ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

12 خرداد  1389

infos@peiknet.com

 
 
 

آیت الله خمینی

رهبری که در سالگرد مرگش

بار دیگر در ایران زنده شده!

 
 
 
 

اظهار نظرهائی که درباره مشی سیاسی و مذهبی آیت الله خمینی و رهبری او در انقلاب 57، بمناسبت سالگرد در گذشت او امسال بیان شده، همگی متاثر از رویدادهای یکسال اخیر و بویژه حاکم شدن مخالفان حوزه ای و سیاسی آیت الله خمینی در جمهوری اسلامی است. اعلامیه ها و بیانیه ها، سخنرانی ها و مصاحبه ها چه از سوی کودتاچی ها و چه از سوی مخالفان کودتا امسال به گونه ای مطرح شده که گوئی آیت الله خمینی بار دیگر زنده شده است. نخست وزیر دوران او از خمینی چهره ای ارائه میدهد که زمین تا آسمان با چهره ای که سیمای جمهوری اسلامی نشان میدهد متفاوت است. رئیس جمهور دوران او که اکنون رهبر است، با چرخش به راست کامل، در خدمت همان گرایش مذهبی عمل می کند که هاشمی رفسنجانی می گوید خمینی همیشه نگران آن بود. سید حسن خمینی از تحریف افکار پدر بزرگش می نالد و مصباح یزدی یک آیت الله خمینی فارغ التحصیل مدرسه مذهبی خودش را جانشین آیت الله خمینی کرده و خود را پیرو او میداند! خاتمی، صانعی، کروبی و... همگی امسال متاثر از اوضاع بحران زده جمهوری اسلامی سخن گفته و بیانیه داده اند. فرماندهان سپاه نیز به سردار شکنجه "نقدی" ماموریت داده اند مردم را با اتوبوس و قطار مجانی از شهرستان ها بیآورد تهران تا قبر آیت الله خمینی را زیارت کنند. البته مردمی که در پایگاه های بسیج و در مساجد از قبل ثبت نام شده اند و برایشان در تهران جا و مکان و غدا هم در نظر گرفته اند.

هاشمی رفسنجانی در اظهار نظری که سایت آفتاب آن را منتشر کرده گفته است:

اوج عظمت نهضت امام خمینی(ره) در نقطه شروع، مقابله با تظاهر، ریاکاری و زهدفروشی بود. رضاشاه برای فریب خلق در مجالس عزاداری خرافه‌پرستی می‌کرد و گل بر سر و صورت خویش می‌مالید و در این سوی، عده‌ای از روحانیون درباری، با سوءاستفاده از سوابق تحقیرآمیز حاکمان قاجار، او را احیا کننده دین می‌دانستند
مقابله با چنین فرهنگی که هر کلمه با پیشوند «شاه» مانند روغن شاه‌پسند، شاه کلید، شاهراه، شاه‌ییت ، شاه مردان و...! مقدس بود و ریشه در 2500 سال خدعه و نیرنگ داشت، در کنار انسان‌های به ظاهر عالم که با ادله ناپسند، فحشا و فساد را مقدمه ظهور می‌دانستند، کاری بسیار سخت و به قول بعضی از علمای به ظاهر موجه «آب در هاون کوبیدن» بود
پیرمردی 81 ساله با تمام ضعف جسمی و سوابق بیماری، ملت ایران را با همه قبایل، طوایف، ادیان، مذاهب و زبان‌های مختلف یکپارچه کرد.

پذیرش استدلال، صراحت در کلام، صداقت در برخورد، صلابت در تصمیم، شهامت در قلم و شجاعت در قدم، او را مصداق عینی دو آیه پرمعنا در تاریخ معاصر می‌کرده است که می‌فرمایند: «فَبَشِّر عبادِ الذّینَ یستَمعونَ القول فَیتَّبِعونَ اَحسنه» و «اَشِدّاُ عَلی الکفّارِ رَحَماءُ بَینَهُم»

باشد که شاگردان و مریدان واقعی و صدیق این امام بزرگوار با حفظ و پایبندی به ارزش‌ها و شاخص‌هایی که آن پیر فرزانه بر آن تأکید داشتند و جان فشاندند نگذارند انقلاب اسلامی از مسیر اصلی و حقیقی خود خارج شده و به قول خودش به دست نامحرمان و نااهلان بیفتد که در این صورت جبران آن بسیار سخت و ناممکن خواهد بود.

 

 

 
 

اشتراک در فیس بوک