5 خبر، که نگرانی ها را تشدید می کند
کشورهای خلیج فارس آماده
عواقب حمله به ایران می شوند

 

پیمان های جدید نظامی در راه است
ارتش قدرتمند مصر
در کنار کشورهای خلیج فارس!

 تماس با ما

infos@

.peiknet

com

9 اردیبهشت

1389

29 آوریل

2010

 

 

 

پیک هفته 107 - آرشیو پیک هفته

منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

به روز شده ساعت 5ر2 به وقت ایران

پیام ویدئوئی میرحسین موسوی بمناسبت روز کارگر(ببینید!)

مسائل کارگران اینهاست

نه سخنان شاهنشاهی خامنه ای

پیام ویدئویی میرحسین موسوی بمناسبت اول ماه مه(روزجهانی کارگران) منتشر شد. وی دراین پیام نگرانی خویش از تشدید تورم ، پایین آمدن تولید، فساد، رواج دروغ و سوء مدیریت، حقوق معوقه کارگران، تعطیلی روز افزون کارخانه ها و با ظرفیت پایین کارکرد ن کارخانه ها بیان کرد و آنها را از جمله بحران های کشور اعلام داشت. موسوی واردات بی رویه و واگذاری بازارهای ملی به بیگانگان انتقاد کرد و تاکید کرد که همه مردم می داند تا چه اندازه این مساله در سرنوشت ملت، استقلال و آزادی و زندگی کارگران ما تاثیر می گذارد. محدود کردن تشکل های صنفی و سیاسی و پرکردن زندان ها نیز در همین پیام و بعنوان مسائل تاثیر گذار روی سرنوشت معلمان و کارگران یاد کرد. او گفت: معلمان و کارگران براین حقایق واقف باشند زیرا مشکلاتی که آنها در زندگی روزانه خود لمس می کنند، ناشی از مسایل کلی و جاری کشور است و یک ارتباط سنگین و مستقیم بین آنها وجود دارد. کارگران و معلمان در پی آزادی هستند، چون به این وسیله می توانند فعالیت های صنفی خود را در جهت عدالت اقتصادی داشته باشند. تعداد زیادی از نمایندگان مجلس اول معلم بودند. مردم ما به این قشر اعتماد دارد. شهید رجایی، شهید باهنر و شهید مطهری از جمله آنان هستند. معلمان و کارگران بشدت مخالف فساد هستند و بحث اصلی درآمدهای عظیم نفتی است که سر سفره مردم نیست و فساد و نارسایی در امور اقتصادی است که آنها می دانند این مسایل به ضرر امنیت ملی ما و کشور و آتیه ماست. معلمان و کارگران می دانند که بی برنامگی، ماجراجویی در سیاست خارجی منافع ملی ما را در خطر قرار می دهد و مردم تاثیر این اقدامات خلاف را روی سفره های خود می بیینند.

عظمت یک کشور به دلگرمی و امید آنها به آینده بسته است. با نیروی نظامی و اسلحه نمی توان کشور را حفظ کرد.

جنبش سبز می گوید که با اقتصاد صدقه ای و وعده و وعید و انجام یک سری کارهای تبلیغاتی پیش از انتخابات مشکلات حل نمی شود. تنها راه بازگشت به قانون اساسی است. بدون یک انتخابات رقابتی، بدون آزادی زندانیان و تشکل های صنفی و ملی راه دیگری برای خروج از بحران موجود وجود ندارد.

ما امضا داده ایم و امضا گرفته ایم که بدون اجتهاد در مقابل نص، قانون اساسی را اجرا کنیم. اگر هم با بخشی از آن مخالف هستیم و قسمت هایی را نا کارآمد می بینیم باید از طریق همین قانون اقدام کنیم.  تنها راه همین قانون اساسی است. مخصوصا در رابطه با حقوق اساسی مردم که فراموش شده ترین قسمت قانون اساسی است. اجرای این اصل فراموش شده ، موجب می شود که مشکلات یکی به یکی در کشور حل می شود و موقعیت و منزلت کارگران و معلمان نیز از همین طریق احیا خواهد شد.


متن کامل مصاحبه اشپیگل با مهدی کروبی رئیس دو دوره مجلس اسلامی
احمدی نژاد مصیبتی است
که بر مردم ایران نازل شد!
ترجمه رضا نافعی

- علاوه بر 22 خرداد- ما در سالروز تظاهرات بزرگ مردم در پانزدهم ژوئن(25خرداد) که 3 میلیون نفر به خیابان آمدند نیز، مردم را به تظاهرات آرام فراخواهیم خواند. تقاضای تظاهرات را ارائه کرده ایم. ممکن است تظاهرات را ممنوع کنند، اما این مهم نیست، مهم آنست که ما مردم را به ادامه تظاهرات تشجیع کنیم. بدون خشونت ولی با تمام نیرو.

