ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 فروردین  1389

infos@peiknet.com

 
 
 

سخنرانی فرمانده صدا و سیما

صدا و سیما به دستور رهبر

بی وقفه به مردم دروغ می گوید

 
 
 
 

سردار عزت‌الله ضرغامی فرمانده صدا و سیما در پنجمین كنگره جمعیت ایثارگران سخنانی گفته که در دو روز گذشته، بویژه بخش مربوط به اعتراف به انداختن پرازیت روی شبکه تلویزیونی وسیعا انتشار یافته است. ادبیات لمپنی ضرغامی که گوئی با احمدی نژاد هر دو یک مدرسه را گذرانده اند و همچنین سفسطه اش درباره انتخابات 22 خرداد و کودتای انتخاباتی و دیگر حواشی آن نیز خواندنی است. اما، شاید خواندنی ترین بخش این سخنرانی، همان اعترافی باشد که وی در ابتدای سخنرانی خود درباره ملاقات با مقام معظم و دریافت دستور از وی برای تهیه برنامه های تبلیغاتی صدا و سیما می کند. او با این اعتراف مقام معظم را متهم ردیف اول دروغ پردازی و برنامه های ضد ملی صدا و سیما معرفی کرد. ضرغامی که بیش از ظرفیت و موقعیتش در این همایش سخن گفت و از ضرورت تغییر آرایش سیاسی ایران نیز سخن گفت، در بخش هائی از سخنرانی اش گفت:

«همانطور كه بزرگان گفتند فتنه‌های بزرگ‌تری در راه است که در برابر آنها باید نظام را حفظ كنیم.
همه 13 میلیون كه به یك نفر اختصاص یافت مسیر بعد از انتخابات را تایید نمی‌كنند و لذا توصیه مقام معظم رهبری به صدا و سیما این بود كه باید به گونه‌ای اطلاع رسانی انجام شود كه برای این 13 میلیون که موافق مسیر ادعای تقلب نیستند، تاکید شود که تقلب واقعی در شعارهایی بود كه داده شد و از آن طریق افراد متدین و انقلابی را جلب كرد. برای سالگرد انتخابات مستندی تهیه شده است كه قضیه فتنه از قبل تا پس از انتخابات برای بینندگان تشریح می‌كند.

اكنون آرایش نیروهای سیاسی مانند سال 60 است كه در آن زمان جریانات فتنه پیدا شدند و سپس حذف شدند. ملی - مذهبی‌ها حكومت را در دست داشتند و منافقین در مدارس و دانشگاه حضور داشتند، اما سرانجام بخاطر خیانتشان حذف شدند.

یك خواننده قدیمی- اشاره به شجریان و مصاحبه اش با صادق صبا در بی بی سی که در آن گفت با پخش ترانه انقلابی ابتدای انقلابش روی تصویر پیاده شدن آیت الله خمینی از هواپیما مخالف است- كه به خاطر توجه و عنایت نظام  صدایش پخش می‌شد و اذان نوستالژیكی داشت، دشمن از او شخصیت‌سازی می‌كند، در حالی كه قبلا هم كسانی بودند که صدای خوبی داشتند و حذف شدند. همچنین فرد مذكور خوشبختانه خودش گفت كه ما از اول هم انقلابی نبودیم، در حالی كه بعضی‌ها می‌گفتند اینها فقط با رهبری مشكل دارند. آن فرد می‌گوید از اینكه آهنگ من با تصویر امام پخش می‌شود ناراحت هستم، لذا این سخنان برای كسانی كه فكر می‌كردند مدیریت فعلی نمی‌تواند این افراد را اداره كند پیام خوبی بود.

از سوی دیگر، «جشنواره كن» تمام بضاعت خود را برای مخالفت نظام می‌گذارد و به خانمی جایزه می‌دهند كه از فردی كه خانه خود را «لوكیشن شكنجه» كرده است دفاع می‌كند و برای آن كارگردان صندلی خالی هم می‌گذارند. گله ما از آقایان این است كه ‌ای كاش این فرد را 10 روز زودتر یا دیرتر آزاد می‌كردند تا مبادا تصور شود كه وی تحت تاثیر جشنواره كن آزاد شده است كه این ناهماهنگی‌ها بی‌توجهی به فضای تبلیغات و جنگ نرم است.

ماهواره ”ترك‌ست“ تا 5 سال پیش فقط 5 الی 6 كانال داشت، اما الان حدود 200 كانال دارد و مدتهاست بحث می‌كنیم كه شبكه سحر ترکی روی این ماهواره برود اما می‌گویند ظرفیت پر شده است. همچنین در فرستنده‌های ”هاتبرد“، ”نایل ست“، ”عرب ست“ و ”تل استار“ هم كانال‌های زیادی وجود دارد كه علاوه بر حوزه‌های سیاسی، در حوزه‌های سرگرمی و سریال كار می‌كنند.

خوشبختانه این روزها درباره «فارسی یک» اطلاع رسانی می‌شود؛ این شبكه تعدادی از سریال‌ها را دوبله می‌كند که البته شاید هم بعضی ها به این بهانه به عملكردمان نقد اصولی كنند، اما شبكه مذكور آنقدر حوزه سرگرمی را گسترش می‌دهد كه در خانواده‌ها روابط نامشروع بین محارم به راحتی نمایش داده می‌شود و حتی برخی روزنامه‌ها كه زاویه دارند، دادشان در آمده است. نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد درصد بسیار بالایی هم بییندگان «فارسی یک» اذعان دارند كه  فیلم‌های این شبكه فسادآمیزاست. حال، اینكه چرا مردم این شبكه را تماشا می‌كنند، مساله دیگری است.

عده‌ای كمی با لباس های نامناسب در خیابان حضور می یابند و وزارت اطلاعات آنها را دستگیر می‌كند، اینها  پیاده نظام جنگ نرم هستند.

ما پارازیت می‌فرستیم، آنها هم پارازیت می‌فرستند و سپس كانال‌های ما روی ماهواره آنها قطع می‌شود؛ مانند شبكه العالم كه از روی عرب ست و نایل ست بر خلاف قرارداد حذف شده است. بنابراین باید توجه كنیم كه متناسب با توانمندی‌های كار انجام شود.»

 
 
اشتراک در فیس بوک