ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30اردیبهشت 1389

infos@peiknet.com

 
 
  واقعیت از زبان سردار طلائی
مجسمه دزدیده نشد، جمع شد
چون برخی معتقدند خلاق دین است
 
 
 
 

سرقت حکومتی مجسمه های تهران، و انگیزه این سرقت به یک رسوائی دیگر در مطبوعات جهان تبدیل شد. واشنگتن پست نیز، پس از مقدمه ای در باره این سرقت نوشت:

مرتضی طلائی، فرمانده سابق پليس تهران، که عضو انجمن شهر است، به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته است "بعضی گروه ها و افراد معتقدند مجسمه ها خلاف دين است. البته مجسمه های شخصيت های ملی و هنری و تاثير گذار در عرصه فرهنگ کشور به سرقت رفته است، و اين مسلما يک سرقت معمولی نيست."

بعضی ها در جمهوری اسلامی (بخوانید دار و دسته مصباح یزدی و احمدی نژاد و بیت رهبری) تمايل به نفی آثاری دارند که معرف شخصيت های تاريخی، يا زندگی انسانی است. مقامات می دانند چه کسانی پشت اين دزدی ها هستند. بنا به گزارش ها، يکی از سرقت ها به وسيله دوربين های مخصوص نظارت بر ترافيک ضبط شده است. اما پليس در این باره سکوت کرده است.

در همين حال سردار حسين ساجدی نيا فرمانده پليس تهران به خبرگزاری نيمه رسمی مهر گفت: يک نيروی ويژه برای گرفتن دزدها تشکیل شده است. به گزارش خبرگزاری نيمه دولتی فارس، جعفر نجيبی، مجسمه سازی که اثر تازه نصب شده او از پرفسور محمد معين استاد مشهورادبيات به سرقت رفته است، می گويد اگر خرج جرثقیل و کاميون را کم کنيد برای دزدها چيزی باقی نمی ماند. و این یعنی که مجسمه دزدی ها انگیزه اقتصادی ندارد.

(اولین خبر پیک نت در باره سرقت مجسمه های تهران را از اینجا و خبر دوم را نیز که در شماره روز گذشته منتشر شد از اینجا بخوانید)

 
 
اشتراک در فیس بوک