اشپیگل: در اینصورت خونرویزی دوباره حتمی است.

کروبی: این رژیم استاد  دامن زدن به نارضائی های مردم است. به این دلیل مردم در موقع مناسب، با وجود تمام احتیاط ها اعتراض خواهند کرد، اعتراض به سیاست ماجراجویانه خارجی و سیاست اسف بار اقتصادی. شما نمی توانید تصور کنید که هر قربانی تازه ای چقدر مرا متاثر می کند، ولی چه میتوان کرد؟ رها کنیم؟ نه.  اگر ما به مردم بگوئیم در خانه هاتان بمانید،  بشدت سر خورده خواهند شد. آنها می خواهند که ما به آنها جرات بدهیم. بگوئیم: به خیابان بروید! شجاع باشید!

احمدی نژاد مصیبتی است برای مردم. من او را بعنوان رئیس جمهور قبول ندارم، ولی فعلا او در این سمت هست و باید پاسخگوی آنچه روی داده باشد.

من نمی خواهم در مورد رهبر اظهار نظر کنم، اما نمی بینیم که احمدی نژاد این دوران چهارساله را بگذراند. او هر روز غائله تازه ای بر پا می کند. حتی مجلس محافظه کار کنونی هم با او اختلاف دارد. وضع به اینصورت که هست نمی تواند ادامه یابد. من به آینده کشور اسلامی اعتقاد دارم اما نه کشور اسلامی احمدی نژاد. در یک کشور اسلامی مردم آزادند و مردم  دولت را انتخاب می کنند.


روزجهانی کارگردر حضور رهبر و احمدی نژاد
این دنیا کار کنید- آن دنیا مزدتان را بگیرید!

بمناسبت اول ماه مه، یعنی روز جهانی کارگر، نمایش های کارگرنوازی توسط حکومت به اجرا در آمد. کارگران نمونه را برای احمدی نژاد جمع کردند که شکم های برآمده و ته ریش بازاری شان خود بی نیاز از توصیف بیگانگی آنها با کار و کارگری است. برای رهبر هم یک نمایش مشابه ترتیب دادند و کسانی را که خوب خورده و پروار شده اند را بعنوان کارگر برای ایشان به صف کردند. لباس و صورت بشاش و زلف های تاب داده همه شان حکایت از شکم سیر و بی خبری از شکم گرسنه میلیون های کارگر ایرانی در صدها واحد تولیدی ویران شده کشور دارد، که اغلب ماه ها حقوق نگرفته اند، اجازه خانه نمی توانند بدهند، کارخانه هایشان بسته شده، تصفیه و اخراج شده اند و... از عسلویه تا نساجی مازندران،. ازتراکتورسازی تبریز تا ذوب آهن اصفهان... حساب کارگاه های تولیدی کوچک هم که خود حساب جداگانه ای است که درکنار کودکان کار باید به آن نیز پرداخت. مقام معظم، که نگرانی اش از تظاهرات و راهپیمائی مردم در هر سخنرانی مشهود است، برای باصطلاح کارگرانی که برایش به صف کرده بودند فرمود:

«اسلام، کارگر را یک مجاهد فی سبیل الله می داند.( یعنی این دنیا کار کن، مزدت را آن دنیا بگیر!) تلاش دشمنان از اول انقلاب برای استفاده از قشر کارگر و مسائل کارگری به عنوان اهرم فشار سیاسی بر ضد نظام اسلامی بود.(نگرانی از اعتراضات کارگری)، این موضوع در سی سال گذشته در دستور کار دشمنان نظام اسلامی قرار داشته است. اما ارتباط صمیمی میان کارگر و نظام اسلامی  که ناشی از پایه مستحکم ایمانی نظام است به بدخواهان اجازه نخواهد داد بتوانند اخلالی در آن بوجود آورند.»

یکی نگفت: حرف نان را بزن، خربزه آب است. جلوی 70 میلیارد دلار واردات به کشور را بگیر، ارتباط صمیمی که حقوق و مزد و اجاره خانه نمی شود.


