سرمقاله راه توده

میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.

فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما

شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی

هاشمی رفسنجانی:
اگر لازم شود
می آیم به نماز جمعه تهران

هاشمی رفسنجانی روز گذشته – یکشنبه-  با مدیر مسئول و اعضای شورای سردبیری روزنامه "فرهنگ آشتی" دیدار کرد و به پرسش های آنها پاسخ گفت. وی در این پرسش و پاسخ از جمله درباره عدم حضور وی در نماز جمعه های تهران گفت:

وظیفه امام جمعه آگاه كردن جامعه در خصوص مسایل جاری كشور و روابط بین المللی است.  زمانی كه احساس كنم ضرورت دارد شركت خواهم كرد .

هاشمی در مورد روابطش با علی خامنه ای گفت:

رابطه ما صمیمانه است، البته اختلاف نظر طبیعی است، ولی همه باید تابع نظر رهبری باشیم و اینجانب شخصی را بهتر از ایشان برای رهبری نمی‌شناسم.

درباره طرح هدفمند كردن یارانه‌ها نیز هاشمی گفت:

زمان فعلی برای اجرای این طرح از لحاظ سیاست داخلی و خارجی حساس است. باید به گونه‌ای عمل شود كه ناراحتی اجتماعی ایجاد نكند، كه اگر اینگونه شود مشكلات بیشتری به همراه خواهد داشت. از لوازم اجرای این طرح ایجاد وحدت است و اگر اختلاف بویژه میان مجلس و دولت وجود داشته باشد كار با مشكل مواجه خواهد شد.

هاشمی در باره انتخابات گفت:

مصلحت مردم و حكومت در این است كه مردم به انتخابات اعتماد و اطمینان داشته باشند و در آن شركت كنند. اگر همگان به اصول قانون اساسی پایبند باشند خواست مردم محقق خواهد شد.

باز می گردند به زندان

این عکس های یادگاری عرب سرخی، عضو ارشد رهبری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی است که پیش از بازگشت دوباره به زندان اوین، با حجاریان، نبوی، موسوی لاری وزیر کشور خاتمی، محمد معین وزیر علوم خاتمی و... گرفته است. همه آنها، کارگزاران اولیه در  دوران دشوار تثبیت جمهوری اسلامی، بنیانگذاری وزارت اطلاعات و دفاع از انقلاب در جنگ با عراق و... بودند. نه تنها علیه یک انقلاب، بلکه علیه کارگزاران 30 ساله نظام بیرون آمده از آن انقلاب کودتا شده است.

دیدار و گفتگو درخانه عبدالله مومنی
یپروزی های بزرگ مردم
تا همین جا نیز فراموش نشدنی است

دیدار تبلیغاتی خامنه ای با فرماندهان
مردم فاتحه رهبر و فرماندهانش
 مجلس و نمایندگانش را خوانده اند!

اطلاعیه مصطفی تاج زاده

مصطفی تاج زاده، طی اطلاعیه ای که در صفحۀ فیس بوک خود منتشر ساخت، از تمام علاقمندان دعوت کرد تا سوالات خود پیرامونِ انتخاباتِ ریاست جمهوری، وقایع بعد از آن، برنامه های پیش روی اصلاح طلبان، آیندۀ جنبش سبز و همچنین حرکت های اصلاح طلبانه در ایران را، در صفحۀ وی مطرح کنند.

آقای خامنه ای!
بجای پاسخ به اوباما، پاسخ بهاره را بدهید

مردم ایران از خشونت نفرت پیدا کرده اند
قرقیزها به قیامی مجبور شدند
که ایرانی ها از آن گریزانند!

گسترش عرض و طول
جنبش سبز انتخاباتی در مصر
بهرام گلزاده- سایت آفتاب

سخنان ذوالنور را عسگراولادی به نوع دیگری تکرار کرد
تکرار مخالفت با کناره گیری خامنه ای

نامه ای از تبریز و پاسخ کوتاه پیک نت به آن
افشای ابعاد کودتای 22 خرداد همچنان صدر نشین اخبار ایران است

اخبار بازداشت ها، محاکمه ها و خبرهای مربوط به زندانیان کودتا که حکومت نیز تصور می کند، پخش آنها می تواند روحیه مردم را تضعیف کند، همگی در مرحله دوم و پس از ضرورت افشای ماهیت و دلائل اقتصادی کودتای 22 خرداد قرار میگیرند.

مهدی کروبی در دیدار با ملی مذهبی ها

آغاز تحریم گام به گام نفت ایران

اخراج، بیکاری، گرانی
جنبش سبز پرتوان تر می شود

فیلم قیام را اینجا ببینید!
ایران در آینه قرقیزستان

هر سرنوشتی که قیام قرقیزستان پیدا کند، دراین تعبیر هیچ تغییری ایجاد نمی کند که مردم جان به لب رسیده این کشور، پس از هفته تظاهرات و راهپیمائی مسالمت آمیز سرانجام با نیروهای انتظامی و نظامی که دراین مدت با مردم مقابله نظامی می کردند مقابله به مثل کرده و دست به قیام زدند. صحنه هائی که از این قیام مخابره شده هم شباهت بسیار به حوادث پس از کودتای 22 خرداد در ایران دارد و هم شبیه قیام 22 بهمن 57 است. تنها تفاوتی که میان قیام قرقیزستان و جنبش سبز وجود دارد، همانا روحیه پرهیز از خشونت مردم ایران و پافشاری آنها بر یک تحول مدنی و مسالمت آمیز است، والا  به شهادت تمام عکس ها و فیلم هائی که بارها به نمایش درآمده، میان نیروهای انتظامی و نظامی جمهوری اسلامی درجریان مقابله با جنبش سبز و پلیس و ارتش زمان شاه با تظاهرات مردم که سرانجام به قیام و سرنگونی شاه انجامید تفاوتی نیست.

