ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 خرداد  1389

infos@peiknet.com

 
 
 

گزارش پیک نت از داخل آرامگاه آیت الله خمینی در مراسم 14 خرداد

اوباش هوادار احمدی نژاد خواهان شکستن بت بزرگ شدند

شعاری دو پهلو

تا رهبر هم حساب دستش بیاید!

 
 
 
 
 

از اوایل صبح انتقال مردم به آرامگاه آقای خمینی با مترو و اتوبوس شروع شد. تا ساعت یك بعد از ظهر هر پنج دقیقه  قطار ها مردم را از نقاط مختلف محل تمجع آنها سوار کرده و به محل می رساندند. ضمنا تعدادی از اتوبوس هایی كه از شهرستانها آمده بودند در محوطه خارج آرامگاه پارك كرده بود.

در محوطه حرم – دایره ای به قطر 3 تا 5 كیلومتر -  پر از اتوبوس هایی بود كه از استان ها و شهرستان های مختلف آمده بودند. بیشتر اتوبوس ها زنان چادری را آورده بودند.

تقریبا نیمی از محوطه را حصار كشی كرده بودند و هر كسی كه می خواست به داخل محوطه (محوطه دوم) برود را بازدید بدنی می كردند. تقریبا از ساعت 8 تا 9 صبح محوطه داخل حرم (محوطه سوم و محوطه داخلی) را بستند و به بهانه پر بودن كسی را راه نمی دادند تقریبا درها را از داخل بسته بودند. در محوطه دوم حرم تعدادی مغازه و فروشگاه  وجود دارد كه تقریبا بویژه آنها كه در رابطه با مواد غذایی اند باز بودند. علاوه بر آن تعداد زیادی ایستگاه های صلواتی مربوط به مناطق  22 گانه شهرداری ها، وزارت خانه، ادارات مختلف ورامین و شهر ری و.... بودند. تقریبا تمام آنها تا خرخره پر بودند و امكان نزدیكی به آنها نبود. مخصوصا شهرستانهای به آنها هجوم می بردند چون ساعتها بود  در محوطه گرم و داغ و آفتابی  سر گردان بودند و تقریبا همه از گرما له له می زدند.

بیشتر شهرستانی ها بعلت اینكه اتوبوس هایشان در محوطه گیر كرده بود تا آخر مراسم بالاجبار باید می مانند.

در دو نقطه محوطه بیرونی (قبل از محوطه وسطی و نزدیك ایستگاه متروی آرامگاه) یك پارچه ای كه تصویر پرچم های امریكا و اسرائیل و انگلیس بر روی آنها نقش بسته بود و با زنجیر دست  یك و یا دو نفر بود بر روی زمین انداخته بودند  و چند عكس كروبی و موسوی را در روی آنها کشیده بودند و مردم را تشویق می كردند كه هم  روی پرچم و هم روی عكس های موسوی و كروبی را بروند. اما مردم استقبالی نمی كردند. تنها چند بچه  10 تا 12 ساله  را تحریك می كردند كه برروی آن را بروند و پا بكوبند و سپس فیلمبرداران سیما فیلم می گرفتند. چند نفر ار گردانندگان این نمایش از بچه های شهرری بودند و یکی هم از بچه های تهران پارس که او را از نزدیک می شناسم و از موتورسوارهای بسیج محله است.

هم در محوطه بیرونی و هم در محوطه وسطی و حتی داخل مترو زنان  و مردان را بصورت فشرده و مخلوط سوار کرده بودند که نتیجه آن درگیری زنان با برخی مردانی بود که زیادی خودشان را به زنان نزدیک کرده بودند و یا دست به یقه شدن مردان همراه این زنان با مردان غریبه بود که به زنها می چسبیدند.

از سینه چاكان  حجاب خبر نبود و شاید هم خودشان عامل درگیری ها بودند.

آنچه در تلویزیون كانال 1 ساعت 9 شب (14-3-89) نشان داد شده بویژه آن قسمت كه محوطه دوم (محوطه وسط) را نشان می داد حتما مونتاز شده بود. ما چیزی منظم به این صورت از جلو ندیدیم آنچه از نزدیك دیده شده اصلا چنین نظمی نداشت.

همانطور كه می دانید، در مورد شهرستانی هایی كه معمولا از استان ها و شهرستانی ها به تهران می آیند باید گفت در حقیقت آمدن به تهران  بویژه برای زنان و دختران و عده ای زیادی از پسران و حتی افراد مسن تر بحث سیاسی مطرح نیست آمدن به تهران برای بیشتر شهرستانی ها در واقع یك نوع تفریح است .

این مسافرتها كمكی می شود كه حداقل چند روزی از محیط تنگ و محدود شهرستانهای  خود نجات پیدا کنند. وقتی كه در شهرستانها؛ بویژه در محله های فقیرنشین شهرستان ها اعلام می شود اتوبوسی فراهم است و غذا و .... نیز داده می شود می خواهیم برویم تهران؟ معمولا تعداد داوطلبان بیشتر تعداد لازم است!

تعداد زیادی از همین شهرستانی ها طرفدار احمدی نژاد  نیستند و احتمالا به احمدی نژاد نیز رای نداده اند ولی همراه كاروان ها می شوند و برای تفریح هم كه شده با امكانات حداقلی كه مسئولین در اختیارشان می گذارند داوطلب آمدن به تهران می شوند.

یکی از نکات مهم سخنرانی سید حسین خمینی که مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت هنگامی بود که او از مردم خواست در جواب هتاکان صلوات بفرستند که به شهادت شاهدان عینی و پخش زنده تلویزیونی، صلوات ها به مراتب قوی تر از صدای آن چند صد اوباشی بود که اخلال می کردند. مخصوصا صلوات سوم که به نوعی به موسوی و سایر سران سبز بر میگشت. یعنی حتی اکثر حاضرین در همین مراسم حکومتی هم همدل و همسو با حسن خمینی و جنبش سبز بودند.

صحنه آغاز سخنرانی آقای خامنه ای هم دیدنی بود. درحالیکه اوباش عملا مانع سخنرانی سید حسن خمینی شدند، خامنه ای قبل از آغاز سخنرانی با او دست داد و روبوسی کرد و سپس رفت پشت میکرفن. اوباشی که بصورت سازمان یافته به محفل آورده شده و در صف جلو جای داده شده بودند، خیلی آرام و بی سرو صدا محوطه را ترک کردند و از صحنه بیرون رفتند. شعار آنها خطاب به احمدی نژاد "احمدی بت شکن- بت بزرگو بشکن!" یک اشاره ای هم به خود خامنه ای داشت و یا لااقل مردمی که درمحوطه بودند اینطور تصور کردند. روبوسی خامنه ای و سیدحسن خمینی را شاید در همین ارتباط بتوان تفسیر کرد. یعنی حرکات دارو دسته احمدی نژاد کم کم از روی سر بیت رهبری و اطلاع خامنه ای انجام می شود و شعار "بت بزرگ" می تواند هشداری هم به خود او باشد!

 
 
اشتراک در فیس بوک