گزارشی از جلسات محرمانه در صدا و سیما
تهیه برنامه تلویزیونی تشویق مردم
به انصراف از دریافت یارانه نقدی

روز سه شنبه 7/2/1389 نشستی باصطلاح تخصصی در صدا و سیمای برگزار شد. سردار ضرغامی در این نشست گفت:

رهبر انقلاب برای چندمین باز از کارکنان صدا و سیما به صورت مکتوب و شفاهی در جلسات خصوصی و عمومی تقدیر کرده اند. موفقیت صدا وسیما در مقابله با جریان فتنه زبانزد است. صدا و سیما در بهره برداری از حوادث روزعاشورا به نفع نظام و خلق حماسه 9 دی پیشتاز بود. بنده اخیرا در نشستی با آقای دکتر احمدی نژاد داشتم. ایشان از مشکلات اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خبر داد. دولت حداکثر پیش بینی 50 میلیون ثبت نام در این طرح را داشت، در صورتی که 60 میلیون نفر در آن ثبت نام کردند. این مسئله به همراه تصویب درآمدی پایین تر از پیشنهاد دولت در مجلس، سبب شد تا دولت برای توزیع یارانه نقدی با مشکلاتی مواجه گردد. در نتیجه صدا و سیما قصد دارد برای یاری دولت، بزودی در ویژه برنامه هایی، برخی از خانواده ها را از گرفتن یارانه نقدی منصرف کند و آنان را به کناره گیری داوطلبانه تشویق کند. به نظر نمی رسد این کار دشوارباشد. البته این طرح نباید فاش شود زیرا ممکن است برخی از مخالفان نظام از آن بهره برداری کنند. باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مردم به کناره گیری ترغیب شوند. صدا و سیما از این طریق قرار است به دولت کمک کند.

طرح هدفمند سازی یارانه یکی از طرح های مهمی است که می توان آن را پس از برنامه هسته ای کشور در ردیف دوم قرارداد. اما اکثریت مردم به سبب تبعات این طرح با اجرای آن مخالفند.


دو کنفرانس 300 هزار دلاری درامریکا
مصباح یزدی، "شیعه مهدیه" را
به امریکائی ها معرفی می کند!


لوموند دیپلماتیک- ترجمه بهروز عارفی
مصالحه مذهبی
خواب و خیالی خوش بینانه ای
که درعراق تحقق پذیر نیست!

نویسنده این مقاله، "نورالمالکی" را برنده انتخابات اخیر عراق می داند. این درحالی است که هنوز "گوی" در وسط میدان است و معلوم نیست "العلاوی" و "نورالمالکی" کدامیک آن را با کمک متحدان خود در پارلمان جدید این کشور خواهند برد.

صرفنظر از شتابزدگی در پیش بینی نتیجه انتخابات، آنچه که نویسنده، بعنوان اطلاعاتی در باره جنگ داخلی و مذهبی درعراق می نویسد قابل توجه است و به همین دلیل ما آن را برای انتشار مستقل – جدا از لیست لوموند دیپلماتیک فارسی ماه آوریل- برگزیدیم.


لوموند دیپلماتیک ماه آوریل منتشر شد

لوموند دیپلماتیک ماه آوریل با ترجمه 12 مقاله منتشر شد که آنها را می توانید، در عنوان های زیر بخوانید:

1- روبنده* و روده درازي 2- نگاه آنها به محیط زیست و بینش ما 3- از دولت-شهرها تا شهر جهاني شده 4- هنگامی که بانکداران پلیس را خبر می کنند 5- عواقب عدم خريد اوراق قرضه امريکا توسط پکن 6- جنگ هاي بي پايان اسرائيل 7- تل آويومتفقين خود را لگد مال مي کند 8- ظهور قدرت مستبد و غالب شيعه در عراق 9- کاراکاس استراتژی توسعه خود را خلق می کند 10- بازسازی تاریخ ملی11- امپریالیسم زیر سوال رفته پرتوریا 12- ۰۲۵/۰% محکومیت به جرم فساد


دیدار رئیس حکومتی حوزه علمیه قم با کارکنان وزارت دفاع
مردم معترض را باید کشت

این، یعنی اجرای حدود الهی!


دانشمند اتمی ج. اسلامی به اسرائیل پناهنده شد
جاسوس های واقعی
درعالیترین ارگان های ج. اسلامی


فیلم دیدار موسوی و کروبی
قدرت در چنبره توهم توطئه!

در دیدار موسوی و کروبی که دوشنبه این هفته انجام شد، فصل مشترک های زیر طرح و تائید شد:

