیان کودتای 22 خرداد یاد شده است. رئیسی نیز معاون اول قوه قضائیه و یکی از سه قاضی شرع قتل عام زندانیان سیاسی در سال 1367 است. این تیم بموجب نامه صادق لاریجانی مستقیما زیر نظر و با هدایت مجتبی خامنه ای فرزند دوم خامنه ای کار می کنند. سردار نجات پس از کودتای 22 خرداد معاون امنیت داخلی در شورای عالی امنیت ملی شد. مقر اصلی سپاه حفاظت ولی امر در مجموعه حفاظتی شهید مطهری واقع در میدان پاستور است و حداقل 12 هزار نیروی ویژه فدائی رهبر دارد.

مانند همه موارد مشابه، این انتصابات و جابجائی ها بصورت پنهانی در بیت علی خامنه ای و تحت نظارت مستقیم او انجام  شد و هیچکس در جریان دلائل و انگیزه های آن نیست. به این ترتیب است که سپاه و نیروی نظامی کشور تابع هیچ قانونی نیست و از یگانه قانونی که تابعیت می کند، قدرتی است که حقوق، درجه نظامی، ماموریت و فرماندهی مرحمت می کند. این همان فاجعه ایست که رضا شاه مبتکر آن شد و خود تا لحظه خروج از ایران فرمانده کل قوا بود. پس از او نیز فرزندش محمدرضا نیز همین روش را دنبال کرد و شد بزرگ ارتشداران و فرمانده کل قوا. او نیز تا آخرین لحظه خروج از ایران این مقام را دراختیار داشت. در واقع هم رضا شاه و محمد رضا فرزند او با تکیه بر سرنیزه ارتش استبداد و دیکتاتوری خویش را مستقر کردند. آقای خامنه ای درست همین مسیر را طی کرد و آگاهانه، از جبهه روحانیت و مردم و انقلاب، به جبهه فرماندهان سپاه کوچ کرد و سپاه را پشتوانه قدرت خویش ساخت. این هرم در بسیاری از کشورهای دنیا که درآنها کودتا ممکن نیست و یا تخلف نیروهای نظامی و انتظامی در دادگاه ها رسیدگی علنی می شود و مطبوعات اجازه انتشار اخبار آن را دارند، به گونه ای دیگر استوار است. یعنی نیروی نظامی وانتظامی تابع قانون اساسی و قوانین مصوبه پارلمان ها هستند و آمدن و رفتن روسای جمهور و یا نخست وزیران به آنها ارتباطی ندارد. آنها وظائفی درچارچوب دفاع از مرزهای کشور و امنیت عمومی را برعهده دارند که جزئیات آن در قانون مشخص شده است. روسای جمهور و یا نخست وزیران مطابق قانون اساسی وظیفه فرمان صلح و یا جنگ را دارند که آن نیز پس از تصویب مجلسین امکان پذیر است. حتی در برخی کشورهای سلطنتی اما پیشرفته جهان نیز پادشاه در ارتباط با قوای نظامی اختیاراتی بیش از فرمان صلح و یا جنگ را ندارد. دیکتاتوری با هر اسم و بهانه ای – ازجمله به بهانه دفاع از انقلابی که برباد داده شده- از همین دروازه گشوده وارد می شود و فاجعه ای را می سازد که اکنون در ایران حاکم است.


انفجار در اراک

با سلام به پیک نت- انفجار مشکوکی پنجشنبه شب در پاساژ طبائیان اراک رخ داد. لازم به ذکر است که یکی از ستادهای انتخاباتی احمدی نژاد در سال گذشته در این مکان مستقر بود. مردم حدس می زنند دولتی ها برای امنیتی کردن فضای کارگری – اعتراضی اراک و محاصره دانشجویان معترض در این انفجار دست داشته اند.


