ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

10 خرداد  1389

infos@peiknet.com

 
 
 

اجلاس مضحک

کمیسیون اصل 90 با احمدی نژاد

 
 
 
 

مجلس به جای استیضاح دولت و شخص احمدی‌نژاد باتهام کودتا، کشتار خیابانی و بازداشتگاهی مردم، دستوراتی که در شورای عالی امنیت برای بگیر و بنند و بستن مطبوعات و احزاب صادر می کند و فاجعه اقتصادی حاکم و دهها مسئله درارتباط با سفرهائی که به امریکا کرده و دیدارهای محرمانه ای که داشته و همچنین جلسات محرمانه اقتصادی با فرماندهان سپاه، ایشان را برای پاسخگوئی به دو سئوال حاشیه ای به کمیسیون رسوای اصل 90  مجلس حواله داد.

کمیسیونی که افتخار آمیزترین دوران آن، همان دورانی است که در مجلس ششم، گریبان برپا کنندگان بازداشتگاه های مخفی را گرفت، اجازه نداد قوه قضائیه بر فراز سر مجلس قرار بگیرد و شورای نگهبان و بیت رهبری را در تنگنای پاسخگوئی قرار داد.

کمیسیون اخته اصل 90 در مجلس نهم، با رئیس دولت کودتا جلسه کرد تا به جای آن سئوالاتی که مردم از احمدی نژاد دارند، بپرسد:

قربان! شما چرا دو مصوبه مجلس را برای اجرا ابلاغ نفرموده اید؟ از جمله در باره تأخیر در ابلاغ قانون 2 میلیارد تومان تسهیلات برای مترو که ریشه آن به رقابت احمدی نژاد با قالیباف بعنوان رقیب خطرناک وی باز می گردد. همچنین از ایشان پرسیده شد که چرا قانون حمایت از تولید مسكن  را ابلاغ نکرده است؟ که این نیز به نوعی باز میگردد به کشاکش میان دولت و شهرداری و خیز شرکت های وابسته به سپاه برای قبضه کردن مسکن سازی که فعلا فلج سازی مسکن را در پی داشته است.

احمدی نژاد با همان شیوه همیشگی اش، پاسخ این سئوال را نیز همراه کرد با سفسطه و آن را کشاند به طلبکاری اش از مجلس و شخص لاریجانی. یعنی بازهم دعواها و رقابت های کنونی و آینده!

او از جمله گفت:

سئوال سومی هم هست؟

و این به زبانی که هر دانشجوی سال اول دانشگاه آزاد هم میداند، یعنی اشکال دولت فقط دو سئوال است!

او اضافه کرد که دو قانون مورد اشاره ابلاغ نشد زیرا شرایط – قانون- بالا دستی مناسب نبود.

کمیسیون لال بود بپرسد: کدام بالا دستی؟

او مثل همیشه متوسل به دروغ شد و گفت: خود مجلس هم بعنوان مركز مصوب قانون به این نتیجه

رسیده كه اشتباه كرده و دنبال راه اصلاح می‌گشت.

باز هم کمیسیون لال بود بپرسد: مجلس کجا و در کدام جلسه گفته اشتباه کرده و می خواهد اصلاح کند؟

احمدی نژاد اجرا و ابلاغ نکردن مصوبه مجلس را اینگونه توجیه کرد:

قانون تسهیلات 2 میلیاردی مترو تبعات و خطرات بسیار بسیار داشت! (کدام تبعات و کدام خطرات؟) قانون حمایت از تولید مسكن نیز در صورت ابلاغ مشكلات فراوانی را به وجود می‌آورده است از جمله در قیمت مسكن و زمین اثر می‌گذاشته و همچنین سوء استفاده در صدور سند زمین‌های روستایی را نیز در پی داشته است.(توجه کنید که هیچ نمونه ای در این کلی گوئی وجود ندارد و این درحالی است که همه مردم میدانند که اکنون یکسال و نیم کامل است که نه کسی خانه می سازد، نه کسی خانه می فروشد و نه کسی معامله مسکن می کند. رکود کامل در بخش مسکن حاکم است. اینها را کمیسیون خودی اصل 90 لال بود بگوید!)

