ايران  

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30اردیبهشت 1389

infos@peiknet.com

 
 
 

استفاده ابزاری از حضرت زهرا
برای ساختن یک مستند تبلیغی!

 
 
 
 

بمناسبت شهادت حضرت زهرا، روز دوشنبه تله فیلمی بنام "بلند گریه کن" در سیما نشان داده شد که در آن چند سوتی وجود داشت.

داستان از این قرار بود که مادر خانمی برای تسهیل ازدواج دخترش با یک مرد ایرانی در خارج از کشور بچه او (نوه اش) را پس از جدایی دخترش از همسر، به اسم اینکه او را به خانواده مطمئنی سپرده است در یکی از ایستگاه های مترو، باصطلاح "سر راه" می گذارد و یک خانم دیگر که مسیرش را معمولا تا محل کار و بالعکس با مترو طی می کند بچه را به خانه می برد.

در همین احوال پس از چند روز یک تیم فیلمبرداری سیما برای تهیه برنامه مستند به مترو رجوع می کند و بچه را که بعلت بیماری حاد تنفسی قادر به گریه نبوده و ساکت به اطراف نگاه می کرده می بینند و برای "برنامه مستند" نظرشان به بچه جلب می شود. بهمین دلیل به آن خانم که همراه بچه بوده مراجعه می کنند و اجازه می گیرند که از بچه برای این منظور استفاده کنند.

خلاصه این که برنامه مستند از تلویزیون پخش می شود و مادر اصلی بچه از طریق این برنامه به این که بچه اش سر راه گذاشته شده پی می برد و باقی ماجرا.......ا

اما آنچه در این برنامه مستند فوق العاده جالب بود، آن بود که برنامه مستند پخش شده درد دل های یک خانم بچه به بغل مسافر مترو بود که تقاضای افزایش ساعت کار متر و واگن ها را داشت! جنگ زرگری بین دو سردار یعنی ضرغامی و قالیباف به نفع احمدی نژاد که قصد خالی کردن زیر پای سردار قالیباف را دارد.

یعنی تک تک گزارشهایی که شما از صدا و سیمای کودتا می بینید، نویسنده، کارگردان و تهیه کنندگانی تحت کنترل و هدایت شده دارند و مانند یک فیلم داستانی، و حتی نه مستند، به خورد ملت داده می شود.

 
 
اشتراک در فیس بوک