یادداشت های محسن امین زاده
فتنه ای بنام کودتا،
به رهبری خامنه ای

نسل مذهبی
انقلاب 57
به مشت و فلک
بسته شدند

در میان یادداشت هائی که تاکنون بصورت نامه یا مقاله و یا خاطرات درباره دوران بازداشت و زندان کودتای 22 خرداد نوشته  و منتشر شده، نوشته های محسن امین زاده معاون وزارت خارجه در دولت خاتمی بعنوان یادداشت های دوران زندان شاید از ماندگارترین یادداشت های این دوران باشد. چنان ماندگار که نه تنها بخشی از تاریخ کودتای 22، بلکه بخشی از تاریخ انقلاب 57 و جمهوری اسلامی و سرنوشت یک نسل انقلابی با اندیشه های مذهبی است. فارسی را بسیار دلنشین و صحنه ها را بسیار هنرمندانه می نویسد. او اگر وقت خویش را برای چند سال، صرف نوشتن رمانی درباره آنچه در زندان دید، آنچه که آرمان های انقلابی یک نسل مذهبی بود و سرانجام نقش آفرینان دهه اول جمهوری  اسلامی و رهبری آیت الله خمینی کند، بزرگترین خدمت را به نسل های آینده و به نویسندگان تاریخ واقعی جمهوری اسلامی کرده است. حال که امثال دولت آبادی و علی اشرف درویشیان دستهایشان بسته است و امثال احمد محمود دیگر نیستند، خلق این تراژدی بر شانه امثال امین زاده سنگینی می کند. همین یادداشت کوتاه و گاه پراکنده ای که درباره دوران زندان و بازجوئی اش نوشته و می خوانید، حجتی است بر این که او دارای چنین توانی است. این فصل از تاریخ زندان، فصل دیگری را کامل می کند که در دهه 1360 در زندانها، بویژه سه زندان اوین، توحید و رجائی شهر گذشت و قربانیانش از جمع دگراندیشان انقلاب 57 بودند.


فیلم را در پایان خبر ببینید!
قتل در میدان کاج
چاقوكشی در ورزشگاه آبادان

در 48 ساعت گذشته تصاویری از یک صحنه چاقو کشی در یک مسابقه فوتبال توسط خبرگزاری "فارس" وابسته به سپاه منتشر شده و همچنین فیلمی از یک صحنه قتل با چاقو به بهانه ناموسی در شبکه یوتیوب انتشار یافته که دست های پشت انتشار این فیلم نیز با محافل دولتی و حکومتی در ارتباط است. قتل در میدان کاج سعادت آباد تهران روی داده است و فیلمبرداری طولانی از صحنه با تار کردن صورت ضارب و مضروب خود آشکار ترین دلیل بر دست داشتن حکومت در این ماجراست. چرا که اگر مردم از چنین صحنه ای می خواستند فیلم بگیرند، با توجه به محدودیت های امنیتی حاکم بر کشور، اولا به این آسانی و طولانی مدت نمی توانستند فیلم تهیه کنند و ضمنا دلیلی وجود نداشت که چهره ها را تار کنند، درعین حال که چنین امکان فنی نیز در اختیار سیما و فیلمبرداران امنیتی است!

عکس های متعدد و لحظه به لحظه ای که از  چاقو کشی در جریان یک مسابقه فوتبال در ورزشگاه آبادان خبرگزاری فارس منتشر کرده نیز دارای همان نشانه هائی است که فیلمبرداری از صحنه قتل در سعادت آباد تهران را حکومتی می کند. (ادامه...)


آلمان- چین- ژاپن
جبهه جدید در برابر امریکا
"ولت آنلاین" ــ ترجمه رضا نافعی


ریشه اعتراضات ادامه دار فرانسه
اشتغال تا آستانه مرگ
بیکاری تا دروازه فقر
یونگه ولت ـ ترجمه  رضا نافعی