کوتاه ترین خبر درباره قیام قرقیزستان آنست که مردم کاخ ریاست جمهوری را گرفتند. رئیس جمهور فرار کرد و یک زن که وی را در همین شماره پیک نت معرفی کرده ایم، نه تنها بعنوان رهبر قیام، بلکه بعنوان رهبر دولت جدید شناخته شده است. او اعلام کرده که تا 6 ماه دیگر یک انتخابات در قرقیزستان برگزار خواهد کرد تا اراده مردم حاکم شود. شمار کشته شدگان قیام نیز نزدیک به یکصد تن مخابره شده است.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی تصاویر این قیام را پخش نکرده و اخباری که درباره آن پخش کرده عمدتا موضع گیری بسیار محتاطانه مقامات وزارت خارجه است که ابراز امیدواری کرده اند کار با آرامش به پایان برسد!

عکس ها مربوط به صحنه های از قیام مردم است و تصویر زنی که تظاهر کنندگان با خود حمل می کنند، تصویر "رزا اوتانبایوآ" است که بعنوان رهبر قیام و رئیس دولت موقت اعلام شده است.

حساب بانکی

4peiknet@gmail.com

پیام ها و نظرات

جاده مرگ

من و همسرم مثل چندین هزار ایرانی برای زیارت خاک میهنم از اروپا به ایران سفر کردیم. در مدت اقامتمان  چه بر ما گذشت چه ها دیدیم وچه ها  شنیدیم ,بماند! آن همه جرو ستم از سوی حاکمان برملت ایران نوشمان را نیش کرد تا جایی که بجای سه ماه بعداز یکماه اراده کردیم تا به اروپا باز گردیم  .

شب پایانی سفرمان ,تمام دوستان وآشنایان برای بدرود گفتن بما ودیدار آخرین درمنزل یکی از خویشان گردهم آمدیم ,از یکسو اشتیاق دیدار از فرزندانم در وجود مان شعله می کشید . از سوی دیگر جدا شدن ازمیهنمان برایمان حکم جدا شدن از مادرمان را داشت.

بهرروی سخن کوتاه کنم , دوستان پا فشاری کردن تا ما را از خانه ای که در آن میهمان بودیم به فرودگاه امام ببرند , از دوستان اسرار از ما انکار و گفتیم این چه کاری است ما می توانیم با تاکسی های ویژه فرودگاه به آنجا برویم .

صاحب خانه به آژانس فرودگاه تلفن کرد و قرار شد تا ساعت دو بامداد تاکسی ویژه فرودگاه مارا از محل سکونتمان به فرودگاه امام ببرد .

ساعت دو بامداد با چمدان هایمان جلوی درب منزل آماده بودیم تا تاکسی فرودگاه امام زحمت کشیده و مارا بفرودگاه ببرد . ساعت دو سی دقیقه شد خبری از تاکسی نشد و ما نگران آن بودیم که نکند  که پرواز را از دست بدهیم.

سر انجام سرو کله تاکسی فرودگاه پیدا شد و امید در دلمان درخشید.اما چهره راننده بیشتر به خلاف کاره شبیه بود تا راننده اما وقت تنگ بود و جای برای پس زدن وجود نداشت , شتابان صورت میزبانمان را بوسیدیم وبا یک حرکت در صندلی عقب جای گرفتیم.

بعداز حدود سی دقیقه به نزدیک بهشت زهرا رسیدیم واز آنجا عبور کردیم .

ادامه جاده برایمان نا آشنان بود. هرچه به چپ و راست نکاه کردیم خبری از چراغی تابلوی که بتوان تشخیص داد که این  همان جاده ای است که به فرودگاه بین المللی ختم خواهد شد را ندیدیم و شناسایی اینکه کجا هستیم برایمان امکان پذیر نبود.

چراغی از دور سو سو می کرد. راننده که تا آن لحظه لب به سخن نگشوده بود, بما گفت: با اجازه شما من اینجا می خوام آب بخرم و بدون اینکه پاسخی از ما دریافت کند پیچید در یک جاده فرعی که تنها یک دکه اونجا وجود داشت و تاکسی را طوری پارک کرد که ما نتوانیم پشت سرمان را که دکه و راننده در آنجا بودند را ببینیم.

دلهری وحشتناکی تمام وجودمان  را گرفته بود .تا چشم کار می کرد سیاهی.

لحظات به کندی  سپری میشد. خبری از راننده نشد.  به عقب نگاه کردم اثری  از  راننده نبود. ترسمان بیشتر شد . من از تاکسی پیاده شدم تا در صورت حمله از پشت سر همسرم را خبرکنم تا بتوانیم فرار کنیم. حال امکان فرار برایمان بود یا نه نمی دانستم. آخر کار دیگری هم از دستمام بر نمی آمد .

بعداز چند دقیقه راننده از پشت یک دیوار  کاهگلی که چند قدمی از دکه فاصله داشت  بیرون آمد وهیج شیشه نوشابه یا  چیز دیگری که نشان از خرید او باشد دیده نمی شد. بدون اینکه سخنی بگوید پشت فرمان نشت و حرکت کرد.

بفرودگاه که رسیدیم گفت: این فامیل تون انقدر به موبایل ما زنگ زد که دیونه شدم.

آنجا بود که فهمیدیم اگر تلفن های مکررصاحب خانه نبود چه بر سرما میرفت!

بیژن ایراندوست

با هم باشیم

گفتنی ها کم نیست...

***

برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)