احمدی نژاد در ادامه این سفسطه، از شگرد همیشگی اش برای دست پیش گرفتن و طلبکار شدن به جای پاسخگو بودن گفت:

مجلس تاكنون بیش از 130 قانون تصویب كرده كه مغایر با شرع و قانون اساسی است، این راه ناصواب و نامناسبی است كه مجلس بگوید ما قانون خلاف شرع و خلاف قانون اساسی تصویب می‌كنیم و مجمع تشخیص مصلحت نظام تكلیف آن روشن می‌كند؛ مگر مجمع تشخیص مصلحت نظام مافوق شرع و قانون اساسی است؟ و چرا یك مركز بالا دستی دیگری فراتر از قانون اساسی و شرع مقدس در كشور تصمیم گیرنده باشد؟

(او دراینجا نیز مقابله با هاشمی رفسنجانی را پیش کشید که رئیس مجمع مصلحت است و سعی کرد شورای نگهبان و مجمع را به جان هم بیاندازد!)

کمیسیون درباره برداشت دولت از حساب ذخیره ارزی سئوال کرد و احمدی نژاد دراینجا نیز با همان شیوه سفسطه بازی گفت:

دولت به جهت اینكه آثار تورمی و سوء اجتماعی بوجود نیاید لایحه برداشت از ذخیره ارزی را به مجلس ارسال نكرد اما با "هماهنگی كامل "(با کدام نهاد؟)، این برداشت از حساب ذخیره ارزی برای تأمین واردات بنزین صورت گرفت. دولت باید "بنزین اوكتان " وارد می کرد. آیا می‌شود به جایگاه‌های پمپ بنزین گفت شما در ماه به عنوان مثال 20 روز بنزین توزیع كنید و 10 روز توزیع نكنید؟ چه بحرانی در كشور ایجاد می‌شد؟ می‌شود به مصرف كننده بنزین نداد؟

احمدی نژاد در ادامه این جلسه که با شرکت برخی از اعضای کابینه اش تشکیل شده بود، از مجلس طلبکار شد و گفت:

بحث جا به جایی خلاف قانون یك میلیارد دلار در آستانه انتخابات دهم ریاست‌جمهوری ضربه‌ به دولت نهم وارد كرد. بعد از اینكه ثابت شد كه این ادعا، اتهام و كذب محض است، چرا كمیسیون اصل 90 در این زمینه احقاق حق نكرد؟

( چه کسی مطرح کرده بود و کمیسیون اصل 90 چه نقشی دراین میان داشته و کجا کذب بودن آن ثابت شده؟ برای طرح همه این سئوالات کمیسیون لال بود و مرعوت فراکسیون نظامی – سپاهی مجلس!)

احمدی نژاد، با هم ژست نصیحت به همه رهبران جهان و چهره های سیاسی داخلی – از جمله در مناظره های تلویزیون انتخاباتی- در همین جلسه گفت:

بنده به عنوان یك دوست آقای لاریجانی از او توقع نداشتم كه او بر موضوع جا به جایی یك میلیارد دلار صحه بگذارد.

دیوان محاسبات كل كشور اتهام را درج (؟) نكرد؛ آیا در آنجا حق فرد و حق دولت مطرح نبود؟ چرا كمیسیون اصل 90 به این موضوع رسیدگی نكرد؟ (بازی کهنه و شناخته شده انداختن سنگ اختلاف میان کمیسیون و هیات رئیس و شخص لاریجانی!(به این ترتیب، جلسه کمیسیون اصل 90 و رئیس دولت کودتا ختم به رضایت طرفین از هم شد!)

 
 
اشتراک در فیس بوک