عضو هیات داوری شوید
رقابت نفس گیر دروغگویان
در مسابقه دروغ بزرگ

در بسیاری از کشورهای جهان ملکه زیبائی، قهرمان فلان رشته ورزشی، خبرساز ترین چهره سیاسی یا ورزشی، مرد و یا زن سال ... و در ایران قهرمان المپیاد ریاضی و یا قرائت قرآن انتخاب می کنند. هیچیک از این انتخاب ها به دشواری انتخاب دروغگوترین روحانی و یا غیر روحانی در حاکمیت جمهوری اسلامی نیست. یافتن آقای دروغ در جمهوری اسلامی واقعا دشوار است، همچنان که خبرساز ترین دروغ دشوار است. رقابت آنقدر فشرده و شمار کسانی که باید از میان آنها و حرفهایشان دروغگوترین و بزرگترین دروغ را پیدا کرد واقعا دشوار است. ما به همت یکی از خوانندگان پیک نت – که الحق به وعده خود عمل کرده- هر روز به جای انتشار کپی شده اخبار خبرگزاری ها و مطبوعات داخلی که در بسیاری از سایت های فارسی زبان مرسوم است، گزیده دروغ های طول یک روز را منتشر کرده ایم. خواستیم در پایان هفته، قهرمان هفته را انتخاب کنیم. البته با نظر خوانندگان. پیام های بسیاری به ما رسیده مبنی بر این که هر روز، خبرهای دروغ روز گذشته زیر چتر دروغ های جدید قرار گرفته و فراموش شده اند و به همین دلیل بهتر است در پایان هر هفته و آغاز هفته جدید، مجموع خبرهای دروغ هفته قبل را منتشر کنید تا انتخاب ممکن و آسان شود. دوم این که دروغ ها آنقدر ناب است و رقابت آنچنان دشوار که یک هیات داوری نیاز است.

ما توصیه اول را قبول کردیم و لیست خبرهای دروغ هفته گذشته را امروز که شنبه و آغاز هفته جدید است منتشر می کنیم. اما در مورد توصیه و یا پیشنهاد دوم معذوریم. یعنی هیات داوری نداریم. خودتان قضاوت کنید و سه دروغ برجسته هفته را به ترتیب با شماره های 1 و2 و 3 برای ما مشخص کرده و بنویسید.

لیست دروغ های هفته گذشته که در پیک نت منتشر شد، همراه با عناوینی که برای آنها انتخاب کرده بودیم:ادامه....


شلیک آقای خامنه ای

از توپخانه بی گلوله!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

برای کسب در آمد

 سری به ما بزنید


پیام ها و نظرات


هفته آغاز شد
چهارپاره دروغ
در شاهراه خالی بندی

کامران دانشجو، وزیر علوم: هر اندیشه‌ای در دانشگاه می‌تواند در قالب کرسی‌های آزاداندیشی ارایه شود./ ایرنا

علی خامنه‌ای: صحنه‌گردانان اصلی فتنه سال ۸۸ به دنبال تسخیر ایران بودند. / ایرنا

محمود احمدی‌نژاد: پشم و پیل همه قدرت‌های غربی ریخته است./ ایسنا

محمدرضا رحیمی، معاون اول احمدی‌نژاد: در دولت احمدی‌نژاد ‌جوانان به سادگی  صاحب خانه می‌شوند./ فارس


نیم کردار
به ز هزار وعده

زیباترین ضرب المثل ها و کنایه ها در زبان فارسی، در نثر آهنگین و شعر ایران جمع است. در هر زبان و هر کشوری ضرب المثل ها نسل به نسل و سینه به سینه نقل شده اند، همچنان که درایران؛ اما در هیچ کشور جهان ضرب المثل ها و حکایت های پندآموز اینگونه با شعر و نثر آهنگین در هم نیآمیخته است که در زبان فارسی آمیخته است. نه تنها در مثنوی و گلستان و... بلکه آنچه در زبان کوچه نیز رایج است، آهنگین است و وزن شعر دارد؛ و عجیب حکایتی است این زبان کوچه و زبان شعر در ایران.

این اشاره کوتاه را کردیم، تا به آنها که برای پرداخت آبونمان استفاده از پیک نت برای اول هر ماه ایرانی و یا اول هر ماه میلادی هزار وعده خوبان دادند و یکی وفا نکردند، بگوئیم: "دو صد گفته، چو نیم کردار نیست"!


محمود نگو
محمود نبند

هر چیزی یک واحدی دارد.  مثلا واحد اندازه گیری شدتِ زلزله، ریشتر، واحد وزن "کیلو"، واحد مایعات "لیتر"، واحد چهارپایان "راس"، واحد جمعیت "نفر" و...

میدانید مردم برای واحد دروغ در ایران چه کشفی کرده اند؟ و  اصطلاح "خالی بندی" چگونه کامل کرده اند؟ این اس. ام. اس را بخوانید که یکی از هزاران اس. ام. اسی است که مردم در ایران برای هم می فرستند: "دیروز یکی از دوستان برایم ۴ محمود بست!


برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)