شرایط حکومت طوری شده که همه را توطئه گر تصور می کند و دچار نوعی توهم توطئه شده است. جریان حاکم اصل صحبت ما را درک نمی کند. در بیانیه ها و سخنرانی های ما بدنبال کلمات هستند، نه مفهوم. هر روز به یک گروه از مردم لقب مرتد و کافر و غیره می دهند، به جرم اینکه کلامی بر خلاف دیدگاه و نظر آقایان بر زبان رانده اند. وضعیت کارگران و اخراج آنان و تعویق در پرداخت حقوق آنان، پائین آمدن نرخ سرمایه گذاری و غیره… همه از نقاط ضعف سیستم اقتصادی و مدیریتی کشور است. مردم هیچ چیز یادشان نمی رود. در همان اوایل انقلاب مردم رفتند و آن شخصی که در زمان رضاشاه دستور شلیک به مردم در واقعه مسجد گوهرشاد داده بود را در سن ۹۰ سالگی دستگیر کردند. مردم اعمال و رفتارهایی را که در این یکساله بر آنان اتفاق افتاده از یاد نخواهند برد. بدلیل عدم مدیریت صحیح، سالانه ۳۰میلیارد دلار درآمدی که میتواند از محل برداشت گاز از عسلویه عاید کشور شود را از دست میدهیم؟ دلیل این همه بی کاری چیست؟ دلیل وضعیت بد کاری و اقتصادی کارگران چیست؟ در همین عسلویه، به خاطر تحریم رفتند با شرکت هایی از چین و مالزی و ونزوئلا قرارداد بسته اند و آخرش هم طرح را داده اند به نیروهای نظامی!

از ما می خواهند که توبه کنیم. البته توبه خوب است، اما آیا آن همه کشتار، دروغ، شکنجه، تجاوز به حقوق مردم، حیف و میل بیت المال توبه نمی خواهد؟

بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی و طبق ماده ۳۰ ، ۳۱ و ۳۲ آئین نامه اجرایی قانون احزاب همه گروه ها، تشکل ها و احزاب اصلاح طلب در خواستشان برای راهپیمائی سالگرد 22 خرداد به وزارت کشور ارسال کنند.فیلم این دیدار را اینجا ببینید.


یکی دیگر از نوچه های احمد جنتی
"علی آقا محمدی"
مامور 50 هزار
میلیارد تومانی


دیدار پر خبر در تهران
 8 تا 10 میلیون رای
به نفع احمدی نژاد تقلب شد

ریشهری، محتشمی و پور محمدی اسناد تقلب را در اختیار دارند


از یک نامه دریافتی
احکام دادگاه کودتا

در خیابان "دزاشیب" صادر میشود


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@peiknet.com

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

 

   

--------------------------------

 

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

پیام ها و نظرات


مهاجمین

به کروبی در میدان صادقیه

روز 22  بهمن سال 1388 تعدادی از کارکنان بخش خبر صدا و سیما را که با حراست این سازمان همکاری دارند، با گوشی های تلفن همراه و دوربین های پیشرفته، به میان هواداران جنبش سبز در راهپیمایی این روز فرستاده بودند تا از آنان عکس بگیرند. یکی از اقوام بنده که اخیر او را در یک میهمانی خانوادگی دیدم این ماجرا را برایم تعریف کرد و گفت چند نفر از کسانی که در میدان صادقیه به مهدی کروبی حمله کردند از افراد همین تیم صدا و سیما بودند.


دشواری
تفکیک پیام ها
از موش کشی ها!

در طول روز پیام های متفاوتی به پیک نت می رسد. تفکیک این پیام ها و تشخیص آن پیام هائی که ستاد جنگ روانی حکومت می فرستد با پیام هائی که اغلب خبری است و مردم می فرستند، یکی از دشواری های کار روازنه پیک نت است. هستند پیام هائی که احتمالا مردم آنها را می فرستند اما، زمان و موقعیت ارسال آنها، ما را نسبت به ارسال کننده و انگیزه ارسال آنها دچار تردید می کند. برای نمونه، پیامی روز گذشته دریافت داشتیم با امضای "یک کارگر". این پیام کوتاه، در جهت افشای "علی مطهری" فرزند آیت الله مطهری و نماینده کنونی مجلس بود، که با احمدی نژاد زاویه پیدا کرده و منتقد او شده است. شاید در شرایط دیگری، این پیام قابل انتشار بود، اما در شرایط کنونی حق بدهید که از ارسال کننده پیام سئوال کنیم: چطور شد که یکباره و امروز که علی مطهری منتقد احمدی نژاد و دولت او شده چنین پیامی را ارسال فرموده اید؟ در نظامی که سکانش دست آقای خامنه ایست و مشتی دزد دریائی و زمینی سرنشین آن هستند، گیریم که علی مطهری هم خانه شخصی داشته باشد، اما در خانه متعلق به بنیاد شهید زندگی کند و در انتشارات صدرا هم مکالمات تلفنی را در دوران مدیریت ایشان شنود می کرده اند. تا زیر چادر فائزه هاشمی و زیر عمامه محمد خاتمی شنود کار گذاشته اند، شما نگران نقش ایوان شده اید؟ خانه از پای بست ویران است!

نخواندید که از جمله اتهامات "یاسر" فرزند فائزه هاشمی بی احترامی وی به رهبر در مکالمات تلفنی اش از لندن با تهران و با مادرش بوده؟

موش کشی نکنید! بالاخره ما هم یک چیزهائی سرمان می شود.



برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)